X

همه چیز در مورد گردشگری اصفهان

  • ارسال شده در : 1398/12/16 , 23:51
  • 1170 بار مشاهده

اگر به دنبال گرفتن ویزای الکترونیکی ایران هستید، قطعا یکی از حتمی ترین مقاصد گردشگری شما در داخل کشور، شهر بسیار زیبای اصفهان خواهد بود. شهر اصفهان را پایتخت هنر و فرهنگ کشور ایران می دانند. با وبزای ایران در اصفهان شما مجموعه ای بسیار غنی از هنر کاشی کاری و معرق کاری را در این شهر بسیار زیبا خواهید یافت. شهرت نقش جهان اصفهان در تمام دنیا گسترده شده است. با گرفتن ویزای الکترونیکی ایران، یک سفر بی سابقه به کشور ایران و بازدید از زیباترین شهرهای آن مانند اصفهان داشته باشید. ویزای الکترونیکی ایران برای تمام آن عزیزانی است که در خارج از کشور هستند و قصد سفر به داخل ایران را دارند. افرادی که تابعیت ایران را ندارند برای گردشگری اصفهان و دیگر قسمت های داخل کشور (البته به استثنای مناطق آزاد) می بایست برای اخذ ویزای الکترونیکی ایران از پایگاههای معتبر اقدام کنند. گرفتن ویزای الکترونیکی ایران در کوتاهترین زمان به روش کاملا تضمینی و اصولی را می توانید از مشاوران آژانس صالحان سیر بخواهید. در این آژانس به صورت تخصصی بر روی گرفتن ویزای الکترونیکی ایران به صورت آنلاین کار می شود. برای مشاوره های رایگان می توانید با کارشناسان این آژانس در تماس باشید. و اما مروری خواهیم داشت بر روی شهر بسیار زیبا و مشهور اصفهان، شما در سفر به ایران حتما باید از این شهر بسیار زیبا دیدن کنید. برای همین بهتر است پیش از سفر، اطلاعات ضروری و مهمی را در مورد اصفهان داشته باشید. ما دراین متن سعی کرده ایم هر آنچه برای سفر شما با ویزای الکترونیکی ایران مورد نیاز است، را بازگو کنیم. 

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | ویزای الکترونیکی ایران
گردشگری اصفهان با ویزای الکترونیکی ایران

گرفتن ویزای الکترونیکی ایران 

ویزای الکترونیکی ایران به انواع مختلف تقسیم بندی می شود. شما می توانید برای ویزای گردشگری، بلندمدت، تجاری، فرودگاهی، ویزای چندبار ورود و غیره اقدام به گرفتن ویزای الکترونیکی ایران بکنید. اگر هدف شما گردش و سیاحت در بخش های مختلف ایران است، بهتر است نسبت به گرفتن ویزای گردشگری یا توریستی خود اقدام کنید. برای گرفتن ویزای الکترونیکی ایران چند نکته ی مهم وجود دارد که باید آنها را بدانید. برای وارد شدن به داخل کشور باید ویزای گردشگری خود را به همراه داشته باشید. اعتبار ویزای الکترونیکی ایران برای گردشگری شما، سه ماه است. اگر در این مدت به ایران سفر نکنید و از ویزای خود استفاده نکنید، باید مجددا برای گرفتن ویزا اقدام کنید. 

 

این را به یاد داشته باشید، شما برای گرفتن ویزای الکترونیکی ایران به دعوتنامه یا همان Reference از سوی یک آژانس معتبر نیاز دارید. در این زمینه آژانس صالحان سیر تمام قدم ها و مشاوره ها را به صورت رایگان به شما خواهد داد و شما می توانید از همین جا ویزای الکترونیکی ایران خود را به صورت تضمینی تحویل بگیرید. البته اصل گذرنامه ی شما به اعتبار حداقل 6 ماه نیاز دارید. این را به یاد داشته باشید. ویزای الکترونیکی ایران را می توانید در کمترین حالت بین 7 تا ده روز تحویل بگیرید. انقضای ویزای گردشگری برای ایران یک ماه است اما شما می توانید نسبت به تمدید کردن آن اقدام کنید و آن را به مدت دو ماه دیگر تمدید کنید. البته با توجه به کشوری که از آن به ایران می آیید مقداری شرایط متفاوت است که برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید. 

