X

ضربه سیاست منع مسافرتی ترامپ به صنعت گردشگری ایالات متحده آمریکا

  • ارسال شده در : 1397/04/27 , 13:33
  • 766 بار مشاهده

بر اساس نظرسنجی اخیر اعضای انجمن جهانی تجارت گردشگری ، ۶۲٪ از خریداران مسافرتی ایالات متحده سیاست منع ورود رئیس جمهور وقت این کشور را ضربه ای بزرگ به صنعت توریسم آمریکا میدانند. نظرسنجی اعضای اروپایی و آمریکایی انجمن درست پیش از برگزاری دادگاه عالی حمایت از این سیاست در ماه گذشته ( ۲۶ ژوئن ۲۰۱۸ ) انجام شد و نتایج بدست آمده در کنار تائید این سیاست توسط دادگاه عالی که خود از عوامل بسیار تاثیرگذار بر تقویت عواقب آن خواهد بود، موجب نگرانی بیش از پیش آنها در زمینه پیامدهای آن گشته است که در این هفته نامه به دلایل اساسی این نگرانیها اشاره خواهیم نمود.

طبق این نتایج ۳۸٪ از خریداران گردشگری اروپایی ایالات متحده اظهار نموده اند که تمایل خود برای برگزاری جلسات و رویدادهای تجاری را بدلیل اتخاذ سیاست اخیر کاخ سفید در این کشور از دست داده اند، این در حالیست که ۶۴٪ از اعضای انجمن احتمال واکنش و وضع قوانین جدید و سختگیرانه در کشورهای خارجی ذینفع در مقابله با این سیاست،  و در حقیقت  مسافرین  یا  توریست های  آمریکایی  را بسیار بالا و  ممکن  دیده اند.

اعضای اروپایی و آمریکایی انجمن جهانی تجارت گردشگری همچنین اشاره نموده اند که حتی خفیف ترین کاهش در رونق صنعت توریسم ایالات متحده نتایج بسیار هزینه بر و فجیعی را در پی خواهد داشت؛ کاهش هر ۱٪ از مشتریان مسافرتی یا توریستی این کشور برابر با از دست دادن ۷۴.۰۰۰ شغل و معادل با ۵.۵ میلیارد دلار کاهش درآمدهای ناشی از تولید ناخالص داخلی، ۳.۳ میلیارد دلار دستمزد و ۱.۳ میلیارد دلار مالیات در اقتصاد آمریکا خواهد بود. این انجمن ضربه های اقتصادی بلندمدت این سیاست را بسیار نگران کننده دانسته و در این رابطه پیشنهاداتی نظیر ادامه برنامه چشم پوشی از لغو ویزا را نیز ارائه داده است.

نظرات کاربران