X

بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های فرهنگی عمان

  • ارسال شده در : 1398/12/11 , 23:55
  • 978 بار مشاهده

عمان یکی از کشورهای سلطان نشین در حاشیه خلیج فارس است که اماکن تاریخی و فرهنگی فراوانی را در خود جای داده است. شهروندان ایرانی برای سفر به عمان نیاز به ویزای توریستی دارند و امکان دریافت فوری ویزای عمان به صورت آنلاین و غیر حضوری به راحتی امکان پذیر است. برای دریافت ویزا فوری عمان می توانید به وب سایت آژانس صالحان سیر مراجعه نمایید و یا با کارشناسان مربوطه در این آژانس تماس بگیرید. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین و مهمترین اماکن تاریخی و جاذبه های فرهنگی که در سفر به عمان می توانید از آن ها بازدید کنید را به شما عزیزان معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

ویزای عمان | دریافت فوری ویزای عمان | اخذ ویزای عمان
دریافت فوری ویزای عمان

دریافت فوری ویزای عمان و بازدید از موزه های عمان

از جمله بهترین جاذبه های عمان که با دریافت فوری ویزای عمان و سفر به این کشور می توانید از آن ها بازدید نمایید، موزه های گوناگون عمان هستند که در ادامه مشهورترین و محبوب ترین آن ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

دریافت فوری ویزای عمان و بازدید از موزه ملی عمان

موزه ملی عمان یکی از جاذبه های دیدنی این کشور زیباست و در صورتی که می خواهید در سفر خود با تاریخ غنی عمان آشنا شوید، توصیه می کنیم حتما از این موزه بازدید نمایید. در موزه ملی عمان هزاران اثر باستانی جای گرفته که داستان های مختلف را از ملل مختلف در دنیا بازگو می کند، داستان هایی از معماری و فرهنگ اسلامی پیش از دوره مدرن، تا نقش آن در شرق آفریقا در دوران استعمار و احیای اقتصاد عمان از زمانی که سلطان قابوس بن سعید آل سعید در سال 1970 در این کشور به قدرت رسید. لازم به ذکر است برای شرکت در تورهای مسافرتی عمان دیگر لازم نیست که از مدت ها قبل برای اخذ ویزا اقدام کنید و تنها در طی چند روز کاری موفق به دریافت فوری ویزای عمان خواهید شد.

دریافت فوری ویزای عمان و بازدید از موزه بیت ال زبیر | Bait Al Zubair Museum

موزه بیت ال زبیر، یک ملک و مکان فرهنگی در عمان است که در آن می توانید از گالری های هنری، یک خانه تاریخی، یک موزه، یک مسجد و یک سالن نمایشگاه دیدن کنید. ساختمان اصلی این موزه، Bait Al Bagh نام دارد که با نمایشگاه هایی که درون آن هستند، داستان سلسله آل بوسیدی را روایت می کند و شش گالری که در طبقه همکف قرار دارند، همه چیزهایی که مربوط به آداب و رسوم و فرهنگ عمان است از خنجر عمانی گرفته تا جواهرات عتیقه، آلات موسیقی و موارد دیگر را به نمایش می گذارند.

دریافت فوری ویزای عمان و بازدید از موزه مخصوص کودکان در عمان

شما به راحتی می توانید نسبت به دریافت فوری ویزای عمان برای خود و خانواده تان به صورت آنلاین و یا حضوری از طریق آژانس صالحان سیر اقدام کنید و در فرصتی مناسب این کشور زیبا و تاریخی را از نزدیک ببینید. در صورتی که دارای فرزند هستید، در سفر به این کشور می توانید با مراجعه به موزه کودکان در نزدیکی پارک Qurm، اسباب سرگرمی آنها را فراهم کنید. در این موزه که مخصوص کودکان است و بیشتر با هدف ارتقای آگاهی آنها در زمینه مباحث علوم طبیعی طراحی شده، با استفاده از نمایشگرهایی، کمک می کند تا اصول علمی را وارد زندگی خود کنند و با استفاده از این اصول سطح کیفی آن را ارتقا دهند.

