X

ویزای آذربایجان و بازدید از پارک ملی شیروان

  • ارسال شده در : 1398/11/21 , 23:55
  • 990 بار مشاهده

اگر قصد سفر به یک منطقه زیبا و خوش آب و هوا با طبیعت و حیات وحش منحصر به فرد را دارید، فقط کافی است نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نموده و مقدمات سفر را فراهم کنید. آذربایجان کشوری سرسبز است که از تنوع پوشش گیاهی برخوردار است. همچنین این کشور سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان جهت بازدید از طبیعت، گونه های گیاهی و حیات وحش این کشور می باشد. در این کشور علاوه بر بازدید از جاذبه های تاریخی و آثار باستانی می توانید بازدید از چندین پارک ملی را نیز در برنامه تفریحی خود بگنجانید. اگر نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نموده اید، این مقاله را بخوانید تا برای بازدید از جاذبه های طبیعی این کشور، برنامه دقیق تری بریزید.

ویزای آذربایجان گام اول برای بازدید از پارک های ملی این کشور

اگر بازدید از پارک های طبیعی و مناطق حفاظت شده مورد علاقه شماست، لازم است تا هر چه سریع تر نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نمایید. کشور آذربایجان سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است که برای بازدید از جاذبه های طبیعی به این کشور سفر کرده اند. کشور آذربایجان، از سال 2003، اقدام به ایجاد پارک های ملی و طبیعی بر پایه ذخایر طبیعی کشف شده در این کشور نموده است. کشور آذربایجان در حال حاضر 8 پارک ملی در مناطق مختلف دارد. تعداد این پارک های ملی همچنان در حال افزایش است. پارک ملی شیروان، قبوستان، هیرکان، آب شوران و گوی گول از جمله این پارک های ملی هستند که از اصلی ترین جاذبه های طبیعی کشور آذربایجان محسوب می شوند. گونه های گیاهی و حیوانی منحصر به فردی در هر یک از این پارک ها محافظت می شود.

 

پارک ملی شیروان از مهم ترین جاذبه های طبیعی آذربایجان

از میان پارک های ملی آذربایجان، پارک ملی شیروان از اهمیت بسیاری برخوردار است و معمولا گردشگران ترجیح می دهند، بازدید از این پارک ملی را در اولویت قرار دهند. اگر نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نموده اید و در حال برنامه ریزی برنامه های تفریحی در طول سفر به این کشور هستید، توصیه می­کنیم بازدید از پارک ملی شیروان را نیز در اولویت قرار دهید.

پارک ملی شیروان به دستور الهام علی اف در سال 2003، به عنوان اولین پارک ملی کشور آذربایجان در منطقه ای به مساحت 54373.5 هکتار معادل با 543.735 کیلومتر مربع ساخته شد. پارک ملی شیروان بر پایه ذخایر طبیعی کشف شده در این منطقه در سال 1969 در منطقه شیروان و مناطق اطراف ساخته شده است. این پارک در حدود یک ساعت از شهر باکو فاصله دارد. هدف از ایجاد این پارک ملی و منطقه حفاظت شده، حفاظت از 250 گونه جانوری و گیاهی نادر از جمله غزال ها، پرندگان دریایی و گیاهان با انواع بیوتیپ ها و البته کمک به بازتولید این گونه ها در دشت شیروان است. مساحت منطقه 25800 هکتار است که در حدود 3500 هکتار از این مقدار مربوط به ذخایر آبی است. بخشی از مساحت این منطقه زیر دریای خزر بوده است که در حال حاضر به دلیل عقب نشینی آب دریا به منطقه مسطحی تبدیل شده است. این منطقه 20 تا 25 متر پایین تر از سطح آب های آزاد قرار دارد.

ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان
ویزای آذربایجان و  بازدید از پارک ملی شیروان با آب و هوای متنوع

از نظر آب و هوایی نیز این پارک در منطقه معتدل نیمه بیابانی قرار دارد. تابستان های این منطقه گرم و خشک و زمستان ها سرد و خشک است. با وجود این که این پارک دارای بخش ساحلی است می توانید شاهد تپه های شنی در بخشی دیگر باشید. این تنوع آب و هوایی باعث تنوع پوشش گیاهی و البته تنوع در گونه های جانوری ساکن در منطقه شده است. با توجه به تغییرات آب و هوایی منطقه، لازم است قبل از اقدام برای ویزای آذربایجان، آب و هوای این منطقه را نیز مورد بررسی قرار دهید و فصلی را برای سفر انتخاب نمایید که برای شما مناسب تر بوده و با شما سازگار تر است.

ویزای آذربایجان و آغاز سفر به سرزمین پوشش های گیاهی متنوع  

دشت شیروان یا پارک ملی شیروان را میتوان منطقه رویایی برای علاقمندان به طبیعت و گیاه شناسان دانست. این دشت مملو از گونه های مختلف و منحصر به فرد گیاهی است. اگر نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نموده اید و به انواع پوشش های گیاهی علاقه دارید، حتما در برنامه سفر خود بازدید از دشت رویایی شیروان را برنامه ریزی کنید تا از طبیعت زیبای این منطقه لذت ببرید. این منطقه که روزگاری محل زندگی شیر های قفقازی بوده است و به همین دلیل شیروان نامیده می شود، پوشش گیاهی متنوعی دارد. پوشش گیاهی کویری منطقه  شامل Halocnemum  ،Halostachys  و Salicornia می باشد. پوشش گیاهی Halocnemum در حدود 40% زمین های منطقه را پوشش داده است. گونه دیگر Halostachys است که فتوسنتز پیچیده تری داشته و از گونه Halocnemum ترکیب غنی تری دارد. در منطقه شیروان، معمولا این نوع پوشش گیاهی در بالای تپه ها دیده می شود و دامنه ها از انواع علف ها پوشیده شده است.

