X

امنیت گردشگران در قرقیزستان

  • ارسال شده در : 1498/09/22 , 23:59
  • 1114 بار مشاهده

امنیت گردشگران در قرقیزستان

کشور قرقیزستان از آن دست کشور هایی است که آمار سفر گردشگران و توریست های آن بسیار بالاست. آب و هوای عالی، مناظر دیدنی، جاهای تاریخی و جاذبه های توریستی این کشور دلیلی برای آمار گردشگران است.

اگر قبل ها به این کشور سفر کرده و یا حال قصد سفر به این کشور را دارید، اخذ ویزای قرقیزستان و یا ویزای آنلاین قرقیزستان بسیار ساده است.  اینکه شرکت صالحان سیر با ایجاد پروتال اخذ ویزای آنلاین را فراهم کرده است تا اخذ ویزای کشور قرقیزستان را به صورت غیرحضوری برای مردم ایران آسان کنند، سبب شده تا ایرانیان زیادی کشور قرقیزستان را مقصد سفر های گردشگری و سیاحتی خود قرار دهند.

ویزای قرقیزستان | ویزای آنلاین قرقیزستان | اخذ ویزای قرقیزستان | امنیت قرقیزستان

سفر به این کشور برای ایرانیان ساده است زیرا مانند امارات، عمان و دیگر کشور ها، قرقیزستان هم در قاره آسیا قرار گرفته و فاصله چندانی با کشور ایران ندارد.

چیزی که برای مسافران قرقیزستان و یا هر کشور دیگری بسیار حائز اهمیت است، امنیت این کشور می باشد. اکثرا افراد قبل از سفر به قرقیزستان سوال هایی در ذهن شان وجود دارد که رایج ترین شان عبارت است از:

آیا قرقیزستان برای توریست ها امن می باشد؟

آیا می توان با آسودگی خاطر با فرزند قرقیزستان سفر کرد؟

آیا پیاده روی در قرقیزستان امن است؟

و غیره.

برای مطالعه: ویزای تانزانیا

ویزای قرقیزستان | ویزای آنلاین قرقیزستان | اخذ ویزای قرقیزستان | امنیت قرقیزستان

امنیت مسافران در قرقیزستان

بله درست است. امنیت قرقیزستان نقش به سزایی را در جذب توریست دارد. اگر این کشور از امنیت کافی برخوردار نباشد، بی شک آمار توریست ها و گردشگران پایین آمده و متقابلاً درخواست برای اخذ ویزای کشور قرقیزستان و یا ویزای آنلاین قرقیزستان کاهش پیدا خواهد کرد.در رابطه با اطلاعات فرودگاه قرقیزستان چه میدانید؟

درباره امنیت قرقیزستان لازم است بدانید که این کشور به همراه 4 کشور دیگر به نام قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان، از طرف وزارت امور خارجه ایالت متحده در زمره کشور های سطح 1 آسیا قرار گرفته اند. این بدان معنی است که این 5 کشور جزو امن ترین کشور های جهان هستند که به راحتی و آسودگی خاطر می توان به آن ها سفر کرد.

ناگفته نماند که این کشور از کشور های سطح دو یعنی فرانسه، آلمان، اسپانیا و ... هم امن تر می باشد. البته اکثر امار های رسمی ایالات متحده معتبر نبوده و وجه سیاسی به خود دارد. جمعیت قرقیزستان نسبت به مساحتش پایین است. از نظر وزارت امور خارجه ایالات متحده ایران از نا امن ترین کشور های خاورمیانه بعد از عراق است پس آمار دقیق امنیت هر کشور را در یوتویوب یا سایت تریپ ادوایزر جستجو کنید.

درست است که اختلافات مابین قرقیزی ها و ازبک ها بر می گردد به سال 1990، اما طی این اختلافات هیچ توریستی آسیب ندید و حال که 30 سال از آن زمان می گذرد، قرقیزستان برای سفر بسیار امن و راحت است.

برای مطالعه: ویزای کنیا

ویزای قرقیزستان | ویزای آنلاین قرقیزستان | اخذ ویزای قرقیزستان | امنیت قرقیزستان

ممکن است با این تفاسیر سوالی در ذهن تان به وجود آید که اصلاً با وجود این همه امنیت، جرائمی در قرقیزستان رخ می دهد یا نه؟

در پاسخ باید گفت که قطعاً هر کشوری دارای مردمان خوب و بد است و آماری که ما از امنیت کشور قرقیزستان ارائه می دهیم، مرتبط با بیش از 90% مردم و شرایط محیطی این کشور است. وگرنه سرقت های ناگهانی، برخی از فساد ها و ... همانند خیلی دیگر از کشور ها، در قرقیزستان هم رخ می دهد اما با آمار خیلی ناچیز.

برای اینکه امنیت بیشتری در سفر به قرقیزستان داشته باشید، لازم است به وسایل خود توجه بسیاری داشته باشید. حتی اگر امکانش هست، تنها لوازم ضروری را با خود به داخل شهر های شلوغ برده و وسایل با ارزش را در هتل قرار دهید. این مسئله حاکی از بی امنیتی قرقیزستان نیست. اما باید گفت که کار از محکم کاری عیب نمی کند!

اگر ویزای کشور قرقیزستان یا ویزای آنلاین قرقیزستان را دریافت کرده و قصد سفر به این کشور را دارید، می توانید از طریق سایت هایی نظیر تریپ ادوایز، نظر و کامنت افراد مختلف در خصوص امنیت مسافران در قرقیزستان را مطالعه کرده و سوالات خود را مطرح نمایید.

پیشنهاد صالحان: دانستنی های جالب تانزانیا

 

جرایم در قرقیزستان که باید بدان آگاه بود

همانطور که در بخش گذشته گفته شد، نمی توان قرقیزستان را عاری از هر گونه جرایم دانست. پس در زیر به منظور آگاهی بیشتر مسافران و گردشگران، چند نمونه رایج جرایم قرقیزستان را بازگو می کنیم:

کلاهبرداری در فرودگاه:

افراد از آنجایی که قرقیزی ها را به مهمان نوازی و امین بودن شناخته اند، شاید برایشان سخت باشد برخی از افرادی که با دانستن مشخصات آن ها در فرودگاه به آن ها خوشامد می گویند را مجرم بدانند. برای رزرو بلیط و ترنسفر سعی کنید مراکز معتبر را انتخاب کنید.

جرم در بیشکک:

بیشکک به دلیل اینکه شهر بزرگی است، آدم های مختلفی با فرهنگ های متفاوت در آن زندگی می کنند. پس سعی کنید در این شهر محتاط باشید و:

  • نوشیدنی از غریبه دریافت نکنید.
  • در شب پیاده روی نکنید.
  • در خودرو شخصی وسایل ارزشمند خود را قرار ندهید.

 هر چند کم، اما احتمال اتفاق این مشکلات وجود دارد و برای کاهش آن بهتر است خود مسافر احتیاط کند.

آدم ربایی:

خانم ها بهتر است از لباس های محافظه کارانه در مناطق روستایی استفاده کنند. درست است که کمترین آمار تجاوز جنسی و آزار جنسی برای کشور قرقیزستان است، اما بهتر است زمینه آن را برای افراد بیمار فراهم نکنید.

ویزای قرقیزستان | ویزای آنلاین قرقیزستان | اخذ ویزای قرقیزستان | امنیت قرقیزستان

سعی کنید برای سفر به هر کشوری همانند کشور مذکور، قبل از اقدام به دریافت ویزای کشور قرقیزستان و ویزای آنلاین قرقیزستان، درباره امنیت آن کشور تحقیق کنید.

نظرات کاربران