دریافت فوری ویزای عمان و بازدید از خانه سلطنتی اپرا در مسقط

بیشتر تورهای عمان به مقصد پایتخت این کشور یعنی شهر مسقط برگزار می شود و افراد با اخذ ویزای فوری عمان می توانند علاوه بر این شهر از مناطق و شهرهای دیگر این کشور نیز بازدید نمایند. مسقط مهمترین و توریستی ترین شهر عمان است و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و در سفر به این شهر یکی از کارهای فرهنگی که می توانید انجام دهید، بازدید از خانه سلطنتی اپرا است که در سال 2011 میلادی افتتاح شد و لحظه ای افتخار آمیز برای کل کشور به شمار می رفت. خانه اپرا دارای یک سالن و تئاتر کنسرت با ظرفیت 1100 نفر و همچنین باغ های محوطه سازی، یک بازار فرهنگی، 50 مغازه و تعداد زیادی رستوران می باشد و با مراجعه به آن می توانید لحظات بسیار خوش و به یادماندنی را تجربه کنید. در این سالن بسیاری از ستاره های بین المللی اجرا داشته اند و در صورتی که شما هم دوست دارید در برنامه یکی از این ستاره ها شرکت کنید، می توانید با کارشناسان فروش تورهای عمان در صالحان سیر تماس بگیرید و برای دریافت فوری ویزای عمان و همچنین رزرو بلیط یکی از کنسرت ها و یا نمایش های مشهور این سالن هماهنگی های لازم را انجام دهید.

ویزای عمان | دریافت فوری ویزای عمان | اخذ ویزای عمان
دریافت فوری ویزای عمان

دریافت فوری ویزای عمان و بازدید از جبل اخدر | Jebel Akhdar

یکی دیگر از مکان های دیدنی عمان که در بین توریست های خارجی از محبوبیت بسیاری برخوردار است و در 150 کیلومتری شهر مسقط قرار دارد، جبل اخدر است که بخشی از کوه های ال هاجر را تشکیل می دهد و یکی از بلندترین نقاط در شرق عربستان نیز به شمار می رود. با رفتن به این منطقه اصلا احساس نمی کنید که در یکی از کشورهای عربی با صحراهای خشک و بی آب و علف هستید چرا که به لطف ارتفاع تقریبا زیادی که این منطقه دارد، بارندگی های زیادی در آن رخ می دهد و فضای سبز بسیار جذابی را ایجاد کرده و با دیدن مناظر اطراف حیرت زده خواهید شد، حتی در تابستان درجه حرارت در این منطقه بالاتر از 30 درجه نمی رود. جالب است بدانید که این منطقه تا 15 سال گذشته از لحاظ توریستی حرفی برای گفتن نداشت ولی با زیرساخت های گردشگری فراوانی که در این سال ها در آن ایجاد شده، مکان های مناسبی برای اقامت توریست ها وجود دارد و حتی می توانید شب را نیز در این منطقه بسیار زیبا بمانید، این منطقه همچنین در سال 2011 به عنوان یکی از ذخایر طبیعی در جهان معرفی شد و از لحاظ فرهنگی اهمیت زیادی برای دولت و مردم عمان دارد.

دریافت فوری ویزای عمان و بازدید از کانال ها و سیستم های آبیاری

با دریافت فوری ویزای عمان می توانید از یک از بهترین جاذبه های این کشور که در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده اند، بازدید نمایید. جالب است بدانید در عمان برای قرن ها از نوعی سیستم آبیاری به نام Falajs استفاده می شد که آب از طریق کانال های جاری شده و به شهرها و روستا می رسید و مجموعه ای از این سیستم به Five Falajs معروف شده اند و عبارتند از Falaj Daris که شامل دو شاخه است و یکی از بزرگترین کانال های عمان می باشد، Falaj Al Khatmayn به دلیل دقتی که آب در آن جریان دارد و همچنین به خاطر عبور این مسیر از طریق Bayt Ar Rudayah که یکی از معروف ترین قلعه های کشور می باشد، مشهور شده است، عبور می کند. Falaj Al Malaki یکی دیگر از کانال ها است که با 17 شعبه تغذیه می شود و در Wilayat Izki قرار دارد، Falaj Al Muyassar هم یکی دیگر از کانال هاست که دارای یک آبراه عمیق است و سرانجام، Falaj Al Jaylah که قدیمی ترین کانال از این مجموعه است و یکی از جاذبه های تاریخی عمان به شمار می رود ولی همچنان برای آبرسانی کارایی دارد.

