X

همه چیز در مورد گردشگری شیراز

  • ارسال شده در : 1398/12/15 , 23:55
  • 1224 بار مشاهده

سفر کردن و ماجراجویی از زیباترین کارهایی است که می توانید در زندگی خود تجربه کنید. گردشگری با ویزای ایران و گردشگری داخل کشور را با آژانس صالحان سیر به راحتی می توانید تجربه کنید. گردشگری شیراز از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در داخل کشور است که مسافران بسیار زیادی هر ساله از داخل و خارج کشور به این شهر بسیار زیبا می آیند. آوازه ی زیبایی شهر شیراز از مساجد بسیار زیبا و دلربا تا باغ های بسیار رویایی در تمام جهان پیچیده است. با ما همراه باشید تا گردشگری با ویزای ایران و گردشگری در داخل شهر بسیار زیبای شیراز را به طور کامل برایتان بازگو کنیم. حتما قبل از سفر باید اطلاعات جامعی در مورد مقصد گردشگری خود داشته باشید، تا بتوانید برنامه ی سفر خود را به تمامی تعریف کنید. 

راهنمای سفر به شهر رویایی شیراز 

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران
گردشگری شیراز

شیراز یک شهر بسیار زیبا در جنوب غربی کشور ایران است. بسیاری از افراد در کنار گردشگری با ویزای ایران به دنبال داشتن اوقات خوش و مفرح در داخل کشور هستند. شما در شیراز می توانید خاطره های بسیار خوبی را با گردشگری با ویزای ایران برای خود رقم بزنید. شهری که از سمت غرب به کوه دراک، و از جهت شمال به کوههای بمو، چهل مقام و باباکوهی م رسد. شهر شیراز مساحتی تقریبی برابر با 240 کیلومتر دارد. بر طبق آمار سرشماری نیز جمعیت آن به حدود دو میلیون نفر می رسد. آیا می دانستید که باغ های شیراز از شهرت جهانی برخوردار هستند و شما در این شهر می توانید به مسجدهای رنگارنگی بروید. از جمله این مساجد بسیار زیبا می توان به مسجد وکیل شیراز و مسجد نصیرالملک اشاره کرد. گردشگری با ویزای ایران برای تمام افراد اتباع خارجی در کوتاه ترین زمان توسط آژانس صالحان سیر قابل تهیه است. شما می توانید گردشگری با ویزای ایران در مدت بسیار کوتاهی با صالحان سیر به دست بیاورید و به گردش در مناطق بسیار زیبای داخل کشور از جمله شیراز بپردازید. 

سفر به شیراز و گردشگری با ویزای ایران

تمام آن عزیزانی که در خارج از کشور هستند و می خواهند گردشگری با ویزای ایران را داشته باشند، می بایست پاسپورت با حداقل اعتبار 7 ماهه داشته باشند. شما با داشتن این پاسپورت می توانید درخواست گردشگری با ویزای ایران را انجام دهید و به هر جایی که می خواهید بروید و لذت ببرید. البته اگر می خواهید به مناطق آزاد مانند کیش، قشم و یا چابهار بروید. نیازی به اخذ ویزا ندارید. گردشگری با ویزای ایران برای دیگر شهرهای ایران لازم است. اگر ایرانی هستید و هنوز تابعیت ایران را دارید، که باید با پاسپورت ایرانی خود به ایران سفر کنید. آژانس صالحان سیر یک فرصت را برای شما فراهم کرده است که می توانید درکوتاه ترین زمان و با مناسب ترین هزینه گردشگری با ویزای ایران خود را دریافت کنید. برای همین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گردشگری با ویزای ایران با مشاوران و متخصصان ما در تماس باشید. 


ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران
آرامگاه سعدی

آب و هوای شیراز

مسافران گردشگری ویزای ایران بهتر است زمان سفر خود به شهر بسیار زیبای شیراز را طوری تنظیم کنند تا در بهترین ماه در این شهر حضور یابند. از نظر آب و هوا، شیراز در منطقه ی کوهستانی زاگرس واقع شده است و آب و هوای آن معتدل کوهستانی است و در اکثر ماههای سال دلنشین است. اما بهترین زمان برای سفر از نظر اینکه هم هوا خوب باشد و هم مسافران کمی در شیراز حضور داشته باشند، ماه اردیبهشت است. بهشت کوچکی را در ماه اردیبهشت در شهر شیراز تجربه خواهید کرد. میانگین دما در گرمترین ماه سال به 30 درجه سانتی گراد و در سردترین ماه سال به 5 درجه سانتی گراد می رسد. پیشنهاد ما این است که اگر نمی خواهید با هجوم مسافران نوروزی و تعطیلات مواجه شوید در فصل بهار و بخصوص ماههای پایانی آن به شیراز سفر کنید. گردشگری با ویزای ایران این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید بسیاری از زیبایی های کشور ایران را تجربه کنید اما باید بخاطر داشته باشید که باید بسیار در وقت خود مدیریت داشته باشید. تا بتوانید از تاپ ترین جاذبه های دیدنی دیدن کنید. در ادامه برای شما لیستی از جذاب ترین مکان های دیدنی، هتل ها و رستوران های شیراز را آورده ایم. 

