X

حمل حیوانات خانگی در پرواز

  • ارسال شده در : 1398/10/02 , 23:55
  • 1414 بار مشاهده

حمل حیوانات خانگی در پرواز

ویزای ایران  امکان جابجایی حیوانات را به مسافرانی در جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی که با ویزای ایران قصد سفر به این کشور را دارند می دهد. حیوانات خانگی با اهمیت پیدا کردن در خانواده ها و وابستگی خانواده به حیواناتشان که به قدری احساسی به این موجودات زیبا وصل شده اند که حتی برای چند روز نمی توانند آنها را رها کنند و این سبب می شود که همراه خود در سفر داشته باشند.

جهت سفر با هواپیما در سفرهای داخلی برای همراه داشتن حیوانات خانگی قوانینی برای پرواز وجود دارد که باید رعایت شود.

مسافران خارجی با ویزای ایران که به ایران سفر می کنند مانند سایر کشورها با قوانین پرواز بین المللی، قوانین هواپیمایی و سیاست های حیوانات خانگی نیز وجود دارد که هنگام مسافرت با ویزای ایران با حیوانات خانگی باید از آنها پیروی شود.

با توجه به شرایط و قوانین متفاوت شرکت های هواپیمایی، دو روش برای جابجایی حیوانات خانگی وجود دارد:

  1. از طریق پایانه مسافربری و همراه با مسافر
  2. از طریق پایانه باربری که در آن حیوان بدون همراه عازم می شود.

ویزای ایران | جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی | جایگاه تشریفات فرودگاه مهر آباد

شرایط پذیرش حیوانات در سفرهای داخلی

برای سفر با حیوانات خانگی ارائه برخی مدارک الزامی است از جمله میکروچیپ برای حیوانات و حلقه پا برای پرندگان، گذرنامه حیوان، گواهی معتبر سلامت و واکسیناسیون هاری از سازمانهای مربوطه در کشور، البته به شرطی که فاصله زمانی تاریخ صدور گواهینامه و تاریخ سفر بیش از 7 روز نباشد. برای حمل در باربری حیوانات غیراهلی ارائه تاییدیه از سازمان محیط زیست اجبار می باشد.

این مدارک برای رزرو سرویس جایگاه تشریفات مهرآباد نیز لازم می باشد. همچنین برای مسافران خارجی با ویزای ایران ارائه گواهی بهداشتی بین المللی نیز ملزوم میباشد.

ویزای ایران | جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی | جایگاه تشریفات فرودگاه مهر آباد

جایگاه تشریفات مهرآباد برای حیوانات خانگی

مسافران خارجی با ویزای ایران یا خود ایرانیان از فرودگاه بین المللی مهرآباد برای سفرهای داخلی ایران استفاده می کنند. که مسافران می توانند از جایگاه تشریفات مهرآباد که جهت آرامش و آسایش مسافران مجهز به امکانات ویژه ای از جمله امکان اجاره سوئیت، سالن اجلاس 25 نفره، سالن همایش و رستورانها و کافه ها با کیفیت فوق العاده و حرفه ای است، بهره مند شوند.

در جایگاه تشریفات مهرآباد امکاناتی برای نگهداری حیوانات خانگی را میدهد. و دارندگان حیوانات خانگی می توانند از سرویس های جایگاه تشریفات مهرآباد استفاده کنند. جهت استفاده از امکانات جایگاه تشریفات مهرآباد باید از قبل ثبت نام و رزرو انجام شود و البته الزامی است که از قفس های حمل حیوانات در این جایگاه استفاده شود. این امکانات و شرایط برای مسافران خارجی با ویزای ایران نیز ممکن است.

ویزای ایران | جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی | جایگاه تشریفات فرودگاه مهر آباد

شرایط قفس های حمل حیوانات

قفس هایی که برای حیوانات خانگی استفاده می شود باید استاندارد باشد و از 3 طرف تهویه مطبوع باشد و قفس به گونه ای باشد که امکان لمس حیوان وجود نداشته باشد. همچنین اندازه و ارتفاع این قفس ها به گونه ای باشد که حیوان بتواند در آن بایستد، بچرخد و بتواند بخوابد و جنس آن باید محکم و بادوام باشد. همچنین آب و غذا در قفس گذاشته شده و اطلاعات صاحب حیوان نیز از جمله نام و شماره تماس همراه آن باشد. قفسهای ویژه پرواز تعبیه شده که می توان از فروشگاه هایی که وسایل حیوانات خانگی را می فروشند یا پت شاپها تهیه بشود. بستن قلاده برای حیوانات داخل قفس جهت جابجایی ممنوع می باشد.

ویزای ایران | جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی | جایگاه تشریفات فرودگاه مهر آباد

تعداد و وزن حیوانات

در مورد تعداد حیوانات نیز قوانینی وجود دارد. هر مسافر چه داخلی و چه خارجی با ویزای ایران حداکثر 2 قلاده سگ و گربه یا 10 قطعه پرنده تزئینی می تواند همراه داشته باشد. حیوان مادر با حداکثر 3 بچه را می توان تحویل داد که حداقل 10 روز از تولد بچه ها گذشته باشد.

اگر گربه یا سگ مسافر وزن کمتر از 8 کیلوگرم یعنی وزن حیوان خانگی به علاوه وزن ظرف داشته باشد، می توانند با شما در کابین سفر کنند. حداکثر وزن حیوان خانگی بعلاوه  وزن ظرف در نگهدارنده بار نمی تواند از 75 کیلوگرم وزن یا 165 پوند تجاوز کند.

حمل حیوانات غیر اهلی، پرنده، آبزیان، پیله حشره و حیوانات وحشی  همراه با مسافر امکان پذیر نیست و باید به ترمینال باربری تحویل داده شود. نکته دیگر این است که شرکت های هواپیمایی از پذیرفتن حیوانات بیمار خودداری می کنند.

ویزای ایران | جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی | جایگاه تشریفات فرودگاه مهر آباد

هزینه حمل حیوانات

هنگام خرید بلیط، هزینه حمل حیوان براساس وزن حیوان و قفس محاسبه شده و در مبلغ اضافه بار بشمار می آید. که برای پرندگان وزن پرنده بعلاوه وزن قفس ضربدر 4 و برای حیوانات وزن حیوان بعلاوه وزن قفس ضربدر 2 می شود. مسافران برای خرید بلیط جهت سفرهای داخلی و رزرو جایگاه تشریفات مهرآباد از صالحان سیر می توانید به راحتی از طریق نوار بالای وب سایت اقدام کنند.

نظرات کاربران