X

با ویزای عمان، جزیره مصیره را ببینید

  • ارسال شده در : 1398/11/20 , 23:55
  • 1434 بار مشاهده

جزیره مصیره یکی از جزایر معروف عمان است. اگر ویزای عمان را داشته باشید، می‌توانید از آن دیدن کنید. اگر ویزای عمان را ندارید، می‌توانید از طریق همین سایت، اقدام به اخذ ویزای آنلاین عمان کنید. در ادامه شما را با جزیره مصیره آشنا می‌کنیم. جزیره مصیره (عربی: جَزِيْرَة مَصِيْرَة ، به رومی: Jazīrat Maṣīrah) به عنوان جزیره Mazeira و Wilāyat Maṣīrah (عربی: وِلَايَة مَصِيْرَة) نامیده می‌شود. این جزیره در ساحل شرقی عمان در دریای عرب واقع شده و بزرگترین جزیره این کشور است.

مختصات جزیره

طول این جزیره، در حدود 95 کیلومتر (59 مایل) از شمال به جنوب و عرض آن بین 12 تا 14 کیلومتر (7.5 و 8.7 مایل) است. این جزیره با مساحتی در حدود 649 کیلومتر مربع است. جمعیت جزیره در 12 روستا که عمدتاً در شمال جزیره قرار دارند 12 هزار نفر تخمین زده می‌شود. (از سرشماری سال 2003 ، جمعیت آن، تعداد 2929 نفر بوده که از این تعداد 2311 نفر خارجی بودند). یکی از یازده استان این کشور (ولایت ، جمع ولایت) منطقه Ash Sharqiyah است که موقعیت آن، اداری است. دهکده اصلی Raʾs-Ḥilf (عربی: رَأْس حِلْف) در قسمت شمالی جزیره است. این مجموعه شامل یک نیروی هوایی سلطنتی، پایگاه هوایی عمان و یک کارخانه تن ماهی و همچنین چند شهر کوچک است. پیش از این ، یکی از بخش های بی بی سی  متشکل از فرستنده‌هایی که HF و MF را که در آنجا مستقر بودند، پخش می‌کنند. بیشتر قسمت‌های داخلی این جزیره، ویران است و دست یافتن یک به جزیره با کشتی‌ای کوچک یا با پرواز Royal Air Force of Oman Airbus A320 یا پروازهای Lockheed C-130 Hercules امکان‌پذیر است. صنایع اصلی این کشور، ماهیگیری و تولید پارچه‌های سنتی است. قبلاً کشتی سازی سنتی نیز از اهمیت خاصی برخوردار بود. اگر قصد دارید از این جزیره زیبا دیدن کنید، باید ویزای عمان را داشته باشید آیا شما جزو کسانی هستید که ویزای عمان را داشته‌اید و قبلا از این جزیره زیبا دیدن کرده‌اید، یا قصد دارید اقدام به اخذ ویزای عمان کنید و جزیره را ببینید؟

ویزای عمان و تماشای چشم‌انداز جزیره

زمین ناهموار این جزیره و حاشیه ساحل زمخت اطراف آن باعث شده است که بسیاری از کشتی‌های یک دکلی عربی خراب شده، در سواحل این جزیره ظاهر شوند که بیشتر آنها با آب نمک و گرمای شدید به خوبی محافظت می‌شوند. یکی از این کشتی‌ها در حدود ساعت 2:20 A.M. در 21 سپتامبر 1835 ، USS Peacock روی صخره‌های مرجانی این جزیره به زمین نشست.

در اوج ظهر، عرض جغرافیایی به 20 00 درجه شمالی، و طول جغرافیایی 58 ° 5 شرقی، تعیین شد. محیط پایین اقیانوس اطراف مصیره بسیار زمخت است، زیرا بیشتر مناطق آن از ماسه سنگ یا سنگ سخت پوشیده شده است. یک جریان سریع وجود دارد که با یک مرز نمکی بسیار تیز در سطح اقیانوس قابل مشاهده است و در این منطقه جریان دارد.

