X

Anadolu Kavagi جایی که آسمان آبی و درختان سبز در هم می آمیزند

  • ارسال شده در : 1396/09/26 , 12:56
  • 1064 بار مشاهده


Anadolu Kavağı (آنادولو کاوائی) دهکده ای دنج و ساحلی است، و نشانه هایی از پیوندِ زندگی و دریا، در جای جایِ آن به چشم می خورد. رستوران های مخصوص ماهی، مغازه های فروش انواع هدایا، کشتی های قدیمی و اماکن تاریخی، هرساله، میزبان صدها توریست در آنادولو کاوائی می باشند.

آنادولو کاوائی در هر فصلی، جزء بهترین اماکن استانبول، جهت گریز وآسایش است و همچون بندرگاهی است که می توان از شلوغی شهرها و حوادث روزمره ی زندگی روزانه، به آن پناه برد. دهکده ای کوچک و ساحلی که در محل آمیزش سبزها و آبی ها و در نقطه ی تلاقیِ استانبول و دریای سیاه، واقع شده است.

پیش به سوی آبی ها و سبزها...

آنادولو کاوائی، از نظرموقعیت جغرافیایی، به منزله ی دروازه ای است که از دریای مرمره به دریای سیاه باز می شود.برای رفتن به آنادولو کاوائی، هم می توانید به صورت زمینی، از طریق پل فاتیح سلطان مِحمِت به سمتِ Beykoz (بِیکُز) بپیچید و به مقصد مورد نظر برسید و هم می توانید راه دریایی را ترجیح دهید. اگر مسیر آبی را انتخاب کنید، باید سواره کشتی های خطوط شهری شوید که از ایستگاه های Eminönü (اِمین اُنو)  و Kadıköy (کادیکوی)، شروع به حرکت می کنند و بدین ترتیب می توانید، در مسیر حرکتتان با این کشتی ها، شاهد تمام زیبایی های تنگه ی بسفر در استانبول بوده و این امکان را داشته باشید تا سری به بخش هایی از استانبول بزنید که این کشتی ها در اسکله ی نزدیک به آن ها پهلو می گیرند.همچنین اگر مایل به تجربه ی سفر دریاییِ کوتاه و مختصری هستید، می توانید کشتی های مسافربری را که راس هر ساعت از Sarıyer (ساری یِر)حرکت می کنند، انتخاب نمایید.

اگر می خواهید از راه زمینی سفر کنید، پیشنهاد می کنیم در تپه ی یوشا که بلند ترین تپه ی استانبول است، توقف کنید و ار زیبایی های آن لذت ببرید.بر اساس باور جمعی، آرامگاه حضرت یوشا (جد مادری حضرت مهدی) در این تپه بوده و تمام دعاها و حاجت هایی که در این تپه از خداوند خواسته می شوند، حتما برآورده می گردند.به همین دلیل است که در زیارتگاه و مسجد یوشا که در سال 1755 بنا شده اند، اکثرا شاهد کسانی هستیم که یا در حال نذر کردن هستند و یا برای ادا کردن نذریاتِ قبلی خود به آن جا آمده اند.

پیاده روی در هوای پاک و تمییز تپه ی یوشا که در جای جای آن، نیمکت های فروش هدایا و سوغات به چشم می خورد، گشت و گذار در باغچه ی مخفی و نگاهی به شهر از بلندترین تپه ی آن نیز، جزءِ پیشنهادات ما به شما است.اما هرگز فریب بوی وسوسه کننده ی  gözleme(غذایی خمیری که در روغن سرخ می شود و در بین آن موارد گوشتی یا سبزیجات، قرار گرفته است) را نخورید، چرا که ضیافتی معظم با انواع ماهی ها در آنادولو کاوائی در انتظار شما است.
 

