X

یزد نگین گردگشری ایران

  • ارسال شده در : 1398/10/01 , 23:55
  • 1179 بار مشاهده

یزد نگین گردشگری ایران

کسی که ویزای ایران و یا ویزای آنلاین ایران دریافت کرده و به کشور عزیزمان سفر می کند تا از مکان های دیدنی بازدید کند، حتماً باید سری به یزد هم بزند. زیرا جاذبه های گردشگری این شهر از دیدنی ترین مکان های کشور عزیزمان ایران به شمار می رود. یکی از شهر های ایران که به تازگی در لیست شهر های جهانی قرار گرفته است، یزد می باشد. شاید از نظر خیلی ها یزد یک شهر کوچک با خانه های سنتی باشد، اما در اصل اینطور نیست و تنها بخشی از یزد را بافت تاریخی و قدیمی تشکیل داده و مابقی آن ساختمان های زیبا و مدرن می باشد.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | یزد

در ابتدا، صالحان سیر اطلاعاتی کلی در خصوص شهر یزد را در اختیار شما قرار داده است تا با آگاهی کامل در خصوص جاذبه های گردشگری آن  کسب نمایید.

 

با یزد آشنا شوید

این شهر از نظر موقعیتی در مرکز ایران واقع شده و در فلات مرکزی ایران قرار گرفته است. یزد در تابستان دارای هوای بسیار گرمی است و زمستان های به نسبت خشک و سردی دارد. در آمار های اعلام شده، مشخص گردیده که بخش عظیمی از جمعیت یزد را جوانان تشکیل می دهند.

جالب است بدانید که در زمینه پزشکی، یزد یکی از شهر های پزشک پرور ایران بوده و در این حوزه بسیار موفق است. تا کنون سال های متوالی زیادی، یزد در کنکور های سراسری رتبه 1 را از آن خود نموده.

حال که مختصری درباره یزد دانستید، بد نیست جاذبه های گردشگری آن را هم بشناسید.

 

معرفی جاذبه های گردشگری یزد

همانطور که در ابتدا هم گفته شد، چند سالی است که یزد به خاطر داشتن بافت تاریخی زیاد، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و گفته می شود که یزد یک شهر جهانی شده است.

افراد با ویزای ایران و یا ویزای آنلاین ایران اگر به یزد سفر می کنند، بهتر است از جاذبه های گردشگری که در ادامه توسط صالحان سیر معرفی می شود، دیدن فرمایند:

میدان امیرچخماق:

این میدان در قلب شهر واقع شده و مرکز معماری یزد محسوب می شود. ایوان های زیبا و مناره های متقارن، جذابیت این میدان را دو چندان کرده است. قدمت این میدان به 15 قرن پیش باز می گردد که تا به حال چندین مرتبه بازسازی شده است. مغازه های کوچک بسیاری در اطراف این میدان خودنمایی می کنند.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | یزد

زورخانه صاحب الزمان:

یکی از جاذبه های دیدنی در اطراف میدان امیرچخماق، زورخانه صاحب الزمان می باشد که گردشگران می توانند با تهیه بلیط، از این زورخانه دیدن کرده و پهلوانان را در حین ورزش در این زورخانه ها مشاهده نمایند. جالب است بدانید که مخزن آبی جهت خنک کنندگی در قسمت زیرین این زورخانه وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

آتشکده زرتشتیان:

بخشی از مردم یزد دارای آیین و دین زرتشت هستند. یکی از جاذبه های گردشگری این شهر، آتشکده زرتشتیان است که مکانی مقدس برای افراد زرتشتی به شمار می رود. در این مکان آتشی وجود دارد که با مراقبت های 24 ساعته، از قرن 5 هجری قمری تا به امروز در حال سوختن بوده و هرگز خاموش نشده است!

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | یزد

چک چک:

یکی دیگر از جاذبه های شهر یزد که مربوط به زرتشتیان می باشد، دهکده چک چک در 70 کیلومتری شهر یزد است. این دهکده یکی از مهمترین مکان های زیارتی زرتشتیان بوده و دارای یک چشمه است. به گفته پیشینیان، این چشمه به خاطر پناه بردن نیکبانو (دختر آخرین پادشاه قبل از اسلام) در هنگام حمله اعراب به وجود آمده است.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | یزد

بافت تاریخی:

در قسمتی از یزد، تمامی ساختمان ها، خانه ها، رستوران ها و ... دارای بافتی قدیمی هستند. هرگاه ویزای ایران و یا ویزای آنلاین ایران دریافت کرده و به شهر یزد سفر کردید، قدم زدن عصرانه در این بافت را از دست ندهید. جالب است بدانید که با رفتن روی پشت بام خانه ها، مناظر دیدنی و فوق العاده ای در انتظار شماست. اما احترام گذاشتن به حریم خصوصی ساکنان را نباید فراموش کرد.

مسجد جامع:

یکی از جاذبه های فوق العاده دیدنی بافت تاریخی یزد، مسجد جامع می باشد. این مسجد در قرن چهاردهم ساخته شده و بلندترین مناره های کشور را داراست. این مسجد دارای کاشی کاری های ظریف و آبی رنگی است که حس و حال عجیبی به آن داده است. گفته می شود که برخی از تجهیزات این مسجد بر می گردد به قرن دوازدهم.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | یزد

باغ دولت آباد:

یکی از باغ های قدیمی یزد که بازدید از آن به واسطه تهیه بلیط ممکن می باشد، باغ دولت آباد نام دارد که در آن چشمه ها، درختان انار و سرو در آن خودنمایی می کند. شیشه های رنگی ساختمان باغ دولت آباد و بادگیر 33 متری آن سبب شده تا هر گردشگر و توریستی جذب آن شود. شما می توانید در سایت تریپ ادوایز اطلاعات زیادی در مورد سفر با ویزای ایران به یزد کسب کنید.

ویزای ایران | یزد

حال که با چندی از مهمترین جاذبه های شهر یزد آشنا شدید، برای دریافت ویزای ایران و ویزای آنلاین ایران می توانید با مشاورین صالحان سیر در تماس باشید.

نظرات کاربران