عمق آب در نزدیکی ساحل حدود 10 متر است و به دلیل کم عمق بودن آب و شرایط متلاطم سطحی، قابلیت استفاده از دستگاه کاشف زیر دریایی را ندارد. با وجود کیفیت پایین اقیانوس، این منطقه از نظر ماهیگیری دریایی بسیار مولد است و هرگونه اجسام سخت (بشکه ، موتور) بلافاصله توسط جانوران محلی مستعمره می‌شوند. در تابستان، معمولاً وزش باد شدید و مداوم وجود دارد که برای بادبادک و بادسواری مناسب است. اگر شما هم جزو علاقمندان به این سرگرمی‌ها هستید و ویزای عمان را دارید، بهتر است به این جزیره بروید و از نزدیک آن را تجربه کنید. امواج بزرگ در نتیجه وزش باد در کنار دریا ایجاد می‌شوند و برای موج سواران جذاب هستند. بادبادک و باد سواران می‌توانند با توجه به مهارت و شرایطی که دارند نقاطی را در جزیره انتخاب کنند. در 5-6 ژوئن 2007 ، 7000 نفر در این جزیره به دلیل امواج طوفان شدید تولید شده توسط طوفان بادهای موسمی گونو که قدرتمندترین ضربه را به منطقه خلیج فارس در ۶۰سال اخیر زده بود، مجبور به ترک خانه خود به طور موقت شدند.

 

 

ویزای عمان | اخذ ویزای عمان | ویزای آنلاین عمان
سواحل عمان

جغرافیای جزیره

سفر به جزیره، از طریق، ویزای عمان، می‌تواند شما را از نزدیک با جزیره آشنا کند. این جزیره در حدود 19 کیلومتری (12 مایل) شرق بارل هاکمن واقع شده است، این جزیره به طور کلی، خصوصاً در سمت شرقی آن، تپه‌ای است. تپه‌ها در ضلع شرقی جزیره توسط یک دشت شنی باریک از ساحل جزیره جدا می‌شوند و تقریباً تمام طول آن را احاطه می‌کنند. فلاتی شیب دار در میانه ضلع شمال شرقی جزیره واقع شده است. در امتداد ضلع غربی جزیره ، چند تپه وجود دارد که از محدوده شرقی از یک دشت شنی وسیع که دارای چندین تپه کوه است جدا می شوند: جبل مادروب ، یک کوه با ارتفاع ۲۵۰ متر است که در 13 کیلومتری انتهای شمال جزیره قرار دارد. اگر شما هم جزو علاقه مندان به کوه‌‌ها و بلندی‌های طبیعت هستید، می‌توانید با داشتن ویزای عمان، از دیدن زیبایی‌های آن لذت برده و بهره‌‌مند شوید.

ارتفاعات جزیره

رأس ابورساس ، انتهای جنوبی المصیره ، کم ارتفاع و صخره‌ای است. جبل سوور (جبل الهلم) ، تپه مخروطی آشکار، به ارتفاع 153 متر (502 فوت) ، در حدود 3 کیلومتری (1.9 مایل) شمال-شمال شرقی رأس ابو راساس کشیده شده است. رأس کایده، یک سرزمین کوچک و صخره‌ای ، دارای یک تپه مخروطی در حدود 20 متر (66 فوت) در نزدیکی آن است. جزایر کوچک 600 متر (2000 فوت) در قسمت شرقی و 4 کیلومتری (2.5 مایل) در شمال راس کایده، وجود دارد.

ساحل بین رأس کایده و راس زعفرانات، حدود 27 کیلومتر (17 مایل) تا شمال شرقی، با چند برآمدگی کوچک و یک ساحل صخره‌ای به صورت منظم قرار گرفته اند. هاکل (هاکان) ، دهکده کوچکی در بیشه‌ای از درختان است، که کنار ساحل، تقریبا به فاصله هشت کیلومتر از شمال راس کایده، قرار گرفته است.

رأس زعفرانات حالت صخره‌ای دارد در این مکان، تپه‌ها به طور ناگهانی بالا می‌روند. بین رأس ابو راساس و رأس کایده ، در فاصله 18 کیلومتری شمال شرقی ، ساحل توسط خلیج‌های کوچک و ماسه‌ای و صخره‌ای دندانه‌دار شده است. با داستن ویزای عمان، می‌توانید از کوهنوردی در این مکان‌ها، لذت ببرید.

