X

ویزای آذربایجان برای دیدن شاهکار معماری در شهر باکو

  • ارسال شده در : 1398/11/20 , 23:55
  • 898 بار مشاهده

اگر به دیدن بناهایی با معماری زیبا و منحصر به فرد در جهان علاقه دارید، فقط کافی است نسبت به تهیه ویزای آذربایجان اقدام نمایید و برای سفر به این کشور همسایه آماده شوید. در دورانی که شهر باکو جزئی از اتحادیه جماهیر شوری بوده است، معماری های این شهر تحت تاثیر سبک معماری در شوروی بوده است. بناهای قدیمی به جای مانده از آن دوران موید این مطلب است. این کشور پس از استقلال در سال 1991، سرمایه گذاری زیادی برای تغییر سبک معماری نموده است و بناهای متعددی را با معماری جدید و مدرن در این شهر ساخته است.


ویزای آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان
مرکز حیدر علیف از جاذبه های توریستی باکو

مرکز حیدر علیف شاهکار دیدنی شهر باکو

اگر به قصد دیدن بناهای زیبا و منحصر به فرد به کشور آذربایجان سفر می کنید، لازم است حتما از مرکز حیدر علیف دیدن نمایید. اگر نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نموده اید، این مطلب می تواند اطلاعات کافی به شما در خصوص این مرکز ارائه نماید تا در خصوص برنامه سفر خود بهتر برنامه ریزی نمایید.

به دنبال تصویب بنا نهادن ساختمانی برای فعالیت های فرهنگی کشور آذربایجان و شهر باکو، مسابقه ای برای انتخاب بهترین طرح پیشنهادی برگزار شد. در این طرح دولت تصمیم گرفته بود تا طرحی را انتخاب کند که متفاوت از معماری بی روح و صلب دوران شوروی سابق بوده و نمایانگر فرهنگ آذربایجان و نگاه رو به آینده این کشور باشد. در میان طرح های مختلف، طرح معمار خوش نام زاها حدید انتخاب و ساخته شد.

ویزای آذربایجان برای بازدید از یک طرح متفاوت معماری

اگر می خواهید قبل از اقدام به اخذ ویزای آذربایجان با دلیل شهرت جهانی معماری مرکز حیدر علیف آشنا شوید، باید بدانید این طرح اساس معماری جالبی دارد. این طرح چنان طراحی شده است که محیط داخل ساختمان با فضای بیرون در یک سطح قرار گرفته اند. محیط اطراف از هر طرف به فضای شهر باکو دسترسی دارد تا در صورت برگزاری مراسمات عمومی، جشن های سنتی و ... دسترسی به ساختمان داخلی راحت باشد. با استفاده از طرح ها، انحناها و ... دسترسی به فضای داخلی به گونه ای طراحی شده است که امکان استقبال از مدعوین، رفت و آمد بازدید کنندگان و ... به راحتی انجام شود. این سبک معماری با سبک معماری قدیم و اسلامی شهر باکو نیز غریبه نیست. در معماری های قدیمی و اسلامی نیز از فضا های پیوسته برای طراحی استفاده می شده است. همچنین در این سبک معماری، استفاده از طرح های مشابه قالی به عنوان نقش بر روی دیوار ها برای ایجاد این پیوستگی رایج بوده است. اگر از این منظر به معماری مرکز حیدر علیف نگاه کنید، این طرح معماری ظریف، ریشه در سبک معماری گفته شده دارد و از طرفی سبکی جدید و غیر تقلیدی است.


 

ویزای آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان
ویزای آذربایجان برای بازدید از شاهکار معماری

طراحی از دو سطح اصلی تشکیل شده است که به راحتی قابل تشخیص است. ممکن است در نگاه اول این طراحی نامتوازن به نظر برسد اما ایجاد دو سطح در طراحی، در واقع در عین ارتباط یکپارچه، پارکینگ های زیرزمینی، فضا های عمومی و ساختمان اصلی را از یکدیگر جدا می کند.

ویزای آذربایجان برای بازدید از یک شاهکار مهندسی

پس از انتخاب طرح معماری مرکز حیدر علیف، لازم بود تا یک تیم مهندسی با انتخاب صحیح هندسه، روش های ساخت و مواد، زیبایی طرح را به صورت واقعی بیافریند. انتخاب مواد و رنگ که بتواند هم سطح بودن بخش های مختلف را القا کند، چالش بزرگی بود. حفظ کارکرد ساختمان، زیبایی و عملکرد سالن های کنسرت حین ساخت طرح منتخب پیچیدگی زیادی داشت و به همین دلیل مهندسین زیادی با هم در این خصوص همکاری نمودند و در نهایت این شاهکار آفریده شد. کامپوزیت های فلزی، بتن های تقویت شده با فیبر شیشه، کامپوزیتهای زمینه پلیمری تقویت شده با فیبر شیشه، از جمله مواد بکار رفته در ساخت این بنا می باشد. برای درک این شاهکار مهندسی لازم است تا نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نموده و با سفر به شهر باکو، از نزدیک این بنا را ببینید.

ویزای آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان
شاهکار مهندسی در شهر باکو

فضای داخلی مرکز حیدر علیف

فضای داخلی حیدر علیف دو بخش اصلی دارد که عبارتند از سالن بزرگ کنسرت و پوسته بیرونی. این شاهکار معماری و مهندسی به گونه ای طراحی و ساخت شده است که فضای بزرگی بدون ستون برای کنسرت دارد. ستون های انحنا دار این بنا، برای معماران و مهندسان تحسین برانگیز است. اگر به موسیقی علاقه دارید و دوست دارید این بنا را نیز از نزدیک ببینید، فقط کافی است نسبت به اخذ ویزای آنلاین آذربایجان، انتخاب و رزرو زمان کنسرت مورد علاقه خود اقدام کنید.

ویزای آذربایجان برای بازدید از نورپردازی مرکز حیدر علیف

زیبایی بنای حیدر علیف به معماری و نحوه ساختن آن خلاصه نمی شود. این ساختمان نورپردازی منحصر به فردی دارد که در طول روز و شب تغییر می کند. نورپردازی این ساختمان به گونه ای انجام شده است که هم سطح بودن قسمت های مختلف به خوبی به حاضرین القا می شود. علاوه بر نورپردازی، انتخاب مواد، رنگ ها و شیشه های نیمه منعکس کننده در دستیابی به این هدف بسیار تاثیر گذار بوده است. این شاهکار در نزدیکی شماست. برای دیدن آن فقط کافی است نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نموده و مقدمات سفر را مهیا کنید.

نظرات کاربران