ویزای عمان | دریافت فوری ویزای عمان | اخذ ویزای عمان
دریافت فوری ویزای عمان

دریافت فوری ویزای عمان و  بازدید از قلعه های این کشور

دریافت فوری ویزای عمان و بازدید از قلعه نزوا | Nizwa Fort

عمان یکی از کشورهایی است که تاریخی غنی و قدمتی طولانی دارد و به همین دلیل در سراسر این کشور می توانید شاهد قلعه های تاریخی باشید که در زمان خود برای دفاع از شهر ایجاد شده و امروزه تبدیل به بهترین آثار باستانی این منطقه شده اند. شما با دریافت ویزای فوری عمان می توانید از یکی از قدیمی ترین قلعه های این کشور، یعنی قلعه نزوا که در 140 کیلومتری مسقط واقع در شهر تاریخی نزوا است، دیدن کنید. این قلعه با طراحی بی نظیر به شکل دایره دارای هفت حلقه چاه است که آن را از سایر قلعه های عمان متمایز می کند. قلعه نزوا در اواسط قرن 17 میلادی ساخته شد و ساخت آن 12 سال به طول انجامید.

دریافت فوری ویزای عمان و بازدید از قلعه بهلا | Bahla Fort

یکی دیگر از قلعه های تاریخی و بسیار کهن و زیبای عمان، قلعه بهلا است که در هزاره سوم پیش از میلاد ساخته شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در سفر به عمان توصیه می کنیم حتما از این اثر تاریخی بی نظیر دیدن کنید. در زمان بازدید از قلعه بهلا یک ساختمان دفاعی، یک مسجد قدیمی و یک خانه نظر شما را بیش از هر چیز دیگری جلب خواهد کرد. توصیه می کنیم دریافت فوری ویزای عمان را به ما بسپارید و با خیال راحت سفر کنید.

دریافت فوری ویزای عمان و بازدید از قلعه آل جلالی | Al Jalali Fort

با دریافت فوری ویزای عمان می توانید به دیدن یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی عمان که واقع در شهر قدیمی مسقط و مشرف به دریا است و منظره بی نظیری دارد، بروید. ساختمان قلعه آل جلالی متشکل از دو برج متصل به یک دیوار است که توسط سوراخ هایی برای توپ ساخته شده اند، البته ساختمان این قلعه چند سالی است که کاملا جدا و ایزوله شده و گردشگران امکان بازدید از درون آن را ندارند ولی می توانید از بیرون، زیبایی های آن را به خوبی مشاهده نمایید. برای دریافت فوری ویزای عمان می توانید از طریق وب سایت صالحان سیر اقدام نمایید.

دریافت فوری ویزای عمان و بازدید از قلعه الحزم | Al Hazm Castle

با دریافت فوری ویزای عمان و سفر به این کشور می توانید به خوبی با معماری اسلامی آشنا شوید، برای این منظور بهتر است که از قلعه الحزم در منطقه ال باتینا بازدید نمایید که یک نمونه برجسته از این سبک از معماری به شمار می رود و از بهترین اماکن تاریخی و فرهنگی عمان است. این قلعه با سقفی که توسط ستون های بزرگ، دیوارهایی با ضخامت 3 متر، درهای چوبی عظیم و ورودی های مجهز به توپ، محافظت و پشتیبانی می شود، مطمئنا در زمان خود یک قلعه فوق العاده بوده است، همانطور که وجود آن، این امر را امروز ثابت می کند.