سفر در شهر زیبای اصفهان

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | ویزای الکترونیکی ایران
سفر به اصفهان

اما به اصفهان زیبا برگردیم. جاذبه های گردشگری فوق العاده ای که در این شهر قرار دارند مانند مسجد شیخ لطف الله، پل خواجو و سی و سه پل، شهرتی جهانی دارند و سبب شده اند که مسافران زیادی از دور و نزدیک برای بازدید از آنها راهی ایران شوند. در اینجاست که برای مهمانان خارجی و از کشورهای دیگر اهمیت گرفتن ویزای الکترونیکی ایران مشخص می شود. همه ی شما می دانید که اصفهان را با لقب نصف جهان می شناسند. طبیعت بکری که این دیار دارد و آثار باستانی و تاریخی و فرهنگی بیشماری که در آن قرار گرفته است، دلیل این لقب می باشد. روزگاری در زمان صفویان که مصادف با قرن شانزدهم میلادی است، اصفهان پایتخت ایران بوده است برای همین رونق و اعتبار زیادی داشته است. مخصوصا در زمان صفویان که اوج معماری این شهر نیز به آن زمان برمی گردد و آثار این سلطنت باشکوه تا به امروز نیز قابل مشاهده است. شهر اصفهان بعد از تهران و مشهد، بزرگترین شهر ایران است.

آب و هوای شهر اصفهان

آب و هوای شهر اصفهان در حالت نیمه خشک معتدل قرار دارد. متوسط درجه حرارت در این شهر به 16 درجه سانتیگراد و حداکثر مطلق درجه حرارت به 41 درجه سانتی گراد می رسد و البته حداقل مطلق را منفی 16 درجه سانتی گراد گزارش داده اند. 

تعداد روزهای یخبندان در این شهر حدود 68 روز است. متوسط میزان بارندگی 13 میلیمتر است. شما می توانید برای تعطیلات عید به این شهر بسیار زیبا بروید. بهترین زمان سفر شما را اردیبهشت معرفی می کنیم. آب و هوا در این ماه خیلی خوب است. در کنار اینها تا حدودی از شلوغی اوایل سال این شهر نیز کاسته شده است.

حقایق جالب در مورد شهر اصفهان

گرفتن ویزای الکترونیکی ایران برای سفر به اصفهان کاری ارزشمند است. شما از بناهایی بازدید خواهید کرد که اکثر آنها به ثبت آثار جهانی یونسکو درآمده اند. در سال 1394 این شهر و البته شهر رشت، جزو اولین شهرهایی بودند که به ثبت در یونسکو تحت عنوان شهرهای خلاق درآمدند. آیا می دانستید که یکی از بزرگترین میدان های دنیا یعنی میدان نقش جهان در شهر اصفهان قرار دارد. نسبت این میدان یک به سه است. طول این میدان 560 متر و عرض این میدان 160 متر است. نام این شهر را به کلمه ی "سپاهان" نسبت می دانند. چرا که برخی از کارشناسان بر این عقیده هستند که این شهر محلی برای گردهمایی سپاه بوده است و در میدان نقش جهان رژه می رفتند. بعدها به شکل اسپهان و در نهایت به شکل اصفهان امروزی درآمد. البته نام دیگری که این شهر داشته، نام "الیهودیه" بوده است. این نام به بسیار زمان های دور بر می گردد. برخی از قوم یهود به ایران می آمدند و در این منطقه ساکن می شدند. از همین روی به شهر اصفهان "دارالیهودیه" نیز می گفته اند. 

در زمان شاه عباس، اصفهان را بهترین و برترین شهر خاورمیانه می دانستند. البته باید این را نیز گفت که این شهر در طول زمان مخصوصا در طول حکومت ظل السلطان، بیش از 50 عدد از بناهای تاریخی داخل شهر و باغ های زیبای اصفهان نابود شدند. اما با این وجود، هنوز اصفهان یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین شهر دنیا به حساب می آید. آیا می دانستید که قوچ و میش نماد جانوری برای شهر اصفهان هستند. 

جاذبه های گردشگری شهر اصفهان

دلیل اینکه اصفهان را نصف جهان می دانند این است که تخمین زده شده است در اصفهان بیش از 6 هزار اثر تاریخی با ارزش و قدیمی وجود دارد. شما در سفر به اصفهان به هیچوجه خسته نخواهید شد. گرفتن ویزای الکترونیکی ایران و سفر به اصفهان را به تمام شما توصیه می کنیم. اگر به دنبال بازدید از شهرهای زیبا در فرصت های مناسب هستید، می توانید همین الان نسبت به گرفتن ویزای الکترونیکی ایران اقدام کنید و برای دیدن این حجم از زیبایی از نزدیک راهی سفر شوید. در ادامه تعدادی از زیباترین و بهترین جاذبه های دیدنی شهر زیبای اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد. 

