X

قلعه چهارگوش مردکان زیباترین جاذبه گردشگری آذربایجان

  • ارسال شده در : 1398/09/14 , 23:55
  • 961 بار مشاهده

آذربایجان کشوری همسایه با ایران است که به خاطر کوتاهی مسافت، نزدیکی فرهنگ و همچنین مناسب بودن هزینه ها در آن، مقصد سفر ایرانیان است. لازم به ذکر از مهاجران زیادی در دوره قاجار از آذربایجان به ایران آمده اند و در تهران، آذربایجان شرقی و غربی سکونت پیدا کردند.

برای اولین سفر توریستی خود به کشور زیبای آذربایجان، لازم است از هر چیزی درباره این کشور دانسته و جاذبه های گردشگری اش را بشناسید. پروسه درخواست و اخذ ویزا آذربایجان را مشاورین صالحان سیر به شما توضیح خواهند داد و شما را در دریافت ویزای توریستی آذربایجان راهنمایی خواهند کرد.

پس در ادامه همراه ما باشید تا به اطلاعاتی مفید و خوب دسترسی پیدا کنید.

                                   ویزا آذربایجان

آشنایی با کشور آذربایجان

کشور آذربایجان در تاریخ باستانی جزوی از کشور ایران بوده است. این کشور به خاطر منابع نفتی بسیار ارزشمندی که داشت‏، در طول سال های اخیر موضوع جنگ میان برخی از کشور ها بود.

این کشور از نظر جغرافیایی در کنار دریای خزر واقع شده است و مساحت آن برابر با 86000 متر مربع می باشد. تعداد جمعیت آذربایجان طی آخرین آماری که گرفته شده است‏، چیزی بیش از 10 میلیون نفر می باشد.

پایتخت این کشور باکو است و به خاطر قدمتی که دارد‏، دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی است.

دین اصلی مردم کشور آذربایجان اسلام بوده و 85% از مسلمانان که 99.2% از کل جمعیت کشور را تشکیل می دهند‏، شیعه بوده و مابقی اهل سنت هستند. زبانی که مردم آذربایجان با آن صحبت می کنند‏، ترک آذری می باشد و کمی به ترکی مدرن شبیه است. از دیگر زبان های رایج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روسی
  • ارمنی
  • لزگی
  • تالشی
  • تاتی

منات واحد پول کشور آذربایجان است که هر واحد آن تشکیل شده از 100 قپیک. پول آذربایجان به دو شکل سکه و اسکناس در بازار تعامل می شود:

  1. اسکناس های 1، 5، 10، 20، 50، 100، 200، 500 قپیکی
  2. سکه های 1، 3، 5، 10، 20، 50 قپیکی

                              ویزا آذربایجانویزا آذربایجان

معرفی جاذبه های گردشگری آذربایجان

آذربایجان دارای شهر های مهمی است که در زیر از آن ها نام برده شده:

  • باکو
  • ایچری
  • نخجوان
  • شکی
  • گنجه
  • شیروان
  • لنکران
  • قبله

این شهر ها به خاطر جاذبه های گردشگری فوق العاده ای هم که دارند، دارای اهمیت بالایی بوده و بسیار برای توریست ها جذاب هستند.

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آذربایجان که در باکو واقع شده است، قلعه چهارگوش مردکان است. این قلعه در اواسطه قرن 14 ام به دستور فرزند منوچهر بزرگ سوم ساخته شده است. ساخت این قلعه چهارگوش به افتخار پیروزی فرزند منوچهر بزرگ سوم انجام پذیرفته. این قلعه در گذشته دو استفاده داشته است:

  1. پناهگاه فئودالها
  2. برج دیده بانی

از نظر ساختاری، بازدید از این قلعه خالی از لطف نیست. این قلعه از نمای بیرونی 4 گوش است و اما از داخل به پنج قسمت تقسیم می شود. در مقابل‏، قلعه دارای 6 اتاق می باشد که این مسئله سبب شده تا جذابیت آن بیشتر و بیشتر شود.

طول و عرض حیاط داخلی 25 متر در 25 متر بوده و می توان گفت که برج ها ارتفاعی 22 متری دارند. 76 راه پله در این قلعه وجود دارد که بخش های مختلف را به یکدیگر متصل می نماید.

در جای جای حیاط قلعه چاه هایی با عمق های مختلف وجود دارد. یکی چاه با عمق 25 متر جلوی درب ورودی و 108 چاله دیگر با اعماق گوناگون که از آن ها به عنوان انبار ذخیره مواد غذایی استفاده می شده.

به خاطر ویژگی ها و خصوصیات نام برده، قلعه چهارگوش مردکان زیباترین جاذبه گردشگری آذربایجان محسوب می شود.

 

اخذ ویزای آذربایجان چگونه ممکن است؟

درست است که درباره جاذبه های توریستی و مکان های تاریخی آذربایجان اطلاعاتی کلی در اختیارتان قرار دادیم، اما اگر شما با خواندن این مطالب قصد سفر به این کشور را کرده باشید، باید اول از هر چیزی ویزا آذربایجان دریافت کنید.

ویزای توریستی آذربایجان برای کسانیکه قصد سفر چند روزه به این کشور را دارند‏، کافی و مناسب است. ویزا آذربایجان از نوع توریستی در زمره ویزا های عادی این کشور قرار می گیرد که شامل دو نوع است:

  1. یکبار ورود
  2. کثیرالورود

وقتی اقدام به اخذ ویزا آذربایجان از نوع یکبار ورود می کنید، در بازه زمانی که این ویزا اعتبار دارد (حدوداً 90 روز)‏، تنها یکبار قادر خواهید بود که به این کشور سفر کنید. اگر قصد چندین بار رفت و آمد به این کشور را دارید، نیازمند ویزا آذربایجان از نوع چندبار ورود یا کثیرالورود هستید. مدت زمان اعتبار این ویزا آذربایجان که می تواند توریستی‏، کاری، تحصیلی و ... باشد، حداکثر 2 سال می باشد.

این روز ها سفارت آذربایجان به منظور راحتی حال توریست ها و گردشگران، امکان اخذ ویزا آذربایجان از طریق سایت اینترنتی را فراهم ساخته اند. صالحان سیر شما را در این زمینه به بهترین شکل راهنمایی می کند.

نظرات کاربران