جاذبه های گردشگری شیراز 

نام بسیاری از جاذبه های گردشگری شیراز شاید بارها به گوشتان خورده باشد. نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک، سعدیه، حافظیه و بسیاری جاهای دیدنی دیگر. سفر خود را طوری تنظیم کنید تا با گردشگری با ویزای ایران بتوانید اقامت بسیار خوب و بهینه ای را در این شهر بسیار زیبا داشته باشید. 

مسجد نصیرالملک شیراز

تمام مسافران در گردشگری با ویزای ایران باید از این مسجد بسیار دیدنی و جذاب دیدن کنند. اینجا شاهکاری از معماری ایرانی است. مسجدی که رنگ های آن بسیار دلربا است و تمام نظر شما را مشغول خود خواهد کرد. اینجا سوژه ی عکاسی بسیاری از هنرمندان و علاقه مندان به هنر است. مسجد نصیرالملک در نزدیکی شاه چراغ قرار دارد. گفته می شود که این مسجد به لحاظ به کار بردن کاشی و مقرنس، ارزشمندترین مسجد ساخته شده در ایران است. شیشه های رنگی که در داخل این مسجد به کار رفته است زیر نور خورشید تمام کف و دیوارهای داخل مسجد را رنگارنگ می کنند. برای همین به این مسجد، مسجد صورتی ایران را لقب داده اند. تاریخ ساخت این مسجد به سال 1293 برمی گردد، که مصادف با زمان قاجار بوده است. بخش های مختلف این مسجد شامل تالار آیینه، منزل، مسجد، حمام و آب انبار است. این مسجد بسیار زیبا بر روی خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد. 

شاهچراغ شیراز

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران
شاهچراغ

حتما نام این مکان دیدنی به گوشتان خورده است. جایی که قدمت بسیار طولانی تر دارد اما در طول زمان بنای آن دستخوش تغییرات شده است. در شاهچراغ دو برادر امام هشتم شیعیان به خاک سپرده شده اند. این دو عزیز در قرن نهم به شهادت رسیده اند، اما بیشتر قسمت های شاهچراغ در زمان قاجار توسعه یافته و ساخته شده است. ساختمان اصلی بنا، کاشی کاری آبی شده است و فضاهای داخلی از آینه کاری بسیار زیبایی برخوردار هستند. یک حیاط مرکزی بزرگ دارد که مردم در آن جمع می شوند و آبنمای فوق العاده ای در وسط آن قرار دارد. اینجا یک مکان زیارتی است و گردشگری با ویزای ایران می تواند شامل بازدید از این فضای زیبا در شهر شیراز باشد. 

آرامگاه حافظ 

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران
آرامگاه حافظ

شیراز را شهر عشاق و شاعران می نامند. شما در گردشگری با ویزای ایران اگر به شهر شیراز می روید باید از مقبره ی شاعران بزرگ این دیار نیز دیدن کنید. شمس الدین محمد معروف به حافظ از محبوب ترین شاعران ایران است که در خارج از کشور نیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. بسیاری از اشعار و ابیات او به حالت ضرب المثل درآمده اند. مردم در بسیاری از مناسبت ها مانند شب عید و با شب یلدا؛ کتاب حافظ را باز می کنند و برای هم به گرفتن فال و خوشگذرانی مشغول می شوند. حتما می دانید که حافظ، منبع الهام دیگر شاعران و افراد مشهور دنیا مانند نیچه و گوته بوده است.آرامگاه او در شهر شیراز نیز تویط معمار نواندیش ایرانی؛ هوشنگ سیحون طراحی شده است و در نوع خود بسیار زیبا و دیدنی است. معماری این بنا بسیار جذاب و با ارزش است. بنای آرامگاه در میان باغی زیبا در شمال شرقی شیراز واقع شده است. شما می توانید در کنار این آرامگاه، چایخانه هایی سنتی وجود دارد که می توانید به آنجا بروید و استراحت کوتاهی داشته باشید. برای بازدید کردن از این آرامگاه می توانید از ساعت 8:00 تا 21:00 به آنجا بروید و برای بازدید آن، گردشگران خارجی باید حدود 7 دلار پرداخت کنند. 

