X

همه چیز در مورد گردشگری همدان

  • ارسال شده در : 1398/12/17 , 23:55
  • 1870 بار مشاهده

اکثر کسانی که سفر با ویزای ایران را تجربه می کنند، از شهر بسیار دیدنی همدان نیز بازدید خواهند کرد. سفر با ویزای ایران برای خارجی ها الزامی است. خارجی ها برای بازدید و گردشگری در داخل کشور باید سفر با ویزای ایران را داشته باشند. اگر به دنبال سفر با ویزای ایران هستید، یا می خواهید در مورد سفر با ویزای ایران جدیدترین و کامل ترین اطلاعات را داشته باشید، می توانید با آژانس صالحان سیر در تماس باشید. مشاوران و متخصصان ما در این زمینه بهترین و تخصصی ترین اطلاعات را در اختیار شما خواهند گذاشت. در سفر با ویزای ایران و آمدن به داخل کشور باید از وقت خود نهایت استفاده را ببرید. برای همین مقاصد گردشگری خود را تعیین کنید.

قطعا یکی از مقاصد فوق العاده ی شما استان همدان و شهر بسیار زیبای همدان است. شما در سفر با ویزای ایران اوقات بسیار خوشی را در همدان خواهید داشت. همدان را پایتخت تاریخ و تمدن ایران می دانند. در این شهر جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی وجود دارد که بازدید از تمام آنها ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد. در اینجا اطلاعات جامع و لازمی را در مورد سفر به همدان به شما خواهیم داد. این را بدانید که شما در سفر با ویزای ایران باید حتما مدیریت زمان خوبی داشته باشید و با آنجایی که می خواهید بروید، آشنایی اولیه ای داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر با ویزای ایران و گردشگری همدان با ما همراه باشید. 

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین | همدان
سفر با ویزای ایران و گردشگری همدان

سفر به همدان

سفر با ویزای ایران و بازدید از شهر زیبای همدان شامل دیدن جاذبه های دیدنی، اقامت در هتل ها و اقامتگاههای بسیار شیک و پرسه زدن در طبیعت بی نظیر این شهر می باشد. همدان در غرب کشور ایران قرار دارد. همسایه های این استان، استان های کرمانشاه، کردستان، مرکزی، لرستان، زنجان و قزوین است. برای همین می توانید از این استان های دیدنی نیز بازدید داشته باشید. جاذبه های مذهبی، تاریخی و فرهنگی همدان از تنوع زیادی برخوردار است. شما در داخل بافت شهر می توانید جاذبه های دیدنی را به راحتی پیدا کنید و در حالی که فاصله ی بسیار کمی از هم دارند. گره های شهری بسیار فعال و زنده ای در شهر همدان وجود دارد. میدان امام که وسط شهر همدان محسوب می شود را دارند به موزه ای بسیار زیبا تبدیل می کنند. پیاده راههایی که سنگفرش شده اند مانند پیاده راه خیابان بوعلی از دیگر اقدامات مثبتی است که از سال 1395 به بعد شاهد آنها بوده ایم. جمعیت استان همدان روی هم رفته معادل 1750000 نفر می باشد. زمانی شهر همدان به هگمتانه شهرت داشته است، همچنان که امروزه بقایای تپه ی باستانی هگمتانه را می توانید در این شهر ببینید. 

سفر با ویزای ایران و گردشگری همدان 

مهمانان خارج از کشور برای وارد شدن به خاک ایران نیاز به سفر با ویزای ایران دارند. آنها باید نسبت اخذ ویزای ایران خود هرچه سریعتر اقدام کنند. شما برای سفر با ویزای ایران و دریافت ویزای خود می بایست یکی از شهروندها و یا شرکت های معتبر داخل کشور میزبان شما باشد. سفر با ویزای ایران را می توانید در انواع و شرایط مختلف برای هر کشوری که می خواهید از آژانس صالحان سیر بخواهید. گرفتن هر نوع ویزا بصورت آنلاین در کوتاهترین زمان ممکن که این زمان برای ویزای توریستی یا گردشگری بین 2 تا 10 روز طول خواهد کشید. همانطور که می دانید سفر با ویزای ایران انواع مختلفی دارد:

·         ویزای توریستی یا گردشگری

·         ویزای تجاری

·         ویزای اقوام

·         ویزای کار

·         ویزای تحصیل

·         ویزای درمانی

·         ویزای زیارتی

سفر با ویزای ایران به منظور گردش

اگر قصد گردشگری و سفر با ویزای ایران برای گردش و سیاحت را دارید، باید نسبت به اخذ ویزای توریستی یا گردشگری ایران اقدام کنید. شما اگر فردی داخل کشور هست که می تواند کارهای شما را پیگیری کند که می توانید کار اخذ ویزا را به او بسپارید، اگر نه در بهترین و تضمینی ترین روش می توانید از آژانس های میزبان و معتبر بخواهید ویزای توریستی شما را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما فراهم کنند. برای سفر با ویزای ایران شما به مدارکی نیاز دارید که در پایین آورده شده است. هر گونه سوالی در مورد سفر با ویزای ایران را می توانید از مشاوران و متخصصان ما به صوت رایگان بپرسید. 

·         مشخصات میزبان را باید به صورت فارسی و انگلیسی داشته باشید 

·         مشخصات مهمان باید در فرم مشخصات توسط مهمان خارجی به زبان انگلیسی پر شود.

·         از صفحه ی اول پاسپورت مهمان اسکن رنگی گرفته شود

·         از عکس پرسنلی مهمان اسکن رنگی و شفاف گرفته شود. 

·         اسکن کارت ملی لازم است

·         برای این کارها باید مبلغی که معمولا زیاد هم نیست را به حساب آژانس مورد نظر واریز کنید. 

آب و هوای همدان 

همدان را شهری بسیار سرد می دانند. آب و هوای این شهر بسیار به این بستگی دارد که در چه زمانی به اینجا سفر می کنید. در نقاط کوهستانی بسیار سرد است و دما به منفی 30 درجه نیز می رسد. گرمترین دمای هوا در همدان به مثبت 40 درجه و سردترین دمای آن -8.32 درجه ثبت شده است. بر طبق اندازه گیری ها، میانگین بارش در این استان نیز 317.7 میلیمتر است. 

جاذبه های گردشگری همدان

حال که سفر با ویزای ایران برایتان اوکی شد. مقصدهای گردشگری خود را تعیین کنید. اگر در قالب تور به سفر می آیید که برنامه های مفرحی را در برنامه ی خود خواهید داشت. همدان شهری است که جاذبه های تاریخی، فرهنگی بسیاری را در آن ملاقات خواهید کرد. آرامگاه بوعلی، باباطاهر، گنبد علویان، تپه ی باستانی هگمتانه، غار علیصدر و روستاهای بسیار دیدنی دیگر مانند روستای گردشگری گنجنامه، روستای ورکانه، روستای حیدره، روستای سیمین ابرو، پری و دهها روستای دیدنی دیگر. در ادامه به تعدادی از جاذبه های بسیار دیدنی همدان اشاره خواهیم کرد. 

غار علیصدر

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین | همدان
غار علیصدر

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی همدان که در سفر با ویزای همدان حتما از آن بازدید خواهید کرد، غار مشهور علیصدر است. این غار در ارتفاعات ساری قیه در نزدیکی روستای علیصدر قرار دارد. گفته می شود که طولانی ترین غار آبی جهان همین غار در همدان است. غار ارتفاعی برابر 2100 متر از سطح دریا دارد. دالان های پیچ در پیچ و دهلیزهای زیادی در داخل این غار وجود دارد که با قایق می توانید از آنها دیدن کنید. شما بعد از تهیه ی بلیط می توانید به گردش در قسمت های مختلف بپردازید. نکته ی جالب در مورد این غار این است که دمای داخل آن ثابت است و در بیست درجه ثابت می ماند. غار علیصدر در تاریخ 15 دی ماه 1387 به ثبت آثار ملی درآمده است. شما همه روزه می توانید از ساعت 8 صبح الی 17 از این غار دیدن کنید. 

سد اکباتان

دریاچه و سد اکباتان از دیگر دیدنی های شهر همدان است که می توانید در سفر با ویزای ایران از آن بازدید کنید. این دریاچه در 11 کیلومتری سمت شرق همدان قرار دارد. دریاچه ای بسیار زیبا که فضاهای سبز و امکانات تفریحی درجه یکی در آن قرار دارد. ورزش های آبی مهیجی را می توانید در دریاچه اکباتان تجربه کنید. از جمله قایقرانی و اسکی بر روی آب. اصلا نگران نباشید در این منطقه رستوران ها، مهمانسراها و دیگر امکانات رفاهی برای آسایش حال مسافران ساخته شده است.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین | همدان
سد اکباتان

