X

قسمت آسیایی استانبول

  • ارسال شده در : 1397/02/03 , 11:25
  • 2719 بار مشاهده

این به هیچ وجه اشتباه نیست که قسمت آسیایی (قسمت آناتولی) را به عنوان «چهره آرامتر شهر استانبول» توصیف کنیم.


Istanbul

اگر شما بخواهید که یک تجربه کاملی را از شهر استانبول داشته باشید، نیازمند آنه هستید که قسمت آرام شهر استانبول، یعنی قسمت آسیای (آناتولی) را حتما ببینید. در هنگام برگشتن به بخش و قسمت اروپایی، شما حتما تجربه معماری بسیار معناداری را به خصوص در ایستگاه ترن حیدرپاشا خواهید داشت. این مکان اولین مکانی است که بسیاری از مسافرینی که به استانبول می آیند در آن توقف دارند که درواقع دروازه ورود به بخش کادی کوی است

هنگامی که شما با یک وسیله حمل و نقل عمومی به کادی کوی می آئید، در ابتدا شما خودتان را در میدان بزرگی خواهید یافت. آمفی تاتر هالدون تانر یکی از مکانهای بسیار معروف در کادی کوی برای اهالی فرهنگ و هنر است. اتوبوسها و مینی بوسها جدای از میدان در ایستگاهی که در کنار این میدان است، منتظر ایستاده اند.
 

رنگهای شگفت انگیزی بازار تاریخی

کادی کوی که هم بزرگترین محله در قسمت آسیایی است و هم یکی از بزرگترین محله های شهر استانبول، در ابتدا به عنوان محله «شالسدون» شناخته میشده است.بازار سنتی کادی کوی یک تنوع گسترده از گزینه ها برای خرید سوغاتی، موسیقی های شاد و سرگرمی های کم نظیر را ارائه میدهد.

ماهی فروشان و ادویه فروشان، بزرگترین بخش این بازار را تشکیل داده اند. در واقع، عطر و بوی کادی کوی که با بوی دریا مخلوط شده است، هزاران بو و عطر گوناگونی را تولید میکند. کیا (سیا)، یک رستوران است که ویژه غذاهای محلی شرقی است و آن نقطه ای است که شما میتوانید عطر و طعم به یادماندنی غذاهای محلی ترکیه ای را بچشید. محله «مکران»و «سامپیون کوکورس» دو منطقه جذاب برای جوانان است که فضا و جو زیبایی را در بازار عرضه میکند. کادی کوی نیز به خاطر رستورانهایش و فروشگاه های غذای خوشمزه اش، مانند رستوران «بیازفرین» معروف است، که شکلات های عالی و غذاهای پخته عالی را میفروشد؛ و«سکرسی کافی اورل» نیز شیرینیها و مرباهای دست ساز خانگی را عرضه میکند ؛ «بالیان پاتیسری» هم به خاطر دیس بستنیهای منحصر به فردش یعینی «کوپ ژیلت» شناخته شده است؛ «علی موهتین حاجی بکیر» هم در پخت انواع شیرینی های خوشمزه و تنقلات ترکیه ای شهرت دارد و «برولیا باهاراتسی» نیز فروشگاهی است که هزاران نمونه ادویه را می فروشد و برای مدت نیم قران است که در همین مکان مشغول به کار است.

 

بازارفلی نیز بازار محصولات دست دوم، لباس و کالاهای برقی است، و خیابان «آنتیک فروشان» نیز مقصد بسیاری از دوستداران لوازم آنتیک است. جنبه مهم دیگر بازار قسمت مهمتر آن یعنی فروشگاه کتاب و موسیقی است. «آکرام آکاد» یک فروشگاه معروف و مورد علاقه موسیقی دوستان است که طرفداران کتاب های دست دوم را گردهم آورده است. کادی کوی همچنین یک زندگی شبانه بسیار پویا و زنده دارد. تعداد زیادی از کافه ا، رستورانها در هرجای آن قرار گرفته است و شما میتوانید انواع بوی غذاها و مزه های آنها را در شب هنگام و در خیابان کادیف را تجربه کنید.

