X

اخذ ویزای عمان و بازدید از جزیره مصیره

  • ارسال شده در : 1398/11/25 , 23:55
  • 1262 بار مشاهده

کشور عمان یکی از کشورهای حاشیه جنوبی دریای عمان است. این کشور در مجاورت دریای عرب و دریای عمان بوده و با کشورهای عربستان، یمن و امارات متحده عربی مرز زمینی مشترک دارد. با توجه به امنیت حاکم بر کشور عمان و موقعیت استراتژیک آن، افراد زیادی برای مقاصد مختلف به این کشور سفر می کنند. اخذ ویزای عمان برای طبیعت گردی به دو طریق معمولی و آنلاین صورت می پذیرد. ایرانیان برای سفر به کشور عمان باید درخواست ویزا نمایند. اخذ ویزای آنلاین عمان از طریق وب سایت های اخذ ویزای عمان امکان پذیر است. در این وب سایت ها از متقاضیان اطلاعات شخصی و هویتی پرسیده شده و متقاضی با پرداخت وجه بطور آنلاین می تواند درخواست صدور ویزا نماید. انواع ویزاهای توریستی، تحصیلی، تجاری، ترانزیت و یا کاری برای متقاضیان صادر می شود. گردشگران با اخذ ویزای توریستی عمان می توانند به این کشور سفر کنند. دو نوع ویزای توریستی ۱۰ روزه و ۳۰ روزه صادر می گردد که هزینه های متفاوتی دارند. درخواست اخذ ویزای عمان بصورت توریستی در سالهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. در ادامه به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری عمان بنام جزیره مصیره می پردازیم.

ویزای عمان | اخذ ویزای عمان | ویزای آنلاین عمان
جزیره مصیره در ساحل دریای عرب

 

جزیره مصیره جایی بدور از شلوغی های شهر

جزیره مصیره یک جزیره واقع در شرق کشور عمان است. این جزیره در دریای عرب منتهی به اقیانوس هند قرار دارد. گاهی اوقات جزیره مصیره بنام ولایت یا استان مصیره نیز نامیده می شود. کشور عمان دارای تعدادی جزیره است که مصیره بزرگترین جزیره کشور نامیده می شود. جزیره مصیره دارای ۹۵ کیلومتر طول از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین نقطه جزیره در امتداد شمال به جنوب بوده و مابین ۱۲ تا ۱۴ کیلومتر عرض دارد. با اخذ ویزای عمان می توانید به این جزیره ساکت و آرام سفر کنید. جزیره حدود ۶۴۹ کیلومتر مربع مساحت دارد و شامل ۱۲ روستا با جمعیتی نزدیک به ۱۲.۰۰۰ نفر است که اغلب در مناطق شمالی جزیره ساکن هستند. جزیره بطور کلی یکی از ۱۱ استان کشور پادشاهی عمان بشمار رفته و شرقی ترین منطقه کشور عمان است. مهمترین روستای جزیره راس الحیف نام دارد که در شمال جزیره جای گرفته است. جزیره مصیره فرودگاه نظامی کشور عمان، یک کارخانه شیلات و تعدادی شهر کوچک را در خود جای داده است. برای دیدن این جزیره آرام و زیبا پس از اخذ ویزای عمان و سفر به شهر مسقط، باید از مسقط به وسیله کشتی هایی که به جزیره تردد دارند به آن سفر کرد. بنابراین علاوه بر دیدن جزیره می توانید از زیبایی های سواحل عمان و دریا نیز بهره مند شوید. جزیره مصیره دارای یک کارخانه شیلات و یک کارخانه تولید منسوجات سنتی است که مهمترین صنایع آن محسوب می شوند. در ادامه به معرفی جزیره مصیره عمان خواهیم پرداخت.