آرامگاه سعدی

سعدیه یا آرامگاه سعدی از دیگر جاذبه های دیدنی شهر شیراز است که با در گردشگری با ویزای ایران، به شما توصیه می کنیم حتما از این بنای دیدنی و زیبا بازدید کنید. اینجا درست به اندازه حافظیه شلوغ و پرطرفدار است. باغی پر از گل رز و درختان بلند سرو، بنای آرامگاه سعدی را در برگرفته است. همین است که شیراز را شهر باغ ها نامیده اند. شما هر جا که بروید، درختان و باغات زیبایی را می بینید که خستگی از جان آدم می زدایند.

مسجد وکیل

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران
مسجد وکیل

 از دیگر جاذبه های بسیار دیدنی شهر شیراز، مسجد وکیل است. شما مجموعه ی وکیل را که شامل بازار وکیل، حمام و مسجد وکیل است را حتما بازدید خواهید کرد. داخل مسجد سکوت و حالت عرفانی و سنگین خاصی وجود دارد که شیفته ی آن خواهید شد. معماری این بنای فاخر به دوره ی زندیه برمی گردد. دو ایوان و دو شبستان شرقی و غربی دارد. تعداد 48 ستون سنگی را مارپیچ در شبستان آن قرار دارد که نماد این مسجد در عکس های آن شده است. این شبستان جنوبی از دیدنی ترین قسمت های مسجد است که در گردشگری با ویزای ایران حتما از این قسمت دیدن کنید. آدرس این مسجد بسیار زیبا در خیابان آیت الله طالقانی، در سمت غرب بازار وکیل قرار دارد .

باغ ارم

از جمله باغ های بسیار زیبا در شهر شیراز که به ثبت جهانی یونسکو نیز درآمده است، باغ ارم است. چند بنا و باغ بزرگ گیاه شناسی در این باغ قرار دارند. اینکه این باغ دقیقا در چه سالی احداث شد، هنوز مشخص نیست. اما اطلاعاتی در دست است که در سفرنامه های مختلف از قرون دهم و یازدهم به این بااغ اشاره شده و تخمین می رود که در زمان سلجوقیان نیز باغ ارم وجود داشته است اما نه به شکل امروزی آن. گیاهان مختلفی از جاهای مختلف دنیا به این باغ آورده و کاشته شده اند. باغ ارم در خیابان ارم، در نزدیک مجموعه دانشگاه شیراز قرار دارد. 

مجموعه تخت جمشید

آوازه تخت جمشید در تمام دنیا پیچیده است. مسافران گردشگری با ویزای ایران قطعا یا از این جا بازدید کرده اند و یا قصد بازدید از آن را دارند. برای همین بهتر است با ویژگی های این سایت تاریخی آشنایی داشته باشید. ویرانه های یک پادشاهی باشکوه که به دوران هخامنشیان برمی گردد. این مجموعه در فاصله ی 57 کیلومتری شهر شیراز و در 10 کیلومتری مرودشت قرار دارد. اینجا سایتی است که مورد حمایت ایتالیایی هاست و در تمام جهان به آن حل و علاقه دارند. برای همین مرمت گران ایتالیایی بسیار نسبت به مرمت و احیای این سایت تمایل نشان داده و در سالهای اخیر بارها بر روی مرمت این سایت توسط آنها بحث و گفتگو انجام شده است. 

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران
سایت تاریخی تخت جمشید

اقامت در شیراز

قطعا گردشگری با ویزای ایران در شهر شیراز محدود به یک روز نخواهد شد. برای اقامت در شیراز تعدادی از بهترین و مناسب ترین هتل ها و مراکز اقامتی این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد. حتما نام هتل کریمخان به گوشتان خورده است. در کنار این هتل بسیار زیبا، ختل های نیایش، هتل ساسان، هتل اطلس، هتل آپارتمان تچر شیراز و هتل کوثر از دیگر مراکز اقامتی هستند که هزینه های مانند در آنها نیز به مراتل مناسب است. 