دشت میشان

شاید بارها نام این دشت را شنیده باشید. اینجا یکی از بهترین و طبیعی ترین جاهایی است که می توانید به آنجا بروید. در حالت کلی مردم برای کوهنوردی به این دشت می روند. در طول مسیر رسیدن به این دشت، دره ی زیبا و جذاب عباس آباد قرار دارد. درختان و طبیعت بسیار زیبایی را می توانید در طول مسیر رسیدن به این دشت تجربه کنید. برای همین اگر می خواهید از هیاهو و شلوغی شهر به دور باشید می توانید یک سفر بی نظیر به دل طبیعت در دشت میشان داشته باشید. البته قبل از اینکه راهی این دشت شوید، آبشار زیبای گنجنامه را خواهید دید که 12 متر ارتفاع دارد. دو کتیبه ی باستانی نیز در کنار این آبشار قرار دارد که مربوط به داریوش و خشایارشاه می باشد. این مسیری که شما در پی دارید، دقیقا همان مسیری است که زمانی کاروان ها در زمان هخامنشیان از آن عبور می کرده اند. 

گنج نامه

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین | همدان
کتیبه های گنجنامه

اینجا یک مکان دیدنی و تفریحی است. مردم همدان بسیار از گنجنامه دیدن می کنند. تقریبا می توان گفت که در سفر با ویزای ایران و رفتن به همدان یکی از مکان های صددرصد شما، آبشار و منطقه ی توریستی گنجنامه خواهد بود. این مجموعه در 5 کیلومتری غرب همدان قرار دارد. این منطقه از همدان آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. در بهار به حدی جذاب می شود که محو زیبایی های آن خواهید شد. در زمستان هم به همان اندازه زیباست زمانی که آبشار یخ می زند و جلوه ای متفاوت و زیبا به خود می گیرد. از تفریحاتی که دراین منطقه برای شما وجود دار می توان به تله کابین، پیست اسکی تاریک دره، تله سیژ و تله اسکی، ورزش های تعادل و بسیاری جذابیت های تفریحی دیگر اشاره کرد. 

آرامگاه باباطاهر

این یکی از مکان های دیدنی است که در داخل شهر قرار دارد و شاید حتی اگر نخواهید نیز، از کنار آن رد شوید. آرامگاه باباطاهر در میدانی به همین نام قرار دارد. در سال 1376، این آرامگاه به ثبت آثار ملی درآمد. اگر وارد محوطه ی داخلی یادمان شوید، کاشی کاری معرق و تزیینات زیادی را خواهید دید. به محوطه ی داخلی آرامگاه که بروید، دوبیتی های باباطاهر را می بینید که بر روی 24 قطعه سنگ حکاکی شده است. شما هر روز می توانید از ساعت 9 صبح تا هشت شب از آرامگاه باباطاهر دیدن کنید. برای بازدید از اینجا، قرار نیست هزینه ای پرداخت کنید. اینجا یک میدان زنده ی شهری است. 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین | همدان
آرامگاه باباطاهر

آرامگاه بوعلی 

مقبره ی شاعر و عارف ایرانی، که آوازه ای جهانی دارد در آرامگاهی بسیار زیبا که توسط هنرمند و معمار نامی کشور، هوشنگ سیحون طراحی شده است. یک میدان بیضی شکل، که در اطراف آن درختان چنار بسیار بلند و زیبایی وجود دارد. طراحی این مقبره را از گنبد کاووس الهام گرفته اند. شاید شما نیز در سفر با ویزای ایران و  برخورد اول متوجه این قضیه شده باشید. وارد بخش های داخلی که بشوید، موزه و کتابخانه ای نفیس را خواهید دید.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین | همدان
آرامگاه بوعلی

تپه هگمتانه

تپه ی باستانی هگمتانه از زیبایی های باستانی و تاریخی استان همدان است که در سفر با ویزای ایران، حتما باید از آن بازدید کنید. آیا می دانید که همدان را از نخستین شهرهای زنده ی جهان می دانند که در زمانی اولین پایتخت ایران بوده است و نام آن هگمتانه بوده است. این را تپه ی باستانی هگمتانه ثابت می کند. کاوش ها و حفاری های خاصی توسط دانشمندان مختلف بر روی این منطقه صورت گرفته است. از بارزترین ویژگی اینجا می توان به شبکه ی منظم و پیشرفته ی انتقال آب اشاره کرد. 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین | همدان
تپه هگمتانه