گونه گیاهی Salicornia در بخش مرکزی بیشتر دیده می شود که به دلیل رطوبت بالا در این بخش و خاک مرطوب آن می باشد. انواع پوشش ها نیمه کویری نیز در پارک ملی شیروان دیده می شود. از گونه های نیمه کویری نیز گونه wormwood، 40% منطقه را پوشش داده است. در نقاط کم ارتفاع منطقه ، پوشش گیاهی از نوع علفزار است. این تنوع پوشش گیاهی در نوع خود بی نظیر است و سالانه گردشگران زیادی را  جذب می کند.

ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان
ویزای آذربایجان برای بازدید از تنوع پوشش گیاهی در پارک ملی شیروان

 ویزای آذربایجان برای سفر به کشوری با گونه های متنوع جانوری

اگر از علاقمندان به دنیای جانوران و حیات وحش هستید، ویزای آذربایجان را می توانید برای یک سفر تفریحی جذاب اخذ نمایید. پارک های ملی این کشور، زیستگاه گونه های نایابی از انواع جانوران می باشند. پارک ملی شیروان یکی از بهترین مناطق حفاظت شده جهان از نظر تنوع گونه های جانوری است. گونه های جانوری در کشور آذربایجان کمتر مورد مطالعه قرار گرفته اند. در میان دوزیستان وزغ ها و انواع قورباغه های درختی و باتلاقی به وفور در این پارک ملی دیده می شوند.  این پارک زیبا و منحصر به فرد زیست بوم انواع لاک پشت ها از جمله لاک پشت های خالدار نیز می باشد که از گونه های نایاب لاک پشت محسوب می شود. مارمولک و انواع مار ها نیز در این منطقه به وفور دیده می شود. پارک ملی شیروان از نظر خزندگان نیز بسیار غنی است. غزال ها و گوزن ها نیز از اصلی ترین جاذبه های توریستی این پارک ملی محسوب می شوند که معمولا لا به لای تپه های شنی این پارک دیده می شوند.

پارک ملی شیروان و گونه های نایاب جانوری

پارک ملی شیروان زیستگاه گونه های نایاب جانوری است. غزال ایرانی، گراز وحشی، گرگ، گربه جنگل، روباه، خرگوش اروپایی، عقاب سفید و لاک پشت خالدار از جمله گونه های نایاب جانوری هستند که در پارک ملی شیروان زندگی می کنند. شیروان در گذشته محل زندگی شیر قفقاز و ببر خزر نیز بوده است. در حال حاضر این منطقه بیشترین جمعیت غزال ایرانی را دارد. اگر دوست دارید از جمله مردم معدود جهان باشید که هر یک از این جانوران را از نزدیک دیده اید، لازم است تا نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نمایید و در برنامه سفر خود بازدید از پارک شیروان را بگنجانید.

ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان
ویزای آذربایجان و سفر به پر جمعیت ترین منطقه غزال های ایرانی

آسمان پر از پرندگان پارک ملی شیروان

ویزای آذربایجان می تواند شما را در مسیر سفر به آسمانی پر از انواع پرندگان قرار دهد. شما می توانید شاهد پرواز پرندگان دریایی بی شماری در آسمان پارک ملی شیروان باشید. پارک ملی شیروان همه ساله در فصول مختلف، میزبان پرندگان مهاجر زیادی است. در فصل های سرد سال، این دشت مسیر مهاجرت انواع مختلف پرندگان است. پرندگان زیادی بر فراز آسمان های رودخانه ها و دریاچه های متعدد این پارک ملی در پرواز هستند. یکی از جذاب ترین دریاچه های این منطقه، دریاچه فلامینگو نام دارد که محل سکونت فلامینگوهای مهاجر است. سالانه گردشگران زیادی برای دیدن فلامینگوهای مهاجر به این رودخانه سفر می کنند.  قو از دیگر پرندگان ساکن این منطقه است. شما می توانید قو های زیبایی را در حال شنا در رودخانه های پارک شیروان مشاهده نمایید.

ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان
ویزای آذربایجان و سفر به سرزمین فلامینگو ها

ویزای آذربایجان برای علاقمندان به خانه های ییلاقی

اگر علاقه مند اقامت در خانه های ییلاقی هستید، لازم است تا نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام نموده و آماده سفر به آذربایجان شوید. در پارک ملی شیروان خانه هایی برای اقامت ییلاقی در نظر گرفته شده است. شما می توانید در طبیعتی زیبا شب را بگذرانید و در میان تپه های شنی شاهد رفت و آمد غزال های ایرانی باشید. حتی اگر دوست دارید شب را در چادر بگذرانید، این امکان برای شما در پارک شیروان وجود دارد. شما می توانید در بخش ساحلی پارک، شبی را در دل طبیعت بگذرانید. در میان پارک های ملی و محافظت شده کشور آذربایجان، امکان اقامت فقط در شیروان وجود دارد.

ویزای آذربایجان | ویزای آنلاین آذربایجان | اخذ ویزای آذربایجان
ویزای آذربایجان و آغاز یک سفر مهیج در دل طبیعت

 اگر تصمیم به اخذ ویزای آذربایجان گرفته اید

اگر با خواندن این متن تصمیم گرفته اید تا نسبت به اخذ ویزای آذربایجان اقدام و به کشور آذربایجان سفر نموده و از این منطقه زیبا، جذاب و دلنشین دیدن نمایید، می توانید نسبت به اخذ ویزای آنلاین آذربایجان اقدام نموده و متمرکز مهیا نمودن سایر ملزومات سفر هیجان انگیز خود باشید. تمامی زیبایی های منحصر به فرد گفته شده تنها در چند قدمی شماست.

نظرات کاربران