X

زیارت در مشهد با ویزای ایران

  • ارسال شده در : 1398/10/08 , 23:55
  • 1164 بار مشاهده

زیارت در مشهد با ویزای ایران

برای مسلمانان شیعه ویزای ایران دارای ارزش زیادی است چون ایران دارای زیارتگاه ها و امام زاده های زیادی است و مسلمان بیشماری را به سمت خود هدایت میکند. زائران می توانند ویزای آنلاین ایران را از صالحان سیر درخواست کنند و به راحتی به زیارت در زیارتگاه های ایران بپردازند.

مشهد شهری در شمال شرقی ایران است و مرکز استان خراسان رضوی است. مشهد به عنوان محلی برای زیارت مذهبی شناخته می شود و هر ساله زائران زیادی با ویزای ایران از اقصی نقاط دنیا به این شهر سفر می کنند. بعلاوه، به عنوان شرقی ترین شهر بزرگ ایران، این شهر مرکزی برای تجارت با کشورهای هم مرز از شرق ایران است و به همین دلیل برای کشورهای شرقی ایران و تجار با ویزای آنلاین ایران دارای اهمیت است.

ویزای ایران | مشهد | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران

حرم مطهر امام هشتم شیعیان امام رضا (ع)، با گنبدهای طلایی و مناره هایی که شب ها مانند نور آفتاب است در این مرکز قرار دارد. این مجموعه مدور همچنین شامل مقبره دانشمند لبنانی شیخ بهایی، به علاوه مسجد گوهرشاد با یک گنبد فیروزه ای است. موزه های موجود در حرم شامل موزه فرش است که قطعات کمیاب بسیاری از آنها وجود دارد و زائران و گردشگران زیادی با ویزای ایران یا ویزای آنلاین ایران به این شهر می آیند که شاهد این زیبایی ها باشند.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | مشهد

حرم مطهر امام رضا (ع)

آرامگاه امام رضا (ع) یکی از مقدس ترین اماکن زیارتی برای مسلمانان شیعه است و حتی برای مسلمانان سنی نیز دارای ارزش و اهمیت می باشد و زیبایی، شکوه و عظمت آن به شکلی است که چشم ها رو خیره میکند.

همانطور که در سایت تریپادوایزر آمده است معماری و جلوه آن انسان را مغلوب خود می کند و انسان احساس نزدیکی به خدا می کند. مسلمانان معتقد هستند که هر دعا و حاجتی که با خلوص داشته باشند در حرم امام رضا روا می شود. به همین دلیل مسلمانان با ویزای ایران از همه جا برای زیارت و گرفتن حاجت خود به این شهر سفر می کنند.

بزرگترین مسجد جهان در حرم امام رضا (ع) قرار دارد و برای توریستها با ویزای آنلاین ایران دیدن این مسجد بسیار جالب است. علاوه بر این، یک کتابخانه، یک موزه، یک سالن ناهارخوری برای زائران ایرانی و خارجی با ویزای ایران، یک قبرستان، تالارهای گسترده نماز و ساختمانهای دیگر را شامل می شود.

این مجموعه که یکی از مراکز گردشگری ایران، برای گردشگران با ویزای آنلاین ایران می باشد، در اطراف خود هتل های برجسته و بسیار عالی وجود دارد که زائران و گردشگران با ویزای آنلاین ایران می توانند در آنجا استراحت کرده و هر زمان که دوست داشتند پیاده به حرم امام رضا (ع) آمده و زیارت کنند.

محوطه حرم مساحتی به بزرگی 267.079 متر مربع است که با هفت حیاط به مساحت 331.578 متر مربع احاطه شده است.

این مجموعه که هرساله میزبان 25 میلیون زائر داخلی و خارجی با ویزای ایران می باشد، توسط بنیاد آستان قدس رضوی اداره می شود.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | مشهد

گذشته حرم امام رضا

دارالعماره (اقامتگاه سلطنتی) یا باغ حمید بن قحطبه طایی قلعه ای در دهکده سناباد بود. قدمت آن به دوران قبل از دین مسیح بر می گردد. در جاده چنگال سناباد، نیشابور، سرخس، توس و رادکان قرار گرفته بود. در حقیقت، این دژ مکانی برای موقعیت های مرزبانان و ایجاد امنیت این جاده ها و مناطق بوده است. هارون الرشید که برای سرکوب شورشی عازم سرزمین شرقی خلافتش بود، پس از رحلتش بنا به وصیت خود، وی در همین مکان به خاک سپرده شد. با توجه به این واقعه تاریخی، دارالعماره به عنوان مقبره هارونیه شناخته شده بود. بنای اصلی دارالعماره در واقع معبدی بوده است که زرتشتیان برای عبادت از آن استفاده می کردند. این بنا به دستور آل مأمون تخریب شد و پس از آن بنا به معماری خاص خراسان بازسازی شد. چهار دیوار ساده و کوتاه، پوشیده از گنبد شیب کم، در اطراف بنا احداث شد. پس به شهادت رسیدن امام رضا در سال 818 و دفن امام هشتم در کنار قبر پدر آل مأمون، نام مقبره (هارونیه) تغییر یافت و معروف به مشهد الا-رضا، به دلیل وجود امام مقدس شد. مشهد به معنای کلمه به معنای مکانی است که یک شهید در آن دفن شده است.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | مشهد

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد یک مسجد جامع جماعت است که در دوره تیموریان در مشهد به دستور گوهرشاد بیگم، از زنان اشرافی خراسان و از سیاستمداران دوره تیموری، ساخته شده است. این مسجد هم اکنون به عنوان یکی از سالن های نمازخانه در مجتمع حرم امام رضا (ع) فعالیت می کند و زائران داخلی و خارجی با ویزای ایران درآن نماز اقامه می کنند.

این مسجد در دوره صفویه و قاجاریه بازسازی شد. دارای چهار ایوان و یک حیاط به طول 50 متر و هنچنین چندین شبستان است. یکی از ایوانهای آن در ضلع جنوبی مسجد، با شکوه ترین آنها است. کتیبه ای عالی روی دیوارهای محور ایوان وجود دارد که توسط فرزند گوهرشاد ساخته شده و همچنین تاریخ ساخت مسجد در آن ذکر شده است. پناهگاه که دارای حکاکی ظریف و کتیبه ای بر روی آن است از سنگ مرمر ساخته شده و نمایانگر سبک خاصی از هنر مربوط به آن دوران است. کتیبه های دیگری که در کاشیکاری معرق موجود در داخل مسجد یافت شده است. در حیاط آن، نام شاه های صفوی مانند شاه عباس، شاه سلطان حسین، شاه سلیمان صفوی را نشان می دهد و فداکاری آنها را به حرم و سهم هایی که در مسجد انجام داده است، توصیف می کند. این زیبایی ها و این معماری خاص، گردشگران با ویزای ایران را مغلوب خود می کند. و کسانی هم که قصد زیارت ندارند با ویزای آنلاین ایران به گردش و دیدن این بنای تاریخی می آیند.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | مشهد

گردشگران می توانند برای جایگاه تشریفات فرودگاه شهید هاشمی نژاد مانند جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی از صالحان سیر رزرو انجام دهند همچنین میتوانند برای ویزای آنلاین ایران یا ویزای ایران برای دیدن این شهر تاریخی و زیارتی اقدام می کنند.

نظرات کاربران