X

ویزای آذربایجان برای سفر به شهر تاریخی گنجه

  • ارسال شده در : 1398/11/21 , 23:55
  • 1042 بار مشاهده

آذربایجان از همسایگان زیبای ایران است که سالانه میزبان گردشگران متعددی از سراسر جهان است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید لازم است تا در گام اول نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نموده و سپس جزییات سفر خود را برنامه ریزی کنید. بی شک با شهر باکو، پایتخت این کشور آشنایی دارید. در این مقاله کوشیده ایم تا شما را با شهر گنجه، دومین شهر بزرگ آذربایجان با جمعیتی بیش از 332 هزار نفر آشنا نماییم. بد نیست بدانید بیش از 26 درصد مردم این شهر زیر 30 سال سن دارند. شهر گنجه با آب و هوای نیمه خشک، در حدود 400 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در منطقه گانجا-گزاخ در دشت ارس یا آراز در غرب کشور آذربایجان واقع شده است. این شهر 375 کیلومتر با باکو فاصله داشته و در کوهپایه های شمال شرقی کوه های قفقاز، در نزدیکی رودخانه گنجا چای قرار گرفته است.


ویزای آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان
شهر زیبا و دیدنی گنجه

ویزای آذربایجان و سفر به شهر تاریخی گنجه

اخذ ویزای آذربایجان و سفر به شهر گنجه، نقطه شروع سفر به یک شهر تاریخی و با قدمت است. این شهر در سال 1920 در دوران امپراتوری روسیه با نام اصلی خود گنجه یا گنجا نامیده شد، سپس در سال های 1935 و در تمامی طول مدت حکومت اتحادیه جماهیر شوروی، نام این شهر به کیروف آباد تغییر یافت. بار دیگر، در سال 1989 برای همیشه این شهر گنجه نام گرفت. برخی مورخان احداث این شهر را به قرون وسطا و به یک حاکم عرب نسبت داده اند. در مقابل برخی دیگر اعتقاد دارند که نام این شهر از کلمه گنج فارسی گرفته شده است. بسیاری از مورخان اعتقاد دارند این شهر از قبل از اسلام وجود داشته است و احتمالا در قرن پنجم ساخته شده است و در فاصله قرن پنجم تا هفتم در دست اعراب، خزر ها و فارس ها بوده است. اسنادی وجود دارد که در قرن نهم و دوازدهم منطقه ای که این شهر در آن واقع شده است، آران نام داشته و مردمان آن به زبان فارسی سخن می گفته اند.


 

ویزای آذربایجان برای سفر به یک شهر پر افسانه

اگر سفر به شهر های تاریخی و رمز آلود را دوست دارید، هر چه سریعتر نسبت به اخذ ویزای آذربایجان و تهیه مقدمات سفر به شهر گنجه اقدام نمایید. در منابع عربی آمده است، فرمانروایی عرب که در منطقه چادر زده بود، صدایی می شوند که در زیر یکی از سه تپه، گنجی عظیم پنهان شده است و او باید این گنج را بیابد و برای ساختن شهری در آن منطقه با این گنج اقدام کند. فرمانروا موضوع را با خلیفه عرب مطرح می کند و به شرط بخشیدن مابقی گنج به خلیفه، والی شهر جدیدی می شود که خود ساخته است. مورخ ارمنی دیگری نیز در قرون وسطا تایید نموده است که این شهر توسط اعراب بنا نهاده شده است. شهر گنجه به عنوان شهری مهم در جنوب قفقاز، بخشی از امپراتوری و قلمرو سلطنت های بزرگی همچون سلجوقیان، صفویان، افشاریان، زندیان ، قاجار و ... بوده است. مقبره نظامی گنجوی نیز در این شهر قرار دارد.