کاخ چهلستون اصفهان

کاخ چهلستون اصفهان در میان باغی بزرگ و زیبا قرار دارد. تاریخ ساخت این عمارت بسیار زیبا به قرن یازدهم هجری قمری برمی گردد. دلیل اصلی برای ساخت این عمارت این بود که می خواستند محلی باشد برای پذیرایی رسمی از میهمانان و سفیرهایی که از جاهای دیگر به اینجا می آمدند. نام چهلستون را از آنجایی به این بنا داده اند که انعکاس ستون ها داخل آب، آن را زیبا و باشکوه نمایش می داد. تعداد 20 ستون و انعکاس آنها داخل آب دیدنی است. یک تالار اصلی و بزرگ داخل این کاخ وجود دارد. ایوان آینه و اتاق های طرفین را حتما بازدید کنید. و در نهایت ایوان ستوندار مشهوری که 18 ستون بزرگ و چوبی در آن قرار دارد. 

با گرفتن ویزای الکترونیکی ایران و سفر به اصفهان، نقاشی و آینه کاری های بسیار باشکوهی را می توانید داخل کاخ چهلستون مشاهده کنید. نقاشی به سبک مینیاتور ایرانیی را توسط هنرمند مشهور، رضا عباسی، می توانید بر روی دیوارهای داخل کاخ مشاهده کنید. داخل سالن چهار نقاشی بزرگ وجود دارد که رزم ها و صحنه هایی باشکوه از مجالس پذیرایی پادشاهان صفوی را نشان می دهد. 

میدان نقش جهان 

 

میدان نقش جهان را احتمالا بارها رفته اید. اما این اصلا کافی نیست. زیبایی های این میدان را نمی توان با یکبار و دوبار سفر کردن، تماما تجربه کرد. زیبایی خود میدان و چهار باغ وسط آن جدا، و ساختمان های هنری و تاریخی بسیار ارزشمند اطراف آن از طرف دیگر درخور بازدید و ماندن شما در این میدان هستند. چهار بنای بسیار با ارزش در اطراف این میدان وجود دارد که می توانید با گرفتن ویزای الکترونیکی ایران و سفر به اصفهان از آنها بازدید کنید. عمارت عالی قاپو، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و سر در بازار قیصریه ساختمان های اطراف این میدان هستند. مسجد شیخ لطف الله یک مسجد بدون مناره است که همواره سبب تحسین و تمجید بشر بوده است. روزگاری در وسط این میدان چوگان بازی می کرده اند و رژه ی سپاهیان بوده است. امروزه می توانید در این میدان شاهد برگزاری نمایش ها، تئاترها و آیین ها و مراسم ملی و مذهبی باشید. هر هفته نماز جماعت به طرز بسیار باشکوهی در این میدان برگزار می شود. 

بازار قیصریه

سردر بازار قیصریه در ضلع شمالی میدان قرار دارد. از این سردر که بگذرید وارد یکی از قدیمی ترین و زیباترین بازارهای دنیا می شوید. روزگاری در این بازار تمام کالاهای گران قیمت به فروش می رسیدند. نمایندگان شرکت های خارجی در داخل این بازار حجره داشتند. امروزه نیز انواع حرفه های اصیل و کالاهای خوب و درجه یک را می توانید در راسته های این بازار پیدا کنید. شما اگر بخواهید از تمام قسمت های این بازار دیدن کنید، ساعت ها باید وقت برای آن کنار بگذارید. 

عمارت عالی قاپو

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | ویزای الکترونیکی ایران
عمارت عالی قاپو

کاخی بزرگ که در شش طبقه احداث شده است. هر طبقه از این کاخ، تزیینات خاص خود را دارد. تا زمانی کاخ عالی قاپو، بلندترین کاخ آجری در تمام جهان بود. قسمت های مهم این ساختمان شامل ایوان طبقه سوم، حوض مسی و تالار پذیرایی در همین طبقه می باشد. آرایه های گچبری و نقاشی بسیار زیبایی را در این تالار خواهید یافت. در گرفتن ویزای الکترونیکی ایران و سفر به این کشور حتما از این جاذبه ی دیدنی بازدید کنید. تالار موسیقی این کاخ بسیار مشهور است. جالب است بدانید که در طراحی سقف این طبقه، اصول آکوستیک رعایت شده است. عمده هنرنمایی های این کاخ توسط هنرمند رضا عباسی انجام شده است. 