گنبد علویان

این بنا نیز در داخل شهر قرار دارد و از امام زاده عبدالله می توان به راحتی به اینجا رفت. این بنا را یکی از نمونه های منحصر بفرد معماری ایرانی دانست که گچبری های غنی ای داخل آن به کار رفته است. از پله ها که به پایین بروید سردابه را مشاهده خواهید کرد که دو مقبره در آن وجود دارد. س

استرومردخای 

حتما این را می دانید که روزگاری در همدان یهودی های زیادی زندگی می کرده اند. تا قبل از انقلاب بسیاری از آنها در داخل کشور حضور داشتند. گفته می شود که دومین زیارتگاه مهم یهودی ها پس از اورشلیم، استرومردخای در همدان است. برای همین یهودی های زیادی از سراسر جهان در سفر با ویزای ایران تمایل دارند که از این بنای دیدنی نیز دیدن کنند. در این آرامگاه، استر که همسر خشایارشاه بوده به همراه عموی او یعنی مردخای دفن شده اند. این دو زمانی نقش بسیار مهمی را در حفظ جان یهودی ها و جلوگیری از نسل کشی آنها داشته اند. 

دیگر جاذبه های دیدنی همدان

البته که مکان های دیدنی و جاذبه های همدان به هیچوجه محدود به موارد بالا نمی شود. از دیگر جاذبه هایی که می توانید در همدان از ان بازدید کنید می توان به حمام تاریخی قلعه، میدان امام، برج  قربان، مجسمه شیر سنگی، موزه تاریخ طبیعی همدان، مسجد جامع همدان، پارک مردم، تپه عباس آباد، معبد نهاوند، موزه هگمتانه، بازار سنتی همدان، سراب گیان و بسیاری جاذبه ی دیگر اشاره کرد.

اقامت در همدان 

در سفر با ویزای ایران و گردشگری همدان باید برای بازدید از دیدنی های این استان، حداقل چند روز را در همدان بمانید. برای همین اگر قصد ماندن در همدان را دارید، در ادامه چند هتل و اقامتگاه خوب را به شما معرفی می کنیم. شما بهتر است در سفر با ویزای ایران، از قبل مکان های اقامتی و امکانات مختلف آنها را چک کنید و از قبل نسبت به رزرو هتل مورد نظر خود اقدام کنید. اگر هم در قالب تور سفر کرده اید که هتل های پیشنهادی و مورد نظر را به شما اطلاع خواهند داد. 

مهمانسرای جهانگردی غار علیصدر 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین | همدان
هتل علیصدر

یک مهمانسرای دو ستاره است که در کنار طویل ترین غار آبی جهان قرار دارد. شما می توانید بعد از بازدید جانانه ی خود از غار علیصدر به این هتل بروید و شب را سپری کنید. چشم انداز و ویوی فوق العاده ای را از داخل این هتل به بیرون خواهید داشت. هزینه های ماندن در این هتل به ازای هر شب برای یک اتاق دو تخته، 183 هزار تومان است. البته در سفر با ویزای ایران، قیمت های را باید لحظه ای به صورت آنلاین چک کنید. فاصله ی این هتل تا فرودگاه 70 کیلومتر است. 

هتل آپارتمان خاتم

این هتل آپارتمان داخل شهر است و دسترسی خوبی از اینجا به قسمت های مختلف شهر از جمله مرکز شهر خواهید داشت. این هتل در میدان فلسطین قرار دارد. امکانات و سطح هزینه ها در این هتل متوسط است برای همین اگر قصد پرداخت هزینه های بالا را ندارید، جای خوبی برای ماندن است. فاصله ی این هتل با فرودگاه تنها 15 دقیقه با ماشین است. با پیاده روی می توانید بسیار راحت به بخش های مختلف شهر مانند مسجد جامع؛ تپه هگمتانه و آرامگاه باباطاهر بروید. 

هتل بین المللی باباطاهر

این هتل نیز در کنار باباطاهر و در ضلع شرقی این بنا قرار دارد. امکانات و خدمات به روزی را در این رستوران ارائه می دهند. شما از این هتل می توانید به راحتی به مراکز تجاری  و دیدنی بروید. از این هتل تا فرودگاه تنها 10 کیلومتر فاصله دارید. اقامت در این هتل مقداری هزینه بردار تر از دو هتل قبلی است. اگر شما اتاقی را در این هتل رزرو کردید، دیگر نمی توانید اقدام به کنسل کردن آن بکنید، پس هر زمان که مطمئن شدید، آن را رزرو کنید. 