ویزای آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان
مقبره نظامی گنجوی در شهر گنجه

ویزای آذربایجان و سفر به شهر مساجد و کلیسا ها

بیشتر مردم شهر گنجه مسلمان و شیعه هستند. پس از ایران بزرگترین جمعیت شیعیان در کشور آذربایجان قرار دارند. مساجد زیبا و متعددی در شهر گنجه وجود دارد. مسجد شاه عباس، مسجد گوی امام، شاهسونلر، قزاقلار و ... از این جمله اند. با توجه به این که در گذشته جمعیت زیادی از ارامنه نیز در این شهر سکونت می کرده اند و در حال حاضر نیز مهاجران زیادی از مردم ارمنی در این شهر سکونت می نمایند، کلیساهای بزرگی و مشهوری در این شهر واقع شده که کلیسای الکساندر نوسکی، لوتوی آلمان، سنت جان، سنت سارکیس از این جمله اند. اگر به دنبال مقصدی برای سفر هستید که مساجد زیبایی را در کنار عبادتگاه های دیگر ادیان در دل خود جای داده است، هر چه سریعتر نسبت به اخذ ویزای آذربایجان و تهیه مقدمات سفر به شهر گنجه اقدام نمایید.


ویزای آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان
ویزای آذربایجان و بازدید از مسجد جمعه شهر گنجه

ویزای آذربایجان و سفر به شهر پارچه های ابریشم

ویزای آذربایجان و برنامه ریزی برای سفر به گنجه، شهر پارچه های ابریشم، سفری دلنشین و به یاد ماندنی برای شما خواهد بود. اقتصاد این شهر مبتنی بر کشاورزی و گردشگری است. البته این شهر معادن بسیاری از جمله معدن مس و سنگ معدن آلومینیوم دارد. همچنین بزرگترین نساجی های کشور آذربایجان در شهر گنجه واقع شده است و این واحد های تولیدی نوعی پارچه ابریشمی تولید می کنند که ابریشم گنجه نامیده می شود. این پارچه از پر فروش ترین پارچه های خاورمیانه بوده و در نوع خود بی نظیر است.


ویزای آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان
پارچه ابریشم گنجه

جاذبه های توریستی و مراکز خرید گنجه

اگر در انتخاب مقصد برای سفر، مراکز خرید برای شما اهمیت زیادی دارند، هر چه سریعتر نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نمایید. شهر گنجه دارای بازارهای سنتی و مدرن است. بازار های سنتی خیابان جواد خان میزبان توریست های متعددی است. گنجه مال نیز بزرگترین مجتمع و مرکز خرید مدرن در شهر گنجه است. پارک خامسا، پارک اورا  و ... از جمله مراکز خرید این شهر می باشند.


ویزای آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان
ویزای آذربایجان و سفر به گنجه برای خرید

اگر در کشور آذربایجان سفر به شهر تاریخی و باستانی گنجه را انتخاب نموده اید، بناهای تاریخی متعددی در شهر گنجه وجود دارد که می توانید در برنامه بازدید و گردش قرار دهید. برخی از این بناها عبارتند از آرامگاه نظامی، دروازه های باستانی، مقبره ها و کاروانسراهای تاریخی از جمله کاروانسرای شاه عباس و کاروانسرای اوگورلو. طاق پیروزی در نزدیکی مرکز حیدر علی اف ، میدان پرچم از جمله جاذبه های تاریخی این شهر هستند. گنجه موزه های بسیاری دارد. این شهر برای علاقمندان به آثار باستانی از بهترین مقاصد است. موزه گنجه با بیش از 30000 اثر هنری، موزه نظامی گنجوی، موزه کتاب های مینیاتور و ... از جمله موزه های دیدنی این شهر می باشند.

ویزای آذربایجان و سفر به شهری با جاذبه های طبیعی

فقط کافی است که طی یک جستجوی اینترنتی، تصاویری از پارک ملی گویگل در گنجه را ببینید تا تصمیم تان در خصوص سفر  به شهر گنجه قطعی شود. پارک ملی گویگل که از جاذبه های طبیعی و دیدنی کشور آذربایجان است در شهر گنجه قرار دارد. دریاچه گویگل، مارال گول و کوه های کاپاز و موروف در این منطقه واقع شده اند. اگر تصمیم تان را گرفته اید می توانید حتی نسبت به اخذ ویزای آنلاین آذربایجان نیز اقدام نمایید.