رأس آل یا، در حدود 3 کیلومتری (1.9 مایل) در شمال شرقی راس زعفرانات ، انتهای شرقی جزیره است و از یک سراشیبی برجسته تشکیل شده است که به دامنه تپه‌هایی می‌رسد که از سمت غرب به مرکز جزیره امتداد پیدا می‌کنند. یک قله ، 99 متر (325 فوت) ارتفاع، در حدود 3 کیلومتری (1.9 مایل) غرب-شمال غربی رأس آل یا قرار دارد. جبل مادروب در فاصله 5 کیلومتر غرب و شمال غربی قرار دارد.

رأس الجزیره ، در حدود شش کیلومتری شمال-شمال غربی راس ال یا قرار گرفته است، که صخره‌ای است و با یک لکه سیاه در ضلع جنوبی آن مشخص می‌شود. رأس الجزیره، قله‌ای تیز است، که دارای ارتفاع 95 متر (312 فوت) است و در حدود 3 کیلومتری (1.9 مایل) غرب این نقطه قرار دارد.

ویزای عمان و تماشای سواحل جزیره

جزیره توخیر، جزیره شنی نزدیک شمال رأس الجزیره ، بر روی یک صخره آفتابگیر متصل به ساحل قرار دارد. صخره‌های آفتابگیر تا 300 متر (980 فوت) از انتهای شرقی جزیره امتداد دارند. اگر عاشق ارتفاعات هستید و ویزای عمان را دارید، سفر به این جزیره، می‌تواند برای شما بسیار هیجان‌انگیز باشد. هر چه بیشتر در مورد این جزیره بدانید، علاقه شما برای دیدن آن بیشتر می‌شود. اما اگر ویزای عمان را ندارید می‌توانید از درخواست ویزای آنلاین عمان استفاده کرده و در این زمینه اقدام کنید.

ساحل بین راس الجزیره و راس قدوفه ، انتهای شمال شرقی جزیره، در حدود 11 کیلومتری (6.8 مایل) بیشتر شمال - شمال غربی ، توسط یک خلیج به عقب کشیده شده است. رأس قدوفه، متشکل از دو برآمدگی سنگی است که در فاصله 800 متری از یکدیگر قرار دارند، تا جبل الجیدوفا ، در حدود 64 متر (210 فوت) ارتفاع کشیده می‌شوند و با فاصله کمی از جزیره امتداد می‌یابند. یک توده سنگ در تپه‌ای در نزدیکی جنوب جبل الجیدوفا واقع شده و یک مقبره کوچک در نزدیکی جنوب غربی رأس قدوفه قرار دارد.

 

ویزای عمان | اخذ ویزای عمان | ویزای آنلاین عمان
سواحل عمان

آب و هوای جزیره

سیق، آب و هوای بیابانی داغ با تابستان‌های گرم و زمستان‌های گرم دارد. بارش کم است و عمدتا از فوریه تا آوریل، در آن، بارندگی وجود دارد و همچنین باران‌های موسمی مختصر از ژوئن تا آگوست مشاهده می‌شوند.

ویزای عمان و دیدنی‌های توریستی

جزیره مصیره به تازگی برای گردشگری افتتاح شده است. هنوز هم می‌توان با کشتی با مدیریت شرکت ملی کشتیرانی، که روزانه شش بار بین شانا تا مصیره جابجا می شود، به جزیره رفت. برای رفتن به جزیره، داشتن ویزای عمان، ضروری است. در حال حاضر، یک هتل چهار ستاره و یک اردوگاه تخته سواری در آنجا واقع شده است. در تابستان ، مصیره به دلیل وزش بادهای موسمی که با سرعت بیش از 20 متر بر ثانیه به طور پیوسته در آن می‌وزند، برای تخته سواران در تابستان یک مکان جذاب است. اتومبیل‌های اجاره‌ای در جزیره قرار دارند برای جابجا کردن توریست‌ها در دسترس هستند.