مسجد امام اصفهان

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | ویزای الکترونیکی ایران
مسجد امام اصفهان

یک مسجد بسیار زیبا در ضلع جنوبی میدان قرار دارد. جهت نمایی این مسجد به تمامی درست است. به طوریکه از ورودی با یک زاویه ی خاص که عمدا به آن داده شده است، شما در جهت قبله وارد مسجد می شوید. این خارق العاده است. طراحی و معماری بنا بر عهده ی استاد علی اکبر اصفهانی بوده است. سردر اصلی مسجد و جلوخان ورودی به همراه دو مناره ی خارجی را در مرحله های اولیه ی طرح ساخته اند. وارد مسجد که می شوید، کی حیاط مرکزی بسیار زیبا را خواهید دید. چهار ایوان بسیار زیبا در طرفین حیاط قرار دارند که هرکدام از آنها نام مخصوص به خود را دارد. کتیبه های بسیار زیبا و نفیس از هنرمندان مشهور آن زمان و زمان های بعد را بر روی جداره های مسجد خواهید دید. تمام سطوحی که داخل مسجد هستند از جمله دیوارها، مناره ها، طاق نماها، دیوارهای داخلی گنبدها را کاشی های هفت رنگ ومعرق پوشیده است. در نقش این کاشی ها می توانید گل و بوته های بسیار زیبایی را پیدا کنید. به کار بردن هنر و تزئینات اسلامی در داخل مسجد از اصلی ترین ویژگی های این مسجد است. 

مسجد شیخ لطف الله

دیگر بنای فاخری که در ضلع شرقی قرار دارد، مسجد زیبای شیخ لطف الله است. این مسجد مناره ندارد و یک شبستان زیرزمینی فوق العاده دارد. روش خاص ساخت و احداث گنبد این مسجد آن را از ساخت مناره و سازه های پشتیبان بی نیاز کرده است. هنر کاشی کاری و معرق کاری در داخل این مسجد نیز به اوج شکوه خود می رسد. شما با سفر به اصفهان و گرفتن ویزای الکترونیکی ایران حتما باید از این مسجد بسیار زیبا دیدن کنید. 

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | ویزای الکترونیکی ایران
مسجد شیخ لطف الله

کاخ هشت بهشت در اصفهان

کاخ هشت بهشت در میان باغ بلبل قرار دارد. ویزای الکترونیکی ایران را که گرفتید و از این بنای فاخر دیدن کردید، به این مساله پی خواهید برد که چقدر این نام برازنده ی اینجاست. تاریخ ساخت این کاخ به نیمه ی دوم قرن یازدهم هجری قمری برمی گردد. از تمام اضلاع باغ و کاخ می توانید وارد شوید. بعدها در زمان شاه سلطان حسین، مجموعه ای از مدارس، کاروانسرا و بازارچه ها احداث شده است.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | ویزای الکترونیکی ایران
هشت بهشت

پل خواجو در اصفهان

اگر ویزای الکترونیکی ایران را برای بازدید و گردشگری می خواهید، حتما باید به شهر باشکوه اصفهان سفر کنید. دو پل در این شهر قرار دارند که بسیار معروف و دیدنی هستند. پل خواجو یکی از اینهاست. این پل در دوره ی صفویه و در زمان شاه عباس دوم ساخته شده است. در دهانه های پایینی آب، حرکت و مسیر حرکت آب بوده است و در قسمت های بالای برای حرکت و عبور و مرور کالسکه ها و چهارپایان اختصاص داده شده بود. تمام قسمت های پایینی از سنگ و ملات ساروج ساخته شده است که در برابر سایش و برخوردهای مداوم آب مقاوم است. در قسمت های شرقی پل، پله هایی تعبیه شده است که شما را به بخش های پایینی هدایت می کند و شما می توانید بر روی این پله ها از منظره ی روبه رویتان نهایت لذت را ببرید. این که در آن روزگار پلی به این اندازه تخصصی و خوب را بسازند سبب شده است که امروزه این پل برای هنرمندان و معماران منبع الهام و ایده باشد. 

سی و سه پل در اصفهان

پل الله وردی خان یا سی و سه پل از دیگر شاهکارهای معماری در اصفهان زیبا است. ساخت این پل به زمانی برمی گردد که شهر اصفهان به سمت جنوب در حال گسترش بود. این پل بر روی زاینده رود و در جهت منطبق با محور چهارباغ ساخته شد. طول سی و سه پل به 300 متر و عرض آن 14 متر است. دهانه ای طولانی که نظم خاصی دارد. نکته ی جالب این پل این است که در دو طرف، مسیرهایی برای عبور و مرور عابرین در آن طراحی شده است. این مسیرهای عبور سرپوشیده هستند و در فصل های سرد نیز قابل استفاده هستند. برای همین در سفر به اصفهان می توانید یک پیاده روی فوق العاده ای را بر روی این پل تجربه کنید. 