ویزای عمان | اخذ ویزای عمان | ویزای آنلاین عمان
جزیره توریستی مصیره عمان

 

با اخذ ویزای عمان از جزیره مصیره دیدن کنید

پس از اخذ ویزای عمان و طی یک سفر دریایی از مسقط به جزیره مصیره می رسید. زمین جزیره ناهموار بوده و پستی و بلندی های زیادی را مشاهده خواهید کرد. در حاشیه جزیره که مشرف به آب دریا است می توانید ناهمواری های متعددی را که بر اثر گرمای آفتاب و نمک دریا به وجود آمده اند ببینید. اکثر زمین جزیره از سنگهای سخت و ماسه پوشیده است. در اطراف جزیره عمق آب به ۱۰ متر رسیده و از نظر ماهیگیری شرایط مناسبی دارد. با توجه به وجود ماهی های فراوان در اطراف جزیره، کارخانه شیلات از رونق خوبی برخوردار است. در ماههای تابستان ورزش باد شدید و مداومی وجود دارد که برای بادبادک و کایت سواری بسیار مناسب است. گردشگران زیادی در فصل تابستان از این موقعیت بهره برده و به تفریح و استراحت می پردازند. نکته قابل توجه این است که اخذ ویزای عمان از طریق ویزای فرودگاهی برای ایرانیان میسر است، بنابراین در صورت نداشتن ویزا می توانید در فرودگاه مسقط برای اخذ ویزا اقدام کنید. برای سفر به عمان و دیدن جزیره مصیره از طریق اخذ ویزای آنلاین عمان نیز امکان پذیر است. در جزیره مصیره علاوه بر بادبادک بازی، انواع بازیهای آبی مانند موج سواری در سواحل جزیره طرفداران زیادی دارد. موجهای بزرگ و مناسبی به واسطه وزش باد ایجاد می شود که بسیار مناسب موج سواری و قایق رانی است. کایت سواری از دیگر ورزشهای مناسب و پرطرفدار در جزیره است. جزیره مصیره جایی آرام و بدور از هیاهوی شهر برای استراحت و تفریح است. گردشگرانی که برای گردش به کشور عمان سفر می کنند، معمولا یک روز کامل خود را در جزیره به تفریح و گردش می گذرانند. انواع غذاهای دریایی و ماهی های تازه در جزیره، علاقه مندان زیادی دارد. لذت خوردن ماهی های تازه جزیره را بدون شک در هیچ جای دنیا تجربه نخواهید کرد. روشهای پخت عربی ماهی با ادویه ها و چاشنی های تند و تیز و لذیذ عربی، اوقات بیاد ماندنی را در این جزیره زیبا برای شما برجای خواهند گذاشت. با اخذ ویزای عمان و سفر به جزیره مصیره، تجربه متفاوتی را خواهید داشت.

ویزای عمان | اخذ ویزای عمان | ویزای آنلاین عمان
لاک پشتهای دریایی جزیره مصیره عمان

 

بازدید از جزیره مصیره با اخذ ویزای عمان

جزیره مصیره در فاصله ۱۹ کیلومتری شرق الحکیم قرار دارد. جزیره بخصوص در قسمت شرقی آن تپه ای است. تپه های جزیره در سمت شرقی جزیره توسط یک نوار شنی از ساحل جدا می شود. این دشت شنی تقریبا در تمام طول بخش شرقی جزیره دیده می شود. یک فلات شیب دار در شمال شرقی جزیره قرار دارد. در بخش غربی جزیره مصیره چندین تپه کم ارتفاع وجود داشته و توسط یک دشت شنی از بخش شرقی مجزا می شود. بلندترین تپه جزیره ۲۵۶ متر ارتفاع در جنوب بخش شمالی جزیره جای گرفته است. این کوه مادرب نام دارد. در جزیره مصیره کوههای کم ارتفاع دیگری نیز وجود دارند که در بخش های مختلف جزیره پراکنده شده اند. با اخذ ویزای عمان و سفر به جزیره مصیره از طبیعت کوهستانی و دشت های شنی آن دیدن کنید. آب و هوای جزیره بطور کلی گرم است. جزیره دارای تابستانهای داغ و زمستانهای گرم است. گردشگران زیادی در فصول پائیز و زمستان برای لذت بردن از آفتاب گرم و هوای مطبوع جزیره به عمان سفر می کنند. آب و هوای گرمسیری و آفتاب گرم جزیره بسیار مناسب آفتاب گرفتن و آبتنی در آبهای جزیره است. بارش های جزیره کم است و بیشترین مقادیر بارش در ماههای فوریه تا آوریل است. همچنین در ماههای جون تا آگوست بارشهای موسمی در جزیره دیده می شود. سردترین ماههای جزیره ژانویه و فوریه است که دما میان ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتی گراد متغیر است. گرم ترین ماههای سال نیز می و جون بوده که دما در جزیره میان ۲۶ تا ۳۵ درجه متغیر است.

