X

شگفتی های رشته کوه تین شان در قرقیزستان

  • ارسال شده در : 1398/10/14 , 23:55
  • 1370 بار مشاهده

شگفتی های رشته کوه تین شان در قرقیزستان

کشور زیبای قرقیزستان از کشورهای نام آشنای آسیای مرکزی است که سالانه میزبان شمار زیادی از توریست های جهانی است. داشتن ویزای قرقیزستان از الزامات سفر به این کشور بوده و خوشبختانه راحت ترین شیوه آن یعنی اخذ ویزای قرقیزستان هم اکنون از طریق صالحان سیر به صورت الکترونیکی قابل انجام است.

وجود جاذبه های توریستی طبیعی و تاریخی متعدد در این کشور باعث شده است که تور قرقیزستان در میان کشورهای آسیا، به یکی از تورهای محبوب تبدیل شود. یکی از این جاذبه های توریستی قرقیزستان رشته کوه تین شان است، منطقه ای بسیار زیبا، که می تواند خاطره یک سفر عالی را در ذهن هر بازدید کننده به یادگار بگذارد. در این راستا، قصد داریم تا موضوع این مقاله را بر کشور قرقیزستان و بخش رشته کوه زیبای تین شان محدود کنیم. با ما همراه باشید.

                           ویزای قرقیزستان | تور قرقیزستان

کلیاتی بر رشته کوه تین شان

 اگر قصد بازدید و کوهنوردی در رشته کوه تین شان را دارید بهتر است وسایل کوهنوردی خود را همراه با دوربین عکاسی برای عکس های خاطره انگیز آماده کرده باشید. از رشته کوه تین شان را دارید بهتر است که بدانید این کوه های زیبا و مرتفع در آسیای مرکزی قرار دارند و به ترتیب از شرق به غرب در امتداد کشورهای چین، قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان کشیده شده اند. از دید مردم بومی، این کوه ها مقدس بوده و گاهی با عناوینی چون کوه های آسمانی یا بهشتی صدا زده می شوند.

تمام زیبایی رشته کوه تین شان در مجموعه کوه های رویایی به هم پیوسته آن خلاصه نمی شود بلکه شما تنها با داشتن ویزای قرقیزستان قادر خواهید بود که علاوه بر زنجیره گسترده ای از کوهپایه ها، از مکان های تفریحی و جذاب طبیعی آن از جمله دامنه های کوه سرسبز و آرام، دره ها و دریاچه های خروشان و بی شمار آن لذت ببرید. گردش و بازدید از این مناطق آسان است چرا که مسیرها و مکان های از قبل تعیین شده ای برای کوهنوری و پیاده روی توریست ها تعیین شده است تا  زیبایی سفر شما را دو چندان کنند.

                             ویزای قرقیزستان | تور قرقیزستان

جاذبه های توریستی _تفریحی رشته کوه تین شان

داشتن برنامه ریزی قبل از سفر مانند تهیه مدارک اخذ ویزای قرقیزستان، چگونگی دریافت ویزای قرقیزستان و شناخت کامل این مقصد در ایجاد یک خاطره به یاد ماندنی می تواند بسیار مفید باشد. بخش های مختلف و دیدنی این رشته کوه در موارد زیر خلاصه می شوند:

  • منطقه اختصاصی اسکی

کوه های سر به فلک کشیده و مملوء از برف تین شان در زمستان ها مکان و فرصت مناسبی را برای اسکی و اسنوبورد ایجاد می کند. زمان مناسب اسکی در ماه های بین دسامبر تا آوریل است. در بخش های مختلف این رشته کوه، انواع مختلفی از ایستگاه های اسکی تعبیه شده اند که امکان فرود از مسیرهای مختلف و عبور از انواع یخچال های طبیعی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید تجربه بی نظیری از اسکی بر روی برف را داشته باشید.

  • دره ها و کوهنوردی در تین شان

دره های تین شان دارای کوه ها و دره های زیبایی است که کوهنوردان سالانه به آن سعود می کنند.  مناضر زیبا در مسیر کوهنوردی همیشه در یاد شما می مانند. دره Suusamyr از بزرگترین و معروف ترین دره های این رشته کوه مطرح می باشد.

  • دریاچه های وسیع

اگر مقداری از ارتفاعات فاصله بگیرید و به سرزمین های کم ارتفاع منطقه تین شان بروید با منظره بسیار متفاوتی روبه رو خواهید شد. دریاچه های آرام و بزرگ تین شان از جمله Issyk-Kul می توانند مکانی بسیار جذاب و آرام برای استراحت در لبه ساحل باشد. دریاچه Issyk-Kul یک مکان تفریحی برای همه دارندگان ویزای قرقیزستان و دوستداران این کشور در طول سال است اما بیشترین بازدید در ماه های گرم سال در تابستان صورت می گیرد.

  • آثار تاریخی

رشته کوه های تین شان علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی دارای جاذبه های تاریخی نیز است به صورتی که بر تن صخره های آن بیش از 107 هزار تصویر حک شده قدیمی و باستانی یافت شده است. این تصاویر مربوط به هزاره II-III millennium B.C هستند. تصاویر حک شده گویای مردمان و زندگی هایی هستند که در گذشته های دور در این منطقه وجود داشته اند و می توانند برای بسیاری از بازدید کنندگان جالب باشند.

  • داستان های افسانه ای و موارد دیگر

 

آنچه گفته شد!

کشور قرقیزستان به خصوص رشته کوه تین شان آن از زیباترین و توریستی ترین مکان های گردشگری آسیا است که به تنهایی توانسته است یک دلیل کافی برای ترغیب بسیاری از مردم جهان و آسیا جهت دریافت ویزای قرقیزستان و سفر به این کشور باشد. اخذ ویزای قرقیزستان از طریق صالحان سیر آسان بوده و شما در عرض چند دقیقه قادر خواهید بود تا به صورت آنلاین بتوانید درخواست ویزای یکبار ورود قرقیزستان خود را ارسال کنید.

نظرات کاربران