X

جاذبه گردشگری آنگکور وات کامبوج

  • ارسال شده در : 1398/09/14 , 23:54
  • 1685 بار مشاهده

قاره آسیا پر است از جاذبه های توریستی و گردشگری که هر یک به نوعی نظر توریست ها را به خود جلب می کنند. یکی از کشور های واقع شده در بخش جنوب آسیا که تاریخ بی نظیری داشته و از نظر جاذبه های گردشگری یکی از پرطرفدار ترین کشور هاست، کامبوج نام دارد.

ویزای کامبوچ

برای سفر به کامبوج و دیدن جاذبه گردشگری آنگکور وات می بایست اقدام به دریافت ویزا کامبوج کنید. این روز ها به خاطر مشغله های زیاد، اغلب به منظور سفر به این کشور، اقدام به دریافت ویزای الکترونیکی کامبوج می کنند.

درباره ویزا کامبوج و نحوه دریافت آن بعداً به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد. اول بهتر است شهر های مهم کامبوج، جاذبه های گردشگری و ... را بهتر و بیشتر بشناسید.

                                   

معرفی شهر های مهم کامبوج

کامبوج کشور چندان بزرگی نیست. اما کشوری است پر از رمز و راز که سفر به آن حتماً به کسانیکه عاشق سفر های ماجراجویانه هستند، پیشنهاد می شود.

برای اینکه ویزا کامبوج دریافت کرده و سفری سیاحتی به این کشور داشته باشید، بد نیست اول از هر چیز با شهر های مهم کامبوج آشنا شوید:

  • آنگکور وات
  • پنوم پن
  • کامپوت
  • سامبور پری کوک

و ... .

در میان این شهر های مهم، پنوم پن پایتخت این کشور است که در زمره پر انرژی ترین شهر های جنوب شرقی آسیا قرار می گیرد. این شهر طبق تاریخ ثبت شده، در دوره حکومت خمر کاملاً تخریب شده و بعد از مدتی به اوج خود بازگشت. اگر می خواهید تاریخ و مدرنیته این کشور را در کنار هم ببینید، پیشنهاد می کنیم حتماً در سفر خود به کامبوج، این شهر را فراموش نکنید.

شهر دیگر کامپوت است که در کنار رودخانه واقع شده و آثار قدیمی بسیاری از ساختمان ها در این شهر قابل مشاهده است. یکی از جاذبه های تاریخی و توریستی این شهر، نمای ترسناک کلیسا و ساختمان بزرگی می باشد که روزی گرند هتل بوده است.

سامبور پری کوک از شهر های مذهبی کامبوج به شمار می رود که پر است از عبادتگاه های مختلف. کنده کاری ها، فضای سبز های کهن و بکر، از جمله دیدنی های فوق العاده این شهر می باشد.

حال نوبت رسید به کانگکور. بخاطر اینکه موضوع بحث ما جاذبه گردشگری انگکور می باشد، در بخشی مجزا پیرامون آن صحبت خواهیم کرد.

                             ویزا کامبوج

تاریخ شهر آنگکور وات

تاریخ این شهر بر می گردد به زمان امپراتوری خمر که بازه زمانی بین قرن های نه و پانزده میلادی را شامل می شود. چیزی که سبب شده تا آنگکور وات یکی از تاریخی ترین شهر های کامبوج به شمار رود، معماری هایی است که در طول امپراتوری خمر در این شهر انجام شد.

در این شهر چیزی حدود 72 معبد و عمارت مهم وجود دارد که مهم ترین آن ها آنگکور وات می باشد. 

                         ویزا کامبوج

درباره جاذبه گردشگری آنگکور وات بدانید

اگر بخواهیم مختصر و مفید درباره شهر آنگکور وات به شما اطلاعات دهیم، باید بگوییم که این شهر جزو زیباترین و تاریخی ترین شهر های کامبوج است که در زمان قرون وسطی از آن به عنوان بزرگترین شهر جهان یاد می شده.

بنایی در این شهر وجود دارد که آنگکور وات نام گرفته و شامل برج هایی به ارتفاع 55 متر می باشد. در واقع می توان گفت که این شهر و بنای واقع شده در آن، قلب و روح کشور کامبوج می باشند.

چیزی که جالب توجه است، مناره های بلند ساختمان آنگکور وات بوده که توسط خندق هایی عمیق احاطه شده است.

در میان مردم کامبوج، شهر آنگکور وات به فرشته آسمانی مشهور می باشد. چون چیزی نزدیک به 3000 نقش فرشته بر روی دیوار های بنای موجود حک شده و جالب تر اینکه 37 نمونه از این فرشت ها از مدل موی متفاوتی برخوردارند.

چیزی که باعث شده تا آنگکور وات و ساختمان های موجود در آن یکی از اصلی ترین جاذبه های تاریخی جهان به شمار روند، ظرافت و تناسبی بود که در طراحی و معماری بخش بخش این ساختمان ها و عمارت ها مد نظر قرار گرفته بود.

شاخصه های اصلی سبک معماری آنگکور وات را می توان موارد زیر دانست:

  1. تاق های رومی و نوک تیز
  2. راه رو هایی هم محور
  3. برج هایی با طراحی شکوفه نیلوفر
  4. ایوان هایی به شکل صلیب
  5. تصاویر نقش بسته از اسطوره هایی همچون ماهاباراتا و رامایانا

                                  ویزا کامبوج

سفر به کامبوج نیاز به ویزا دارد؟

پاسخ به این سوال مثبت است. کامبوج از جمله کشور های آسیای جنوب شرقی می باشد که برای ورود به خاک آن بایستی ویزا کامبوج داشته باشید.

ویزا های مختلفی برای ورود به کشور کامبوج صادر می شود که یکی از بهترین و کاربردی ترین آن ها در میان ایرانیان، ویزا توریستی است.

از زمان صدور ویزا کامبوج از نوع الکترونیک، این ویزا دارای 90 روز اعتبار بوده که فرد ویزا گیرنده می تواند 30 روز آن را در کامبوج اقامت داشته باشد.

از زمانی که مدارک را تحویل داده و هزینه ویزا را پرداخت کنید، حداقل 3 روز کاری زمان می برد تا ویزا کامبوج شما صادر شود. برای اطلاعات بیشتر به سربرگ های وب سایت صالحان سیر مراجعه کنید و با انتخاب ویزای آنلاین در خواست ویزای خود را ثبت کنید.

  1. عکس سه در چهار زمینه سفید بدون روتوش
  2. برگ رزرواسیون هتل در کشور کامبوج
  3. بلیط رفت و برگشت به این کشور
  4. کپی پاسپورت با حداقل اعتبار (چیزی برابر با 6 ماه)

اینها مدارکی هستند که برای دریافت ویزای الکترونیک کامبوج و یا ویزا کامبوج توریستی در کشور هایی جز ایران نیاز است.

شرکت صالحان سیر به شما کمک می کند تا ویزا کامبوج را به راحتی دریافت کرده و با سفر به این کشور، به دیدن جاذبه گردشگری آنگکور وات بروید.

نظرات کاربران