با بالارفتن از تپه های خیابان های آرام پشت بازار کادی کوی، شما به خیابان «بهاریه» می رسید که اولین محله فروشگاهی در کادی کوی است. اضافه بر، برندهایی که در این خیابان شعبه دارند، تعداد زیادی از فروشگاه های ارزان فروشی نیز هستند که کالاهای مصرفی خانوارها را می فروشند و میتوانید هر چیزی را در آن بیابید.

بعد از گذر کردن از خیابان بهاریه، و رسیدن به انتهای دیگر آن، شما میتوانید دوباره به میدان کادی کوی، بازگردید. اگر شما خسته شدید و نمی خواهید که پیاده بروید،من به شما تراموای مودای خاطره انگیز را پیشنهاد میکنم که یک راه حل بسیار عالی برای رفع خستگی شما است. تراموا از یک بخش شهر با یک خطر ریلی و از میان تمام کوچه ها و خیابانها می گذرد و به سوی دیگر شهر با ترافیک و انبوع شلوغی اش می رسد.

مودا: چای دبش و دم کرده با عطر و نسیم دریا

اگر شما مسیرتان به بالای تپه های بهاریه افتاد، خودتان را در میانه محله مودا خواهید یافت که یکی از مشهورترین و زیبا ترین محله های کادی کوی است که به خصوص برای منظره و نماهای زیبای دریایی آن شناخته میشود. در این جا شما میتوانید که در یکی یا چند باغچه چایی که در کنار میدان هست بنشینید و از جو زیبایی آن در حال نوشیدن چای لذت ببرید.

بدون توجه به آنکه اکنون زمستان است و یا پائیز، شما میتوانید قطعا بستنی های خوشمزه ای را در بستنی فروشی علی اوستا بیابید. از باشگاه دریایی مودا که یکی از سمبل های این ناحیه است، به سمت پایین حرکت کنید، و به ساحل برای قدم زدن بیایید و در حین قدم زدن با موسیقی های و نغمه های کافه ها و مراکز فروش همراه شوید.
 

آرامش و میحط جالب در کالامیس

کالامیس تغییرات زیادی داشته است، اما هنوز هم به صورت یک ساحل زیبا در قسمت آسیایی بر جا مانده است. ماریانا کالامیس، یک پرچم آبی در این ناحیه دارد، که توانسته است خدمات قایقرانی در سطح جهانی را ارائه کند و در مکان این مرکز قایق های زیادی در ساحل وجود دارند. به علاوه بسیاری از کافه ها و رستوران ها در قسمت این ناحیه دریایی وجود دارند و مراکز تفریحی نیز کنار آنها شکل گرفته اند، که یک زندگی عالی و گردش خوب شبانه را پیشنهاد میدهند.

در نزدیکی اینجا، «فنرباغ» قرارگرفته است که در آن نیز باشگاه معروف فنرباغ قرار گرفته است که یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال در ترکیه است. علاوه بر اینها، این ناحیه دارای خطهایی برای قدم زدن عابرین پیاده، دوچرخه سواران، پارکهای سبز و زیبا، و میدانهای ورزشی عالی است، و یکی از منطقه های بسیار معروف و شلوغ استانبول است.

خیابان پر از نور بغداد

با پیاده روهای عریض، رستوران های مملو از جمعیت، کافه های شیک و پنجره و ویترین های مغازه های که کالاهای برند مشهور را نشان میدهند خیابان بغداد تقریبا در ذهن هر علاقمندی به مد و فشن خواهد ماند. خیابان بغداد، یکی از بهترین مکانها برای خرید کردن در شهر استانبول است. بوستانسی، محله ای است که در کنار خیابان بغداد قرار گرفته است و به ساحل می رسد، آن یادآور یک روستای جذاب، با یک ایستگاه قطار، لنگرگاه کشتی، باغچه چای و مغازه فروش ماهی و کوکورسی است که در کنار آب قرار گرفته اند. از اینجا، شما میتوانید که راهی را به جزیره پرنس شهر استانبول بیابید که برای رسیدن به جزیره پرنس میتوانید از قایق، کشتیهای تفریحی و غیره استفاده کنید.

 

نظرات کاربران