X

ویزای ایران از دیدگاه مسافران اروپایی

  • ارسال شده در : 1398/11/10 , 0:47
  • 1204 بار مشاهده

ویزای ایران؛ بی ارزش در کلام، ارزشمند در ماهیت

    ویزای ایرانی، اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، از نگاه بسیاری از غیر ایرانیان و حتی ایرانیان بی ارزش است. ولی ما قصد نداریم اصول و استانداردهای بین المللی را لحاظ کرده و قضاوت کنیم. صحبت حول محور ویزای ایرانی است.

ویزای ایران | اخد ویزای ایران

 

 ایران واقعاً همان سرزمین پارس آریایی است که بیش از هر تمدنی قدمت دارد و برای دیدن عظمت و شکوه تمدن بیش از هفت هزار سالانۀ این سرزمین باید عجله کنیم و ویزای ایران را تهیه کنیم؟ عجله کنیم چرا که وضعیت کنونی ایران بسیار بحرانی است و کسی از آیندۀ این سرزمین پرگهر خبر ندارد؟ یا این که مانند فیلم آرگو باید به سرعت و با آن وضعیت از ایران خارج شویم؟ واقعیت سرزمین آریایی چیست؟

 

ویزای ایران؛ حقیقت یا واقعیت

 بله واقعیت همین است که در حال حاضر مشاهده می کنیم ولی حقیقت تفاوت بزرگی با واقعیت دارد و حرف های ناگفتنی بسیاری دارد. بزرگ ترین خواهشی که از شما عزیزان داریم این است که، اگر می خواهید حقیقت را بدانید، برداشت های سیاسی خود را کنار بگذارید. ما به اندازۀ سر سوزن با سیاست کاری نداریم. آن چه مهم است ویزای ایران است.

 

ویزای ایران | اخد ویزای ایران

 

میدان آزادی

 

البته نمی توان کتمان کرد که ویزا و میزان ارزش ظاهری آن تحت تأثیر کنش ها و واکنش های سیاسی است، ولی ما به دنبال حقیقت هستیم. شاید این موضوع یکی از مبهم ترین موضوعات دنیای کنونی باشد.

ویزای ایران را ارزیابی کنید! می تواند یک موضوع عالی برای انشای دانش آموزان یا حتی سمینارهای دانشجویان باشد. با تهیه ویزا از ایران و با نزدیک شدن به کشور کوروش کبیر، اولین چیزی که ممکن است توجه شما را جلب کند، شهر بسیار آلودۀ تهران بزرگ از آسمان باشد. تهران مدرن امروزی که دارای بلوارهای بسیار طولانی و مساجد حیرت انگیز، بازارهای شلوغ و باغ های پارسی است. پرسه زدن در تهران شاید در برخی موارد شما را از آمدن به ایران منصرف کند. هوای آلوده، ترافیک های سنگین، مردمی که نمی توانند انگلیسی صحبت کنند و معضلات دیگر. ولی برعکس، در همین تهران می توانید عجایب هفت گانه را گسترش دهید!

مراحل اخذ ویزای ایران

ویزای ایران آنلاین، تجاری یا توریستی و نمایشگاهی و ... بسیار ارزان، ساده و با سرعت بالا قابل کسب است. اگر می خواهید از هزینه ویزای ایران اطلاع داشته باشید، لازم به ذکر است که این هزینه برای هر نفر تقریباً صد هزار تومان است. همان طور که ملاحظه می فرمایید تهیۀ ویزای ایران هم بسیار ساده و هم بسیار ارزان است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، بهتر است این طور بگوییم که با صد هزار تومان شما به زحمت می توانید یک جفت کفش در ایران پیدا کنید. ولی فرض می کنیم صد هزار تومان، حداقل قیمت یک جفت کفش در ایران باشد. در این  صورت می توانید به سرعت به این نتیجه برسید که ویزای ایران تقریباً رایگان است.

 

ویزای ایران | اخد ویزای ایران

  به هر حال، اگر قصد تهیه ویزای ایران را دارید، قبل از هر کاری باید نکات زیر را به یاد بسپارید:

  • ویزای ایران برای برخی از کشور ها طبق سیاست گذاری های امور خارجه جمهوری اسلامی صادر نمی شود و باید از طریق ویزای آنلاین ایران اقدام کنند. این کشورها عبارت هستند از: ایالات متحده آمریکا، کلمبیا، بریتانیای کبیر، بنگلادش، هند، افغانستان، پاکستان، کانادا، عراق و سومالی.
  • تمامی اشخاصی که دارای پاسپورت افغانستان و بنگلادش هستند، برای اخذ ویزای ایران باید به کنسول گری جمهوری اسلامی در کشور هایی که تبعۀ آن کشور هستند مراجعه کنند یا ویزای آنلاین ایران بگیرند.
  • کسانی که دارای پاسپورت سوریه، لبنان، ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان می توانند برای فرود بر یکی از فرودگاه های بین المللی ایران، فرود آیند، بدون این که ویزای ایران را داشته باشند. برای این افراد داشتن صرفاً گذرنامه با حداقل اعتبار شش ماه، کافی است

 

ویزای ایران چند نوع است؟

ویزای ایران، همان طور که اشاره کردیم بسیار ساده، سریع و بسیار ارزان قابل اخذ است. ولی شاید یک قسمت از این مراحل بتوان سخت ترین گزینه انتخابی دانست. انتخاب نوع ویزا برای اتباع خارجی همان مرحله می باشد. کدام نوع ویزای ایرانی را برای خود مفید می دانید؟ برای چه هدفی به ایران سفر می کنید؟ چه مدت قصد دارید از ویزای خود استفاده کرده و در ایران بمانید؟  انواع ویزای ایرانی شامل موارد زیر است:

  • ویزای تجاری ایران یا ویزای ایرانی تجارت
  • برای دانشجویان غیر ایرانی جهت تحصیل در دانشگاه های ایران
  • جهت توریسم و صنعت توریستی و گردشگری
  • ویزای جمهوری اسلامی برای طلاب غیر ایرانی و آموزش طلبه گری
  • ویزای دولتی ایران
  • ویزای کار در ایران یا حق کار ایران
  • ویزای بازدید از خانواده و بستگان و آشنایان در ایران

نحوۀ اخذ ویزای ایران به صورت آنلاین می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی

 

و در نهایت که ویزای ایران اخذ شد، پرواز و رسیدن به آسمان آلودۀ تهران و شهر تهران، می تواند تجربه ای متفاوت باشد. سورپرایزهای کوچک و بزرگی منتظر شماست تا این مقطع از زندگی شما را همچون تمبری بر دیوارۀ محفظۀ حافظه شما بچسباند. خیلی های ایران را کشور هزار و یک مشکل می دانند، ولی این هم یک نگاه سیاسی می تواند باشد. با یک ماه اقامت در ایران خیلی راحت تر از آن چه که انتظار داشتید، ایران را می شناسید و مردم نجیب، صبور و سختی کشیده و مهربان ایران زمین را...! 

آیا ایران همان کشوری است که فکرش را می کردید؟
این متن برگرفته از ژورنال های اروپایی در مورد ویزای ایران تهیه و ترجمه شده است.

نظرات کاربران