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | ویزای الکترونیکی ایران
سی و سه پل

کلیسای وانک در اصفهان

تعداد بسیار زیادی کلیسا در شهر اصفهان وجود دارد که عمده ی آن ها در محله ی جلفا واقع شده اند. یکی از ویژگی های خوب در زمان دولت صفویان این بود که آزادی مذهبی به درستی رواج داشت و در شهر اصفهان یهودی ها و مسیحی ها در کمال آرامش زندگی می کردند. یکی از زیباترین کلیساهای داخل کشور، کلیسای وانک در اصفهان است که ترکیبی از هنر اروپایی و ایرانی را می توانید در آن ببینید. تزیینات خاصی در داخل کلیسای وانک وجود دارد که از جمله آنها می توان به گچبری، نقاشی و طلاکاری اشاره کرد. البته در کنار این کلیسا، یک موزه نیز وجود دارد که می توانید از آثار نفیس و هنری ای که در داخل آن به نمایش درآمده است نیز دیدن کنید. 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | ویزای الکترونیکی ایران
کلیسای وانک

دیگر جاذبه های دیدنی اصفهان

اصلا نمی توان بحث بر روی جاذبه های دیدنی اصفهان را به اتمام رساند. در کنار جاذبه های بسیار دیدنی در بالا می توانید با ویزای الکترونیکی ایران از دیگر جاذبه های این شهر مانند منارجنبان، مسجد حکیم، مسجد جامع اصفهان، مسجد سید اصفهان کاروانسرای شاه عباسی که اکنون مکانی اقامتی و پذیرایی شده است، آتشگاه اصفهان و بسیاری جاذبه ی دیدنی دیگر نیز بازدید کنید. 

اقامت در اصفهان

 شما با اخذ ویزای الکترونیکی ایران و بازدید از شهرهای مختلف، اگر قصد ماندن و اقامت را داشته باشید با توجه به میزان پولی که می توانید بپردازید در یکی از هتل ها و مسافرخانه ها می توانید اقامت داشته باشید. در شهر اصفهان هتل ها و محل های اقامتی زیادی وجود دارد. برای همین در گفتن ویزای الکترونیکی ایران از این بابت اصلا نگران نباشید. بهترین و شیک ترین این هتل ها که حتما نام آن را شنیده اید، هتل عباسی یا شاه عباسی اصفهان است.

هتل شاه عباسی اصفهان

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | ویزای الکترونیکی ایران
هتل شاه عباسی

این یک هتل پنج ستاره در شهر اصفهان است. یکی از بزرگترین هتل های دنیا به حساب می آید. البته لقب قدیمی ترین هتل دنیا را نیز به این هتل داده اند. اینجا با تمام معنا یک جلوه از معماری ایرانی است. فکرش را بکنید در بنایی فاخر ایرانی، شب را سپری خواهید کرد و در زیر کاربندی ها و رواق ها و مقرنس های ایرانی به غذا خوردن و گشت و گذار خواهید پرداخت. البته هزینه های ماندن در این هتل بسیار بالاست اما واقعا ارزشش را دارد. این را نیز بدانید که در مواقع خاصی از سال، هتل ها تخفیف های خاصی به اتاق ها و خدمات خود می دهند. برای همین بهتر است که این هتل ها را مدام به صورت آنلاین در هنگام گرفتن ویزای الکترونیکی ایران پیگیری کنید. 

از دیگر هتل های خوب در شهر اصفهان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         هتل پیروزی اصفهان

·         هتل عالی قاپو اصفهان

·         هتل کوثر اصفهان

·         اقامتگاه سنتی طلوع

·         هتل آوین اصفهان

·         هتل آسمان اصفهان

·         هتل خواجو اصفهان

·         هتل زهره اصفهان

·         هتل زنده رود اصفهان

·         هتل سوئیت اصفهان

·         هتل چهل پنجره

·         هتل همام

·         هتل سفیر

·         هتل شیخ بهایی

·         هتل سنتی ابن سینا

·         هتل باران اصفهان

·         هتل سرای اردیبهشت

·         هتل ونوس

·         هتل جام فیروزه

·         اقامتگاه سنتی خانه کشیش

·         هتل آپارتمان هخامنشیان

·         هتل صفوی اصفهان

·         هتل سنتی اصفهان

وبسیاری موارد دیگر.

نظرات کاربران