X

یک روز در Ortakoy مسجد اورتاکوی

  • ارسال شده در : 1396/09/26 , 13:27
  • 1503 بار مشاهده

مسجد اورتاکوی


اگر به استانبول سفر می کنید، حتما یک روزِ کامل را در Ortaköy (اورتاکوی) سپری کنید. همچنان که در کافه ها و رستوران های اطراف نشسته و مشغول نوشیدن نوشیدنی و یا قهوه ی ترک هستید، از منظره ی زیبای بسفر لذت ببرید، در بازار اورتاکوی، از انواع جواهرات، زیورآلاتِ اصیل و نقره جات دیدن کنید و با خوردن سیب زمینی مخصوص (kumpir)، غذاهای خمیری(gözleme) و وافل، از این ضیافتِ پربار بهده مند شوید.

اورتاکوی که در یکی از بهترین نقاط داخلی تنگه ی بسفردر استانبول و در بخش اروپایی پل بسفر واقع شده است، از زمان های قدیم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این مکان که از دوران عثمانی، توسط پادشاهان به عنوان مکانی ییلاقی مورد استفاده قرار می گرفته، دارای عناصر تاریخی مهمی نظیر قلعه ی Çırağan(چیرائان)، مسجد اورتاکوی، دبیرستان پسرانه ی Kabataş(کاباتاش) و ویلای Esma Sultan(سلطان اِسما) می باشد.

امروزه نیز این محل به عنوان بخشی از استانبول که دارای انواع مراکز تجاری و تفریحی و انواع کافه ها و رستوران ها است، همواره پر رفت و آمد و پرازدحام می باشد.
 

مسجد اورتاکوی استانبول


اماکن گردشگری در اورتاکوی

اورتاکوی که هم به عنوان یکی از مراکز زندگی روزمره شناخته می شود و هم تداعی گرِ یک دهکده ی کوچک ماهی گیری است، جزءِ بخش هایی از استانبول است که دیدن آن حتما به گردشگران توصیه می شود که با تور استانبول از این مکان دیدن کنند. میادین و جاده های محصور با پیاده روهای آلبانیایی، مسجد اُرتاکوی که در گوشه ای از این میدان ها سر به فلک کشیده و پل با شکوهی که درست از میان تنگه ی بسفر می گذرد، منظره ای بی نظیر را برایتان رقم می زند.

در این میان لذت نوشید چای در استکان های کمر باریک و نوشیدن قهوه و کشیدن قلیان در کافه هایی، که هم در خط ساحلی و هم در کوچه پس کوچه های دلنشین اورتاکوی واقع شده اند، لذتی متفاوت است. بارها و کلوپ های بسیاری نیز، متناسب با سلایق و علایق افراد مختلف و متناسب با بودجه ی هر فرد، درست در همین کوچه ها و خیابان های تنگ و باریک واقع شده اند.

 

اما آن چه، شهرت ارتاکوی را دوبرابر می کند، بازار اورتاکوی است. به محض ورود به بازار با اشیای بزرگ و کوچکی روبه رو می شوید که پهلو به پهلوی هم چیده شده اند و شما می توانید، در میان آن ها اشیای منحصر به فرد و جذابی نظیر، کلاه، انواع لباس های روزانه، انواع کیف ها، زیورآلات دست ساز، ساعت، انواع مختلفی از اشیای تزئینی نقره، قاب عکس، بدلیجات، جاکلیدی، گلدان، ماگ، آباژور و پوشاک چرم را بیابید.

در این بازار که نظر تمامی افراد علاقه مند به مد روز و پوشش های متنوع را به خود جلب می کند، گرفتن فال تاروت و فال ورق نیز امکان پذیر است.

حال گرسنه هستید؟ می توانید سری به ردیفِ دکه هایی بزنید که درست در سمت چپ بازار قرار گرفته اند و یا به سراغ کافه ها و رستوران هایی بروید که قدم به قدم در خیابان ها و بازارها در مقابلتان ظاهر می شوند، و به خوردن انواع خوراکی های اشتها برانگیز، غذاهای خانگی ترکیه ای و یا غذاهای شناخته شده ی جهانی بپردازید.

از آن جایی که آخر هفته ها، خودِ اهالی استانبول نیز، روزها به منظور استشمام هوای تمییز بسفر و شب ها به منظور تفریح و سرگرمی به اُرتاکوی می آیند، این منطقه بسیار شلوغ و پر ازدحام می شود و اگر شما ترجیح می دهید که در ساعات خلوت و آرام، لذت بیشتری از استشمام هوای پاک بسفر و کشف ویژگی های منحصر به فرد اورتاکوی ببرید، پیشنهاد می کنیم که در ساعات اولیه ی صبح و در اواسط هفته به آن جا بروید.این چنین می توانید در کافه های رو به تنگه ی بسفر بنشینید و ضمن خوردن صبحانه، از تماشای میدان و تلالوءِ بی نظیر بسفر نهایتِ لذت را ببرید.

 

نظرات کاربران