ویزای عمان | اخذ ویزای عمان | ویزای آنلاین عمان
اخذ ویزای عمان و سفر به جزیره مصیره

 

درجه رطوبت هوا در تمام ماههای سال میان ۶۰ تا ۷۰ درصد متغیر بوده بنابراین هوای شرجی جزیره آزار دهنده نیست. با اخذ ویزای عمان و سفر به این جزیره گرمسیری در فصل تابستان لحظات متفاوتی را تجربه کنید. جزیره مصیره به تازگی به روی گردشگران باز شده است لذا منطقه ای بکر و جذاب بشمار می رود. در اطراف جزیره هنوز آثاری از تخریب دیده نشده و گردشگران امکان مشاهده زیبایی های طبیعت یک جزیره بکر را خواهند داشت. تردد به جزیره تنها از طریق لنج هایی که فری نامیده می شود وجود دارد. این لنج های مسافربری توسط شرکت کشتیرانی ملی عمان اداره می شوند. این لنج ها ۶ مرتبه در روز میان جزیره مصیره و شانا در حال جابجایی هستند. در حال حاضر یک هتل چهار ستاره و یک کمپ کایت سواری برای گردشگرانی که تمایل به اقامت در جزیره را دارند ساخته شده است. کایت سواران خارجی زیادی در فصل تابستان به جزیره سفر می کنند. در این فصل بادهای موسمی شروع به وزیدن کرده و بسیار مناسب کایت سواری است. از طرفی گردشگران خارجی می توانند خودرو برای تردد در سطح جزیره اجاره کنند. تعدادی آژانس اجاره اتومبیل در جزیره فعالیت دارد که انواع مدل های خودرو را به گردشگران خارجی اجاره می دهد. با اخذ ویزای عمان و سفر به جزیره مصیره لحظات شاد و مفرحی را در این جزیره گرمسیری می گذرانید.

ویزای عمان | اخذ ویزای عمان | ویزای آنلاین عمان
تردد به جزیره مصیره با کشتی های مسافربری

 

با ویزای عمان به جزیره تاریخی مصیره سفر کنید

جزیره مصیره علاوه بر طبیعت زیبا، ورزش های آبی و تفریحات دیگر دارای آثار تاریخی برجای مانده از گذشته نیز هست. اخذ ویزای عمان شما را به دیدن مکانهای تاریخی جزیره مصیره می برد. یکی از آنها بنای قدیمی سنگی است که به دهه ۱۹۳۰ میلادی بر می گردد. در آن زمان ارتش بریتانیا اقدام به ساخت یک پایگاه نظامی در جزیره نمود. این بنا همچنین دارای یک مخزن سوخت برای هواپیماهایی است که میان مسقط و عدن پرواز می کردند. این مجموعه تاریخی را می توانید در بخش مرکزی جزیره و متمایل به غرب آن بازدید کنید. در بالای درب ورودی ساختمان یک سنگ دیده می شود که بر روی آن عبارت RAF 1936 نوشته شده است. این عبارت به معنی نیروی رویال ایر فورس یا نیروی هوایی پادشاهی و سال ساخت آن یعنی ۱۹۳۶ است. مخزن سوخت همواره بسته بوده و گردشگران برای بازدید داخل آن نیاز به کلید دارند. در سال ۱۹۴۲ میلادی میان ساکنین بومی جزیره و نیروهای بریتانیایی درگیری پیش آمد، که نتیجه آن فرار نیروهای بریتانیایی از جزیره به رهبری یکی از روسای قبیله ای بود. در طول جنگ جهانی دوم بریتانیا مبلغ ۱۸.۰۰۰ پوند برای تامین امکانات مورد نیاز ارتش بریتانیا به سلطان عمان پرداخت می کرد. در سال ۱۹۴۵ مقرر گردید که طی یک توافق نامه جزیره مصیره به مدت ۹۹ سال به اجاره بریتانیا در آید. طبق این توافق بریتانیا سالیانه مبلغ ۳.۷۵۰ پوند با یک مبلغ اولیه ۷.۵۰۰ پوند به پادشاه عمان پرداخت می کرد. بدین ترتیب جزیره تا دهه ۱۹۷۰ میلادی گسترش پیدا کرد. ارتش بریتانیا تا سال ۱۹۷۷ در این جزیره مستقر بود. پس از آن ارتش هوایی پادشاهی عمان جایگزین شد.