ویزای عمان | دریافت فوری ویزای عمان | اخذ ویزای عمان
دریافت فوری ویزای عمان

دریافت فوری ویزای عمان و سفر به قلات عمان | Qalhat

با دریافت فوری ویزای عمان و سفر به قلات می توانید پنجره دیگری را به گذشته عمان بگشایید و تاریخ غنی این کشور را از این طریق بشناسید، این مکان در سال 2018 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. قلات در حقیقت اولین پایتخت شناخته شده عمان قبل از ظهور اسلام است که در عصر برنز یک شهر ویران شده بود و بعدها به عنوان بندر اصلی در سواحل شرقی عربستان بین سده های یازدهم و پانزدهم میلادی، در زمان سلطنت شاهزاده های هرمز، تا زمانی که در اثر زلزله ویران نشده بود، توسعه یافت، با این وجود، آنچه که امروز از این شهر باقی مانده و می بینید، حرم بی بی مریم است که تصور می شود به افتخار زنی که بنا به گزارش ها مسجدی ساخت، بنا شده است. یکی از بهترین قسمت های بازدید از قلات، صخره Hasat Bin Salt است که با استناد به کتیبه هایی، قدمت آن هزاران سال می باشد.

دریافت فوری ویزای عمان و بازدید از قبرستان تاریخی Bat Tombs

اگر به دنبال ماجراجویی و هیجان هستید، پیشنهاد می کنیم به قبرستان تاریخی Bat Tombs بروید و یک روز جذاب و مهیج را تجربه کنید. در این قبرستان مجموعه ای از قبور وجود دارد که قدمت آن به قرن سوم پیش از میلاد مسیح می رسد و چه چیزی جذاب تر از بازدید از قبرهای تاریخی می تواند برای یک مسافر ماجراجو در سفر باشد، البته برای بازدید از این مکان تاریخی و شاید کمی ترسناک باید کمی شجاع باشید در غیر اینصورت احتمال اینکه بعد از بازدید، کابوس های وحشتناک ببینید، زیاد است. اگر برای سفر به عمان عجله دارید، دریافت فوری ویزای عمان را از صالحان سیر بخواهید.

سفر به منطقه Frankincense Route

با دریافت فوری ویزای عمان و سفر به این کشور، می توانید از یکی دیگر از بهترین اماکن تاریخی عمان به نام مسیر Frankincense دیدن کنید، این جاده در شمال شهر زیبای صلاله در بخش جنوبی کشور قرار دارد و در سال 2000 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. در این جا می توانید همچنین از موزه Frankincense دیدن کنید و یک روز بسیار خوب و سرگرم کننده را داشته باشید، این مکان واقعا ارزش دیدن را دارد.

بازدید از شهر گمشده و افسانه ای Ubar

با دریافت فوری ویزای عمان و در سفر به این کشور حتما باید از شهر افسانه ای و گمشده Ubar در مناطق جنوبی سرزمین عربی دیدن کنید. در سال 1992، کتابی تحت عنوان Atlantis of Sands، جستجوی شهر گمشده Ubar توسط Ranulph Fiennes نوشته شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. با بازدید از این منطقه بدون شک حیرت زده خواهید شد.

ویزای عمان | دریافت فوری ویزای عمان | اخذ ویزای عمان
دریافت فوری ویزای عمان

مسجد بزرگ سلطان قابوس

با دریافت فوری ویزای عمان، اگر به شهر مسقط سفر کردید، می توانید از مسجد بزرگ سلطان قابوس دیدن کنید که یکی از زیباترین و بزرگترین مساجد اسلامی در جهان به شمار می رود. جالب است بدانید برای ساخت این مسجد زیبا در حدود 300 هزار تن ماسه سنگ هندی مورد استفاده قرار گرفت و مساحت نمازخانه این مسجد در حدود 6500 متر مربع می باشد و توسط یک لوستر طلایی 8 تنی، مزین شده است.

نظرات کاربران