آنادولو کاوائی


آن جا که دو دریا به هم می رسند

از آن جا که آنادولو کاوائی، منطقه ای نظامی و حفاظت شده است، همچنان دارای طبیعتی بکر است، و هیچ از سرسبزی های آن کاسته نشده است. یکی از اولین جاهایی که در این منطقه باید دید، قلعه ی yoros (یُرُس) است. قلعه ی یُرُس که با نیم ساعت پیاده روی از اسکله به آن می رسیم، رسما به عنوان سمبل آنادولو کاوائی شناخته شده است.

قلعه ی یُرُس از طرف اهالی جنوا (شهری در ایتالیا)، با اهداف نظامی و دفاعی، در سال 1190 ساخته شده است و به اسم قلعه ی جنوا نیز شناخنه می شود، و علاوه بر جاذبه های تاریخی، دارای چشم اندازی بی نظیر نیز می باشد.

در صورت تمایل، در مسیرتان به سمت قلعه ی یُرُس، می توانید در کافه باغچه ی یُرُس که چای و قهوه سرو می کند، کمی توقف کنید.چراکه برای رسیدن به قلعه، باید از یک سربالایی با شیب تند، بالا بروید.وقتی به قلعه ی یُرُس رسیدید، با نفسی عمیق، این فستیوالِ جادوییِ طبیعت را،ددرست در نقطه ی برخورد سبزها و آبی ها و تعامل مرمره و دریای سیاه، به درونتان بکشید.شما اگر با تور استانبول به ترکیه سفر کردید به شما پیشنهاد می کنیم این مکان را از دست ندهید.

این ها زنده اند!

اگر بتوانید از منظره ی مجذوب کننده ی قلعه ی یُرُس دل بکنید، می توانید در ساحل سرزنده ی آنادولو کاوائی که به ویژه در ساعاتِ آمدن کشتی های تفریحی، پر ازدحام می شود،به گشت و گذار بپردازید و هرگاه احساس گرسنگی کردید، خود را دعوت به ضیافت ماهی کنید.

در ساحل، علاوه بر وجود دکه ها و نیمکت هایی که انواع ماهی های فصل را به صورت سرپایی سرو می کنند، تعداد زیادی رستوران نیز موجود است.در کنار تمام دکه هایی که در زیر سایه ی درختانِ چنارِ قدیمی دائر شده اند و با ارائه ی انواع ماهی ها و وافل، جشنواره ای از رنگ و لذت را رقم می زنند، İsmail’in Yeri(رستورانِ اسماعیل)، یکی از معروف ترین رستوران های آنادولو کاوائی می باشد.در رستوران اسماعیل که درست در کنار اسکله قرار گرفته و بیش از 20 سال سابقه دارد، خوردن صدف و هشت پا به شدت توصیه می شود.

آنادولو کاوائی که به واسطه ی قلعه ی یُرُس، میزبان توریست های زیادی در تمامی فصول است، با داشتن خیابان های تنگ و باریکی که با خانه های چوبی تزئین شده اند، شما را به گشت و گذاری دلپذیر دعوت می کند. به هنگامِ  پیاده روی، نوشیدن آب از چشمه ی Kumdöken (کوم دُکن) را که به عقیده ی مردم، آب آن شفابخش است،  هرگز فراموش نکنید. حال اگر با خود می گویید، وقتِ خرید کردن است، پیشنهاد ما به شما، خرید لباس های تماما پنبه ای و گلیم های ابریشمیِ اسپارتایی می باشد.

جمعیت آنادولو کاوائی نیز، همچون طبیعتش، سال ها است که بدون تغییر باقی مانده وشب های آن در سکوت و آرامشی سرشارسپری می شود.اگر بخواهید این گریزِ کوچک از هیاهوی شهری، کمی بیشتر به طول بیانجامد، تنها در این آدرس می توانید شب را در آنادولو کاوائی سپری کنید: بوتیک هتلی سنگی در ساحل. در رستوران هتل می توانید، رو به دریا نشسته و به خورد و آشامیدن بپردازید و فردای آن بی وقفه، عطر دریا را نفس بکشید.

نظرات کاربران