ویزای عمان | اخذ ویزای عمان | ویزای آنلاین عمان
ورزشهای آبی جزیره مصیره طرفداران زیادی دارد

 

برای سفر به عمان باید اقدام به اخذ ویزای عمان نمود. این ویزا برای سفرهای هوایی امکان پذیر است. به عبارتی وقتی شما درخواست ویزای توریستی می کنید، باید از طریق هواپیما و معمولا فرودگاه مسقط به این کشور سفر کنید. پس از اخذ ویزای عمان بصورت فرودگاهی و یا از طریق اخذ ویزای آنلاین عمان از وب سایت ای ویزا، به شما یک ویزای توریستی ۱۰ روزه و یا یک ماهه داده می شود. هزینه ویزای توریستی ۱۰ روزه ۵ ریال عمان و هزینه ویزای توریستی یک ماهه ۲۰ ریال عمان است. در صورت ماندن بیش از این مدت می توان درخواست تمدید ویزا را نمود. جزیره مصیره علاوه بر زیبایی هایی که بدان اشاره شد، محل زندگی لاک پشتهای دریایی سبز رنگ است. در سواحل راس الحد و راس الجینز زمین هایی وجود دارند که محل زندگی و تخم ریزی لاک پشتهای سبز دریایی هستند. گردشگران می توانند در این مناطق انبوهی از لاک پشتهای دریایی سبز رنگ را مشاهده کنند که میان ساحل و دریا در حال تردد هستند. در نهایت آبهای اطراف جزیره محل زندگی نهنگهای کمیابی بنام نهنگ های کوهان دار است که در معرض خطر انقراض هستند. بدین ترتیب با سفر به جزیره زیبای مصیره می توانید برخی از گونه های کمیاب جانوری را نیز مشاهده کنید. اخذ ویزای عمان شما را به دیدن زیبایی های منحصر بفرد جزیره مصیره راهنمایی می کند.

ویزای عمان | اخذ ویزای عمان | ویزای آنلاین عمان
اکوسیستم آبی جذاب جزیره مصیره

 

خدمات اخذ ویزای عمان فوری با صالحان سیر

جزیره مصیره یکی از مکان های دیدنی و گردشگری کشور عمان است. این جزیره در سالهای اخیر به روی گردشگران باز شده و مناطق بکر و دست نخورده ای را در معرض نمایش می گذارد. اگر قصد سفر به یکی از برترین مناطق گردشگری حاشیه خلیج فارس و دریای عمان را دارید، با اخذ ویزای عمان به این کشور زیبا سفر کنید. موسسه مسافرتی و جهانگردی صالحان سیر با سالها تجربه در امور گردشگری و اخذ ویزا، انواع خدمات اخذ ویزای عمان و یا اخذ ویزای آنلاین عمان را ارائه می نماید. رزرو انواع پروازهای هواپیمایی عمان و یا بهترین خطوط هواپیمایی ایران با قیمت مناسب را از صالحان سیر دریافت کنید. آژانس گردشگری صالحان سیر پکیج های متنوع و مقرون به صرفه ای را در کشور عمان عرضه می نماید. بازدید از مناطق گردشگری متعدد به همراه تور لیدرهای حرفه ای و ارائه بهترین خدمات از دیگر مزیت های آژانس صالحان سیر است. صالحان سیر بازدید از جزیره زیبای مصیره، روستای کوهستانی میسفات العبریین، شهر مسقط، مراکز خرید، مسجد سلطان قابوس و بسیاری مکان های دیگر را در برنامه تور عمان برای شما در نظر گرفته است. برای سفر به کشور عمان، رزرو تور عمان، اخذ ویزای عمان، رزرو بلیط، رزرو هتل و یا خدمات فرودگاهی به صالحان سیر رجوع کنید.

نظرات کاربران