X

با ویزای عمان ، روستای مسفاه العبریین را ببینید

  • ارسال شده در : 1398/11/20 , 23:55
  • 1056 بار مشاهده

اخذ ویزای عمان برای مسافرت به این کشور یکی از دغدغه‌های گردشگران است. برای دریافت ویزای عمان، می‌توانید از طریق سایت، برای دریافت ویزای آنلاین عمان اقدام کنید. بسیاری بر این گمان هستند که عمان جاذبه‌های چندانی ندارد، در حالی که این گونه نیست، اطلاعات ما در این زمینه کم است. عمان دیدنی‌های زیادی دارد. ما در اینجا یکی از روستاهای عمان را به شما معرفی می‌کنیم، تا در زمان سفر به عمان، از آن بازدید کنید. مسفاه العبریین روستای کوهستانی بی‌نظیری است که ارتفاع آن 1000 متر بالاتر از سطح دریا است. این روستا در کوهپایه‌های اطراف ولایت الحمرا در استان الدخیلا واقع شده است. وجه تسمیه این روستا، برگرفته از قبیله العبری است که آن هم از نام مسفاه العبریین و الحمرا گرفته شده است. مسفاه العبریین به خاطر ویژگی‌های کم‌نظیری که دارد، در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از جاذبه‌های توریستی برای گردشگران شده است. اگر قصد دارید روستای مسفاه العبرین را ببینید، می‌توانید از طریق ویزای عمان برای رفتن به این کشور، اقدام کنید.

 

ویزای عمان و سفر به مسفاه‌ العبریین

این روستا به مناظر چشم‌نواز کشاورزی، کوچه پس کوچه‌های دیدنی و خانه‌های قدیمی زیبایی که بر فراز صخره‌های سخت بنا شده‌اند، مفتخر است. ترکیب همه اینها با هم سبب می‌شود تا گردشگران در طی قدم گذاشتن به ورودی روستا شاهد چشم‌اندازی بی‌نظیر باشند. شما هم از طریق اخذ ویزای عمان، می‌توانید وارد این روستای زیبا شوید. خانه‌های قدیمی مسفاه العبریین در واقع خانه‌هایی سنتی کاه گلی هستند، که سقفشان پوشیده از لیف‌های خرماست و از این نظر این روستا بیهمتا است. روستای زیبای مسفاه العربین که بر بالای صخره‌های سخت بنا شده است و قطعا گذشتگان با هدف افزایش امنیت خود دست به این اقدامی زده‌اند. اگر شما هم خانه‌های کاه گلی را دوست دارید و ویزای عمان را دارید، حتما از این روستای زیبا دیدن کنید.

 

 

ویزای عمان | اخذ ویزای عمان
عمان

کشاورزی در روستا

 بسیاری از اهالی روستای العبریین برای گذران زندگی خود به کشاورزی وابسته هستند. در این روستا درختان موز، انار، انبه، پاپایا، انواع مرکبات و علی الخصوص درخت خرما پرورش داده می‌شود. تراس‌های کشاورزی که در سراشیبی کوه‌ها ایجاد شده‌اند به وسیله نوعی سیستم آبیاری به نام فلاج آبیاری میشوند که در سنگ‌های سخت کوهستان حفاری شده است و آب آن از ذخایر بارش‌های بهاری تامین می‌شود که از طریق شیار‌های فلاج به سمت زمین هدایت می‌شود. در طرف دیگر روستا هم شیاری کشیده شده است که از داخل زمین‌های کشاورزی بسیاری گذشته و آب را به سراشیبی تند پلکانی هدایت می‌کند که بسیاری از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی را آبیاری کرده و سپس دوباره برمیگردد. هر گردشگر با قدم زدن در میان این آبراه ها و جاده ها به خوبی می‌فهمد که چرا گاه از روستا به عنوان یک واحه کوهستانی یاد می‌شود. اگر شما هم به کشاورزی علاقه دارید و ویزای عمان را دریافت کرده‌اید، می‌توانید با ورود به این کشور، از زمین‌های کشاورزی تراس بندی شده آن لذت ببرید.

ما از قدم زدن در این روستا واقعا لذت بردیم اما سریعا احساس خستگی کردیم زیرا ما در اواسط روز بیرون رفتیم و کاملا در معرض آفتاب بودیم. جاده‌های این روستا با پرچم آشنای زرد، سبز و قرمز عمان نقطه‌گذاری شده است و این حالت در بیشتر مسیرهای پیاده‌روی در عمان دیده می‌شوند. اگر شما هم ویزای عمان را دارید و قصد دارید از این روستا دیدن کنید بهتر است بدانید که شما حتما باید این پرچم‌ها را دنبال کنید، در غیر این صورت گم شده و ممکن است سر از املاک شخصی اهالی روستا در بیاورید.

مکان‌های دیدنی روستا

در روستا اقامتگاهی است که خانه قدیمی میسفاه نامیده می‌شود این خانه با امکانات فراوانی که دارد به گردشگران این امکان را می‌دهد که شب را در آنجا بگذرانند و از سایر مکان‌های دیدنی اطراف الحمرا از قبیل غار الحوتا، وادی غول و جبل شمس دیدن کنند. اگر شما هم ویزای عمان را دارید، به راحتی می‌توانید از این مکان‌ها دیدن کنید. در غیر این صورت، می‌توانید در بزرگترین شهر مجاور یعنی نیزوا و یا در یکی از اقامتگاه‌های مجهز جبل شمس توقف کنید.

ویزای عمان | اخذ ویزای عمان

چطور به مسفاه العبریین برویم؟

اگر ویزای عمان را دارید و به این کشور رفته‌اید و اکنون قصد دارید به مسفاه العبرین بروید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چطور به این روستای زیبا بروید. مسفاه العبریین حدودا در 6 کیلومتری الحمرا واقع شده و با جاده ای پیچ در پیچ از سربالایی تپه گذشته و وارد روستا میشود. الحمراه خود در 200 کیلومتری مسقط واقع شده و از طریق شاهراه اصلی مسقط_ الدخیلیاه در دسترس است. راه دیگری که دارید این است که کل راه الحمرا را از طریق باهلا طی کنید. یا این که از جاده فرعی تانوف و قبل از خروج از نیزوا کمک بگیرید. اگر ویزای عمان را دارید و در مسقط ساکن هستید، بهترین راه این است که از مسقط به این روستا، بروید.

ویزای عمان | اخذ ویزای عمان

ما واقعا مسفاه العبریین را دوست داریم. زیرا این روستا، موقعیت بسیار خوبی دارد و یکی از مکان‌هایی است که ما هر زمان از نزدیکی الحمرا عبور کنیم، می‌توانیم از آن دیدن کنیم. چون این روستا دارای منظره‌ای زیبا و حال و هوایی دوست داشتنی است. موقعیت روستای مسفاه العبریین، هر بیننده‌ای را محو و اغوا میکند تا راهش را به سمت روستا و جبل شمس و سپش نیزوا و دیگر مکان‌های دیدنی منطقه  دخیلیان کج کند. اگر شما هم قصد دارید ویزای عمان را بگیرید و به این کشور مسافرت کنید، حتما از این روستای زیبا دیدن کنید و اگر جزو کسانی هستید که از قبل، ویزای عمان را داشته‌اید و از این روستا بازدید داشته‌اید، به ما بگویید، به راستی نظر شما در مورد مسفاه العبریین چیست؟ پس از دیدن مسفاه العبریین و گشت و گذار در زیبایی‌های آن حالا می‌خواهیم به یک مکان جذاب برویم.

نظرات کاربران