از جمله دیگر هتل های سطح شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.      هتل آرین در مرکز شهر

2.      هتل پارسیان بوعلی، این هتل در خیابان بوعلی و در نزدیکی آرامگاه بوعلی قرار دارد. 

3.      هتل پارسیا آزادی، این هتل نیز در منطقه ی باغ شهر واقع شده است که فاصله ی بسیار کمی با تپه های عباس آباد و آبشار و کتیبه های گنجنامه و تله کابین و پیست اسکی دارد. 

هزینه های ماندن در هتل های بالا، تقریبا در یک رنج می باشد. 

حمل و نقل در همدان 

در سفر با ویزای ایران باید با حمل و نقل این شهر بسیار آشنایی داشته باشید. اما نگران نباشید نه ترافیک سنگینی در شهر همدان وجود دارد نه خیابان ها را طرح زوج و فرد داده اند. برای همین شما به راحتی می توانید با خودروی شخصی خود به پرسه زدن در داخل شهر بپردازید. می توانید با خودروی شخصی خود به جاذبه های دیدنی همدان بروید و یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که اگر ضرورتی ندارد با وسایل عمومی به گشت و گذار بپردازید. شما می توانید از اتوبوس های داخل شهر استفاده کنید که هر پنج دقیقه تا یک ربع از ایستگاهها عبور می کنند و یا از تاکسی استفاده کنید. رنج تاکسی ها برای طولانی ترین مسیرها 1500 تومان است.

دیگر اینکه شماره های تاکسی بی سیم برای زمانی که نیاز فوری به ماشین امن داشتید، 1844، 1833، 1828 و 1820 برای بانوان است. البته می توانید از اسنپ نیز برای عبور و مرور خود استفاده کنید. 

سفر با ویزای ایران و شکم گردی در همدان 

قطعا در سفر با ویزای ایران باید غذاهای ایرانی را در رستوران ها وغذاخوری های خوب و مطرح امتحان کنید. برای همین در ادامه تعدادی از بهترین رستوران های همدان را برای شما لیست کرده ایم.

رستوران نعل اشکنه

رستوران بسیار زیبا و معروفی که در جاده ی منتهی به گنجنامه قرار دارد. اینجا فضایی سبز و بسیار به یادماندنی برای شما به ارمغان خواهد آورد. توصیه ی ما این است که حتما یک وعده ی غذایی بی نظیر را در این رستوران امتحان کنید. دلیل نامگذاری این رستوران این است که در این منطقه در گذشته، صخره زاری بوده است که اسب ها در هنگام عبور از آنجا نعل هایشان می شکسته است. برای همین نام رستوران را نعل اشکنه گذاشته اند. جالب است نه؟!

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین | همدان
شکم گردی در همدان

رستوران سنتی شاندیز حاجی

فضای این رستوران خیلی سنتی و تاریخی است. حس غذا خوردن در این رستوران یک حس ناب است. برای همین بسیاری از مسافران در سفر با ویزای ایران دوست دارند که حداقل یک وعده ی غذایی را در این رستوران سنتی میل کنند. این رستوران در محله ی حاجی قرار دارد. این محله از محله های قدیمی در همدان است. قدمت ساختمان این به دوره ی قاجار برمی گردد. شما می توانید بر روی تخته ها بنشینید و خیلی صمیمی به دور هم به غذا خوردن مشغول شوید و تعریف کنید که چقدر این سفر برایتان لذت بخش بوده است. شیشلیک های این رستوران را باید حتما امتحان کنید. 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین | همدان
رستوران سنتی شاندیز حاجی

رستوران میسان 

این رستوران در منطقه ی گردشگری عباس آباد قرار دارد. یک پل که از وسط دریاچه می گذرد و شما را به داخل رستوران می برد. در سفر با ویزای ایران وعده ی شامتان را اگر به داخل این رستوران ببرید، صحنه ای بی نظیر را در شب تجربه خواهید کرد. سکوت و زیبایی بی نظیری که در دیگر رستوران های داخل شهر وجود ندارد. البته این را نیز باید بدانید که در این رستوران فست فود و پیتزا سرو نمی شود. 

از دیگر رستوران های مشهور همدان می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

·         رستوران داریوش گنجنامه

·         رستوران دلتا

·         رستوران ساحل

·         رستوران ایتالیایی کتیبه

·         رستوران زنجیره ای مجلل رویال

·         رستوران عمارت

·         رستوران یاقوت

نظرات کاربران