هتل پارس شیراز

یک هتل پنج ستاره و لوکی در جنوب کشور که در شهر شیراز قرار دارد. از این هتل دسترسی راحتی به فرودگاه بین المللی برای مسافران گردشگری با ویزای ایران  دارد. بعلاوه به آرامگاه سعدی، تخت جمشید، مجموعه کریمخان و حافظیه نیز دسترسی راحتی خواهید داشت. نزدیک بودن این هتل به مکان های دیدنی سبب می شود که بسیار در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی کنید. کودکان زیر 7 سال به صورت رایگان در این هتل پذیرش می شوند. از امکانات رایگان این هتل می توان به اینترنت برای یک ساعت و استخر برای مهمانان مقیم اشاره کرد. از فرودگاه تنها 15 دقیقه با ماشین با این هتل فاصله خواهید داشت. در گردشگری با ویزای ایران می توانید اقامت بسیار خوبی را دراین هتل داشته باشید. 

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران
هتل پارس شیراز

هتل آپارتمان جام جم شیراز

این هتل چهار ستاره در بخش های مرکزی شهر شیراز واقع شده است. در واقع می توان گفت شما از این هتل دسترسی راحتی به بازار، مراکز تجاری سیاحتی و بانک ها خواهید داشت. در این هتل امکانات خاصی برای شما قرار دارد. از جمله این امکانات برای گردشگری با ویزای ایرانی می توان به کافی شاپ، رستوران، سالن کنفرانس، اینترنت، پارکینگ سرپوشیده، سالن ورزشی، استخر و حمل و نقل رایگان تا فرودگاه اشاره کرد.  

از این هتل نیز تنها 15 دقیقه با ماشین تا فرودگاه فاصله خواهید داشت. ساعت تحویل اتاق ها در این هتل مانند دیگر هتل های دنیا، ساعت تحویل دو بعد از ظهر و ساعت تخلیه ی آن ساعت دو بعدازظهر است. 

هتل رز شیراز 

این جا نیز یک هتل آپارتمان سه ستاره است. این هتل در سال 1394 افتتاح شد و یک هتل نوساز به حساب می آید. 6 طبقه هتل با 24 واحد اقامتی که در بلوار گلستان شیراز قرار دارد. امکانات و خدمات رفاهی خاصی در این هتل قرار دارد که می توانیم آن را برای گردشگری با ویزای ایرانی به شما معرفی کنیم. در این هتل کودکان زیر سه سال رایگان پذیرش می شوند. سوئیت های تمیز و مجهزی در داخل این هتل آپارتمان وجود دارند. پارکینگ، سالن صبحانه خوری و کافی شاپ در فضای دنج طبقه دوم با ظرفیت 50 نفر آماده ی خدمت رسانی به مهمانان عزیز است. سرویس اضافه در این هتل، تشک است. آدرس آن واقع در بلوار گلستان، نبش فروشگاه دی تو دی می باشد. 

شکم گردی در شیراز 

شیراز در کنار جاذبه های دیدنی و هتل های اقامتی بسیار مرفه خود، یک شهر بسیار خوب برای شکم گردی است. شما می توانید غذاهای خوشمزه ی مخصوص و محلی شیراز را در این شهر امتحان کنید. غذاها و خوراکی های شیراز هر مسافری را وسوسه می کند، دیگر چه برسد به مسافرانی که در حال گردشگری با ویزای ایران هستند. گردشگری با ویزای ایران در شهرهای تاپی مانند شیراز باید حتما با میل کردن غذاهای خاص این شهر همراه باشد. قیمت غذاها و وعده های غذایی در این شهر از 12 هزار تومان شروع می شود و بنابر جایی که برای خورد و خوراک خود انتخاب می کنید، این هزینه می تواند متفاوت باشد. 

رستوران هفت خوان

شاید اغراق نباشد گفتن اینکه در گردشگری با ویزای ایران بهتر است حتما یک وعده ی غذایی را در این رستوران صرف کرده باشید. این رستوران بسیار زیبا و خاص در نزدیک دروازه قرآن واقع شده است. اسم این رستوران از شاهنامه ی فردوسی گرفته شده است. اینجا یک مجموعه ی بزرگی است که شامل 5 رستوران و دو کافی شاپ است. هر طبقه از این ساختمان یک رستوران است. با هر ذائقه و میل غذایی می توانید به رستوران هفت خوان بروید، چرا که برای تمام سلیقه ها از گوشتخوار و گیاهخوار در اینجا وعده ی غذایی قابل سرو کردن است. انواع فست فود و پیتزاها را نیز می توانید در این رستوران نوش جان کنید. از غذاهای محشری که می توانید در این رستوران نوش جان کنید، ته چین، فسنجان، هور ماهی، کباب بره است. شاید قیمت غذاها بیشتر از هر چیزی شما را اذیت کند، اما نگران نباشید، تمام وعده های این رستوران را می توانید برای دو نفر سفارش دهید. 