ویزای آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان
دریاچه گوی گل شهر گنجه

ویزای آذربایجان و سفری جذاب برای علاقمندان به هنر

صنایع دستی فلزی متعددی در شهر گنجه وجود دارد. این هنر از قرون وسطا در این شهر رواج دارد. دروازه های گنجه و دروازه گنجه قدیم می توانند نمونه های زیبایی از این هنر باشند. اگر به هنر های دستی علاقه دارید، هم اکنون نسبت به اخذ ویزای آذربایجان و سفر به شهر گنجه اقدام نمایید.

گالری هنری گنجه نیز میان گردشگران بسیار پرطرفدار است که توسط هنرمند بزرگ فرش این کشور عثمانوف اداره می شود.

بناهایی با معماری جذاب و منحصر به فرد در گنجه

شهر گنجه به دلیل معماری آذربایجانی و اسلامی شهرت دارد. ساختمان های متعددی از امپراتوری ها و دوره های تاریخی مختلف در این شهر به جا مانده اند که از لحاظ معماری جذابیت زیادی دارند. خانه ها و مساجد با آجر های قرمز رنگ به وفور در این شهر دیده می شوند. از قدیمی ترین نمونه های معماری این شهر می توان به مقبره نظامی گنجوی و کاروانسرای شاه عباس اشاره نمود. خانه بطری گنجه نیز از بناهایی با معماری جذاب در این شهر می باشد که از بطری های شیشه ای ساخته شده است.

تالار گنجه، اصلی ترین جاذبه توریستی شهر گنجه  

تالار گنجه یکی از جاذبه های توریستی اصلی شهر گنجه است. اگر علاقمند بازدید از یک بنای تاریخی با معماری منحصر به فرد هستید و البته از علاقمندان به موسیقی به ویژه موسیقی اصیل آذری نیز می باشید، لازم است تا نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نموده و بازدید از تالار گنجه را در اولویت قرار دهید.  این تالار که در نزدیکی میدان حیدر علی اف واقع شده است مرکز بزرگ و کانون فعالیت های هنری در این شهر است. بنای جدید تالار در سال 2012 و به دستور حیدر علی اف بنا نهاده شده است. ساختمان اصلی بازمانده در از دوران اتحادیه جماهیر شوری است. این مرکز دارای یک سالن کنسرت بزرگ 1200 نفری ، یک سالن سینمای فضای باز، یک گالری نقاشی و سایر بناهاست. دیوار های این تالار مزین به نقاشی ها و تصاویر زیباست. تالار گنجه، محل اجرای انواع کنسرت ها به ویژه کنسرت های سنتی است و از سال 2017 مورد بهره برداری قرار گرفته است.


 

ویزای آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان
ویزای آذربایجان و بازدید از تالار گنجه

ویزای آذربایجان برای علاقمندان به هنر تئاتر

اگر به دنبال مقصدی برای سفر هستید که بتوانید انواع تئاتر را در سالن های مجهز و زیبا ببینید، لازم است تا مقدمات سفر به گنجه را فراهم نموده و ویزای آذربایجان را اخذ نمایید. ساختمان تئاتر نمایشی گنجه در سال 1880 توسط یک کارآفرین آلمان بنا نهاده شده است. در سال 1921 ساختمان تئاتر شهر باکو آغاز به فعالیت نمود. در سال 1935 فعالان این مرکز تئاتر به شهر گنجه منتقل شدند و فعالیت گسترده ای را در این مرکز آغاز نمودند. این مرکز در حال حاضر بزرگترین مرکز تئاتر کشور آذربایجان است.

 تئاتر عروسکی شهر گنجه که از سال 1986 آغاز به فعالیت نموده است، نیز شهرت زیادی دارد. مرکز این تئاتر در ساختمان کلیسای لوترایی که توسط آلمانی ها ساخته شده است، قرار دارد.

نظرات کاربران