X

تاثیر قطع اینترنت در گردشگری ایران

  • ارسال شده در : 1398/09/11 , 23:11
  • 1167 بار مشاهده

 

اینترنت یک فناوری حیاتی در زمینه ارتباطات و اطلاعات است. فناوری ای که امروزه در همه بخش های جامعه از جمله دانشگاه ها، شرکت ها، آژانس های مسافرتی، دریافت ویزای ایران، رزرو جایگاه تشریفات فرودگاه امام و غیره تاثیر مهم و مستقیمی دارد. اخیراً با قطع اینترنت در ایران به خاطر مسائل امنیت کشوری، اهمیت و جایگاه اینترنت به خوبی حس شد و همچنین با افزایش نارضایتی هایی از سوی مردم نیز همراه شد. به عنوان نمونه صالحان سیر با داشتن بخش اخذ ویزای ایران به صورت الکترونیکی همواره در تلاش برای تسهیل فرآیند اخذ ویزای ایران و بهبود صنعت گردشگری کشور است. این خدمات با نبود اینترنت مختل شده و شرکت های گردشگری داخل کشور و همچنین توریست ها و مسافران کشورهای خارجی برای سفر به ایران با مشکلات مختلفی روبه رو می شوند.

                                ویزا ایران | جایگاه تشریفات فرودگاه امام

قطع اینترنت ایران در آبان 98

در آبان ماه سال 98 به دلیل تظاهرات مردمی در باب افزایش بنزین، اینترنت کل کشور به جز اینترنت ملی بنابر دستور سازمان امنیت کشور برای بیش از یک هفته کاملاً قطع شد. قطع اینترنت باعث اختلال در بسیاری از فعالیت های کاری و پژوهشی کشور می شود به صورتی که در صورت عدم دسترسی این بخش ها به اینترنت کل فعالیت های آن ها متوقف و بسیاری از شرکت های خصوصی مربوطه با خسارات زیادی روبه رو خواهند شد. بنابر گزارش نت بلاکس به طور متوسط مقدار خسارت ناشی از قطع اینترنت در ایران در هر روز حدود 732 میلیارد تومان بوده است. این قطعی اینترنت باعث تعطیلی بسیاری از آژانس های مسافرتی، صرافی های کشور و همچنین اختلال در رزرو جایگاه تشریفات فرودگاه امام و دریافت ویزای ایران نیز شد.

                                      ویزا ایران | جایگاه تشریفات فرودگاه امام

اهمیت اینترنت در جایگاه تشریفات فرودگاه امام

جایگاه تشریفات فرودگاه امام یا سی آی پی فرودگاه امام خمینی از مکان های وی آی پی کشور است، وظیفه این جایگاه خدمت رسانی ویژه به افراد تجاری و خاصی است که از طریق فرودگاه امام به کشورهای مختلف جهان سفر می کنند. توجه داشته باشید که ارائه خدمات زمانی انجام می شود که فرد وی آی پی، از قبل یعنی حداقل چند ساعت قبل از فرود هواپیما یا زمان پرواز خود برای رزرو جایگاه تشریفات امام اقدام کرده باشد. رزرو جایگاه تشریفات فرودگاه امام به صورت اینترنتی انجام می شود و وجود اختلال در اینترنت و بد تر از آن قطع اینترنت می تواند ضررهای متعددی به خود جایگاه و افراد وی آی پی آن وارد کند که گاهی اوقات برای بعضی از شرایط نیز می تواند جبران ناپذیر باشد.

بسیاری از مراجعه کنندگان و مشتریان جایگاه تشریفات فرودگاه امام افراد مهم تجاری کشور هستند که برای سفر های تجاری خود و بستن قراردادهای کلان راهی کشورهای مختلف می شوند. وجود این افراد و قرارداد ها می تواند برای اقتصاد کشور بسیار مفید باشند. بدیهی است که در صورت نبود اینترنت مشکلات فراوانی برای این افراد ایجاد شده و حتی امکان سرویس رسانی جایگاه تشریفات فرودگاه امام برای آن ها امکان پذیر نباشد.

 

ویزای ایران

کشور ایران همانند دیگر کشورهای جهان دارای قوانین مهاجرتی و توریستی مخصوص به خود است. افراد مشمول دریافت ویزای ایران قبل از سفر خود، باید به دنبال یکی از روش های اخذ ویزای ایران باشند. یکی از این روش ها یا به عبارتی آسان ترین شیوه دریافت ویزا، اخذ ویزای آنلاین ایران است. در صورت نبود اینترنت و عدم ارتباط این سرویس آنلاین داخلی با کشورهای خارجی، امکان اخذ و درخواست ویزای ایران برای متقاضیان وجود نخواهد داشت و باید با تلفن های شرکت صالحان سیر تماس برقرار کنند، به همین دلیل خسارات ناشی از آن نه تنها در همان بخش های خصوصی بلکه در صنعت توریسم نیز وارد خواهد شد.

 

آنچه گفته شد!

دنیای امروز ما به سمت دیجیتالی شدن در حرکت است به صورتی که هر روز شمار شرکت ها و ادارات متصل شده به اینترنت افزایش میابد. این روند، فواید و معایب مخصوص به خودش را دارد. فایده این کار سریع تر و آسان شدن فعالیت ها، معاملات و ارتباطات است اما عیب آن مشکلات پیش روی افراد در هنگام قطع یا کند شدن اینترنت است. هر کشور در تلاش است تا پهنای باند اینترنت خود در نتیجه سرعت اینترنت را بالا ببرد و ایران نیز از این دسته کشورها مستثنی نیست، اما مشکل بزرگ از جایی شروع می شود که بنا بر هر دلیلی، چه سهوی یا قصدی اینترنت قطع شود. نبود اینترنت یعنی نبود سرویس رسانی و ارتباطات و در نتیجه نبود انواع خسارات و مشکلات است. این رخداد در همین چند روز قبل، به خوبی در بخش های مختلف کشور از جمله آژانس مسافرتی صالحان سیر از نظر رزرو جایگاه تشریفات فرودگاه امام و اخذ ویزای ایران تاثیر گذاشت. 

 

نظرات کاربران