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران
رستوران هفت خوان

رستوران سوفی 

یکی از رستوران های قدیمی شیراز است. این رستوران در نزدیکی باغ بسیار زیبای عفیف آباد قرار دارد. گردشگری با ویزای ایران و پرسه در مکان های دیدنی شهر امکان دارد شما را به این رستوران قدیمی بکشاند. موسیقی زنده در این رستوران بسیار دلربا است. اکثریت انتخاب در این رستوران به کباب برمی گردد. البته دیگر غذاهای اینجا نیز در نوع خود محشر می باشد. بهترین کلم پلوی شیرازی را نیز در این رستوران می توانید میل کنید. 

 

رستوران سوفی

رستوران شرزه

این رستوران را قدیمی ترین و شناخته شده ترین رستوران شیراز می دانند. جانمایی این رستوران در نزدیکی هتل زندیه است. فکرش را بکنید در گردشگری با ویزای ایران شما بازار و حمام وکیل را کامل گشته اید، و سپس به رستوران شرزه می روید تا دلی از عذا در بیاورید. نکته ی مهم در مورد این رستوران این است که خیلی زود وعده های غذایی آن تمام می شود. برای همین سعی کنید، دیر به غذا نرسید. 

رستوران برنتین

نمای سفید رنگ بسیار زیبایی دارد. تراسی دارد که پر از گل است و از این نظر توجه خیلی ها را به خود جذب می کند. غذاهای بسیار لذیذی مانند آلبالوپلو، میگوپلوی تند و ته چین را می توانی در اینجا امتحان کنید. البته هزینه ها در این رستوران مقداری بالاست اما ارزشش را دارد. گردشگری با ویزای ایران بدون یک وعده ی کامل غذای شیرازی ناقص خواهد بود.

بازارها و مراکز خرید در شیراز 

بازار وکیل از جمله جاهای بسیار باارزش است که در گردشگری با ویزای ایران توصیه می شود، دیدن آن را از دست ندهید. شاهکار معماری ایرانی و الگوی بازار ایرانی را می توانید به تمامی در بازار وکیل مشاهده کنید. انواع سوغاتی های مناسب و بسیار زیبا را می توانید در بازار وکیل شیراز پیدا کنید. شاید نام سرای مشیر به گوشتان خورده باشد، این سرا در جنوب بازار وکیل قرار دارد. این سرا از مهمترین مراکز برای فروش صنایع دستی در کل شیراز است. از دیگر بازارهایی که می توانید در شیراز از آنها بازدید کنید، بازار حاجی و بازار مسگرها می باشد. این بازارها نقطه ی بارزی که دارند این است که شاید شما خرید خاصی نکنید، اما از پرسه زدن و گشتن در میان راسته های آن احساس بسیار خوبی خواهید داشت. 

 

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران
بازار شیراز

مجتمع تجاری خلیج فارس

این مجتمع در واقع بزرگترین مرکز تجاری کشور است که در شهر بسیار زیبای شیراز واقع شده است. امکانات و ویژگی های منحصر بفردی داخل این مجتمع وجود دارد. شما می توانید در گردشگری با ویزای ایران به سمت محور شمالی جاده شیراز به سپیدان بروید و از این مجتمع بزرگ و بسیار لوکی نیز دیدن کنید. 

 

مجتمع تجاری خلیج فارس

از دیگر مراکز خرید در شهر شیراز می توان به مجتمع زیتون فارس، مجتمع های تجاری ستاره ی فارس، سلطانیه، مجتمع هامون، الماس، مجتمع های سپهر، آناهیتا و تعدادی مورد دیگر نیز نام برد. 

گردشگری با ویزای ایران در شهر شیراز 

برای مسافرانی که از خارج کشور به داخل کشور می آیند گاها گردشگری با ویزای ایران لازم است. برای همین اگر به دنبال گردشگری با ویزای ایران هستید، باید حتما در وقت مناسب نسبت به گرفتن آن اقدامات لازم را انجام دهید. 

برای تعدادی از کشورها مانند کانادا، عراق، آمریکا، بریتانیا داشتن روادید لازم نیست اما دیگر کشورها مانند سوئد باید گردشگری با ویزای ایران را داشته باشند. برای گرفتن این ویزا می توانید مشاوره ی رایگان با کارشناسان ما داشته باشید و در کوتاهترین و به صورت کاملا تضمینی ویزای ایران را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصان ما در تماس باشید.

نظرات کاربران