X

جنگل های هیرکانی میراث تاریخی طبیعی ایران

  • ارسال شده در : 1398/09/22 , 23:55
  • 1003 بار مشاهده

جنگل های هیرکانی میراث تاریخی طبیعی ایران

آیا اطلاعاتی درباره جنگل های هیرکانی دارید؟ یا حتی در رابطه با آن ها شنیده اید؟ هدف از نوشتن این مقاله پاسخ به این چنین سوالات است. بازدید از این گنجینه سبز تنها با داشتن ویزای ایران یا ویزای آذربایجان و سفر به کشورهای جنوبی دریای خزر همچون ایران و آذربایجان امکان پذیر است. قدمت و پیشینه جنگل های هیرکانی به 25 تا 50 میلیون سال قبل بر می گردد و حفاظت از این طلای سبز و زیستگاه جانوری از وظایف مهم این دو کشور به خصوص ایران می باشد زیرا اغلب مساحت جنگل در ایران واقع شده اند، دیدن چنین جنگل تاریخی از آرزوهای هر گردشگر و طبیعت دوست است. در این راستا، اخذ ویزای ایران در قالب ویزای آنلاین ایران از طریق صالحان سیر فراهم شده است تا شرایط آسانی برای طبیعت دوستان فراهم شود و بتوانند این جنگل های باستانی را از نزدیک ببینند. عربهای دبی، عمان و قطر با وجود پیشرفت بالایی که از فروش سوخت های فوسیلی به دست آوردند جنگل های شمال ایران را بهشت می نامند. این را از ویلاهای فوق لوکس اعراب در چمستان، نور و متل قو و تالش می توان لمس کرد. 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | جنگل ایران | ویزای انلاین ایران

ویژگی جنگل های هیرکانی

جنگل هیرکانی یک نوار سبز رنگی است که از منطقه قفقاز آذربایجان در غرب تا منطقه گلستان در شرق کشیده شده است. امتداد این جنگل ها به صورت قوس مانند بوده در جنوب دریای خزر و در امتداد استان های شمالی ایران با مساحت دو میلیون 100 هزار هکتار و درازای 850 کیلومتر می باشد. در این میراث با ارزش، درخت هایی با برگ های پهن و باستانی، 3200 گونه گیاهی، 180 گونه پرنده از جمله عقاب، کبوتر، لاک پشت و غیره و همجنین حدود 58 گونه پستاندار ثبت شده اند. از میان این گونه های ثبت شده پلنگ ایرانی و بز وحشی نمونه های شناخته شده جهانی هستند. اگر شما در خارج از ایران زندگی می کنید و دوست دارید که این جنگل ها را از نزدیک ببینید فقط کافیه که ویزای ایران را دریافت کرده و به ایران سفر کنید. 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | جنگل ایران | ویزای انلاین ایران

حفاظت از جنگل های هیرکانی

همانطور که واضح است، ایران همواره در تلاش است تا میراث های با ارزش و قدیمی خود را حفظ کند و بسیاری نیز برای دیدن این مکان ها به ایران سفر کرده و برای اخذ ویزای ایران اقدام می کنند. اما چیزی که درباره این جنگل ها شنیده می شود توجه ناکافی ایران به هیرکانی است. اخیرا قوانین مختلفی برای حفاظت از این سرمایه با ارزش انجام شده است اما هم چنان قطع درختان برای مصارف چوبی و چرای بی رویه فصلی، جنگل ها هیرکانی را تهدید می کند. چنان چه به صورت سرسختانه از تخریب این جنگل ها دست نگه داشته نشود، در آینده نزدیک، این نوار سرسبز با ارزش شمالی از نقشه و خاک ایران پاک خواهد شد. در حدود 50 سال پیش تمهیداتی جهت بازسازی جنگل های هیرکانی لحاظ شد که نمونه هایی را در شهر گرگان شاهد هستیم که امروزه مسکوت مانده است.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | جنگل ایران | ویزای انلاین ایران

فواید جنگل های هیرکانی

کنفرانس جنگل های هیرکانی در تیرماه 1398 در جلسه یونسکو برگزار شده در باکوی آذربایجان به ثبت جهانی رسیده است. اکنون این جنگل ها در لیست میراث فرهنگی جهان قرار دارد و هدف اصلی از این کار حفاظت بهتر از جنگل ها، بهبود صنعت گردشگری، افزایش اشتغال برای مردم بومی منطقه و همچنین افزایش درخواست برای اخذ ویزای ایران است، زیرا  نمونه بسیار کمی از این جنگل ها در دنیا وجود دارند و همین نکته می تواند درخواست ویزای ایران و بازدید از این جنگل ها را بیشتر کند. لازم است که حفاظت جنگل های هیرکانی در اولیت های سازمان جنگل داری کشور قرار بگیرد و ایران با ثبت جهانی این جنگل ها همواره امیدوار است که سازمان بین المللی نیز در جهت پیشرفت این پروژه حفاظت، یاری کننده باشد.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | جنگل ایران | ویزای انلاین ایران

بازدید از جنگل های هیرکانی ایران

همانطور که اشاره شده جنگل های هیرکانی ایران نه تنها یک میراث ملی بلکه یک میراث جهانی محسوب می شوند. بسیاری از مردم جهان به دنبال اخذ ویزای ایران و سفر به کشور ما هستند تا از نزدیک این جنگل قدیمی و خاص را ببینند. در این راستا، ایران نیز در جهت آسان سازی روش های دریافت ویزای ایران، اخذ ویزای ایران را به صورت الکترونیکی فراهم کرده است. با این توصیف، شما توریست و بازدید کننده گرامی در جهت دریافت ویزای ایران می توانید به وب سایت صالحان سیر مراجعه کنید تا برای اخذ ویزای ایران و سفر به این دیار کهن اقدام کنید.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | جنگل ایران | ویزای انلاین ایران

آنچه گفته شد!

هم اکنون جنگل های هیرکانی یک میراث با ارزش ایرانی است که در لیست میراث های جهانی ثبت شده است. با ثبت این جنگل ها، بازدید و توجهات از آن بیشتر از گذشته شده به همین دلیل حفاظت از آن نیازمند تمهیدات جدی تر از سوی دولت ایران است. همان طور که ذکر شد، برای سفر به ایران نیازمند اخذ ویزای ایران هستید و ساده ترین روش دریافت ویزای ایران برای مقاصد توریستی، اخذ ویزای آنلاین ایران می باشد.

 

 

نظرات کاربران