پایگاه نظامی

انگلیسی‌ها در دهه 1930 میلادی، حضور نظامی در مصیره برقرار کردند. یک ساختمان سنگی کوچک، یک انبار سوخت برای هواپیماهای مستقر در زمین که بین عدن و مسقط پرواز می‌کردند، که در میانه جزیره در ضلع غربی قرار گرفته‌اند و یک سنگ در بالای درب آن قرار داشت که رویش  "RAF 1936" نوشته شده بود. فرض بر این است که انبار سوخت قفل می‌شده و خدمه هواپیما برای سوخت گیری باید کلید همراه خود می‌آوردند و پس از سوخت گیری درب انبار را قفل می‌کردند و سپس به مقصد مورد نظر پرواز می‌کردند. در سال 1942 ، اختلاف بین نیروهای انگلیس و ساکنان محلی اتفاق افتاد، به رهبری یکی از دو شیوخ محلی، که در نهایت مجبور به فرار از جزیره شدند. داشتن ویزای عمان برای کسانی که به تاریخ کشورهای عربی علاقه دارند، کمک می‌کند تا از نزدیک این پایگاه نظامی را ببینند. شاید برای آنها دیدن یک پایگاه نظامی از نزدیک، بسیار جذاب و خاص باشد.

در طول جنگ جهانی دوم، انگلستان به سلطان مسقط مبلغ 18،000 پوند در سال برای تأمین تجهیزات "لازم" نیروهای انگلیس، که شامل مصیره بود، پرداخت می کرد. در یک تفاهم نامه که توسط دفتر کابینه در سال 1945 منعقد شد تصرف مصیره طی یک اجاره نامه 99 ساله صورت گرفت، علیرغم منافع ایالات متحده در جزیره (با وجود جنگ جهانی دوم ، ایالات متحده نیز پایگاهی در این جزیره داشت).

قرار بود به سلطان سالانه 3،750 پوند و حق بیمه اولیه 7،500 پوند پرداخت شود. این پایگاه تا دهه 1970 گسترش پیدا کرد و از نیروهای انگلیس و عمان در جنگ با شورشیان در هنگام شورش ظوفار حمایت کرد و امکانات حمل و نقل را برای پروازهای RAF از راه دور فراهم کرد. حضور نظامی بریتانیا در RAF  مصیره تا 31 مارس 1977 تمدید شد ، هنگامی که سلطان نیروی هوایی عمان (که اکنون نیروی هوایی سلطنتی عمان است) این پایگاه را به دست گرفت ، که ابتدا SOAF مصیره و سپس RAFO مصیره نام گذاری شد.

این پایگاه شامل یک مرکز ارتباطات HF و یک اتصال عقب به واحدهای SAS مستقر در عمان برای حمایت از اقدامات علیه شورشیان در جنوب کشور (RAF Salalah) بود. یگان‌های ایالات متحده از جزیره مصیره به عنوان پایگاه عملیاتی در عملیات پنجه عقاب استفاده کردند، این تلاش ناموفق در سال 1980 برای آزادی گروگان های آمریکایی که در آن زمان در ایران بودند، برگزار شد. متعاقباً این جزیره در سال 2001 به عنوان محلی برای طرح ریزی عملیات داخل افغانستان مورد استفاده قرار گرفت.

از سال 2009 ، پیمانکار نظامی خصوصی آمریكا DynCorp با كارمندان قرارداد بست و یك انبار ارتش آمریكا را در این پایگاه مستقر كرد. به راستی که دانستن این اطلاعات برای یک علاقمند به تاریخ معاصر، بسیار جذاب است. داشتن ویزای عمان برای دیدن این کشور و این جزیره، می‌تواند بخشی از تاریخ معاصر جهان و تاریخ کشور عمان را در قابل چشم، بنمایاند.

بوم‌شناسی جزیره

اگر قصد دارید ویزای عمان را برای دیدن این کشور، دریافت کنید با مراجعه به سایت، امکان دریافت ویزای آنلاین عمان، فراهم شده است. جزیره مصیره یک منطقه مهم برای تولید مثل لاک‌پشت‌های دریایی است که از نظر اهمیت به سواحل واقع در الحد و نزدیکی راس الجینز نیز که به زمینی برای لاک پشت‌های دریای سبز شهرت یافته‌اند، شباهت دارد. بی‌نظیر‌ترین جمعیت نهنگ‌های کوهان‌دار که در معرض خطر انقراض هستند نیز در آبهای اطراف جزیره و خلیج مصیره در رفت و آمد هستند. این جزیره از لحاظ اقتصادی، از سنگ‌ معدن، برخوردار است. به راستی، داشتن این اطلاعات، گردشگران را برای دیدن عمان وسوسه می‌کند آیا شما دوست ندارید ویزای عمان را بگیرید و برای مشاهده دیدنی‌های عمان، به این کشور سفر کنید؟

نظرات کاربران