X

نحوه نوشتن یک رزومه یا CV عالی برای کار با ویزای قطر

  • ارسال شده در : 1398/10/03 , 23:55
  • 1443 بار مشاهده

نحوه نوشتن یک رزومه یا CV عالی برای کار در قطر

کشور قطر یک کشور در حال توسعه است کشوری که از سرعت پیشرفت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در این راستا، کار و کاریابی در قطر در کنار ویزای قطر از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار هستند به گونه ای که همواره شمار زیادی از مردم آسیا به خصوص مردم ایران به دنبال اخذ ویزای قطر و سفر به این کشور هستند تا بتوانند یک شغل خوب با درآمد مناسبی را بیابند. داشتن رزومه یا CV خوب در کنار مصاحبه گیرا از نکته های مهم در یافتن شغل می باشند. در این راستا، صالحان سیر با ارائه پورتال آنلاین اخذ ویزای قطر مسیر یافتن یک آینده خوب در قطر را هموار کرده است. 

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای انلاین قطر

تفاوت بین رزومه و CV در چیست؟

رزومه یک صفحه از اطلاعات تحصیلی و کاری شما و حاوی اطلاعات کلیدی از توانایی های شما می باشد تا بتواند وجه تمایزی بین شما و رقیبان شما باشد. لازمه بدانید که رزومه به صورت خلاصه وار نوشته می شود و در آن فقط اطلاعات و شغل های مرتبط با شغل موردنظری که قصد درخواست آن را دارید نوشته می شوند. رزومه برای هر درخواست قابل تغییر است و باید به حدی دقیق و خلاصه وار باشد که خواننده در یک نگاه متوجه تمام حرفه و توانایی های شما بشود.

از طرق دیگر CV یا Curriculum Vitae در دو یا سه صفحه قابل تنظیم است. فردی که قصد نوشتن CV را دارد باید توجه داشته باشد که این برگه ها سندی برای تبلیغ وی در نزد کارفرما می باشد اما نباید در آن دروغ و بزرگ نمایی های زیادی دیده شود و توجه داشته باشید که به اندازه توانایی هایتان بنویسید. CV برخلاف رزومه فقط نمایشی از برنامه های شغلی شما نخواهد بود بلکه در آن اطلاعاتی چون جایزه ها، مقالات و کتاب هایی که نوشته اید نیز قابل درج هستند.

با توصیفات داده شده، لازم است بدانید که اگر جویای کار در قطر هستید باید نوشتن رزومه را کنار بگذارید و به دنبال نوشتن یک CV قوی باشید تا قبل از اخذ ویزای قطر و سفر به این کشور بتوانید CV خود را ارسال کنید.

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای انلاین قطر

نحوه نوشتن یک CV مناسب برای کار در قطر با ویزای قطر

قبل از اخذ ویزای قطر نیاز است که CV خود را تنظیم کنید. برای اینکار باید بدانید که قالب CV قابل قبول در قطر از نوع انگلیسی و اروپایی است و همچنین باید اطلاعات زیر به صورت دقیق در آن درج شوند.

  • اطلاعات تماس: شامل اطلاعاتی چون نام، شماره تلفن، شماره نمابر، آدرس و آدرس ایمیل در بالای صفحه اول
  • تجربه حرفه ای: اطلاعات مربوط به تجربات کاری اخیر شماست که شامل عنوان، نام شرکت، تاریخ اشتغال و شرح مختصری از دستاوردها و تجارب شما خواهد بود.
  • تحصیلات: شامل تمام اطلاعات تحصیلی شما از جمله نام مدارس و دانشگاه ها، رشته تحصیلی در هر مقطع تحصیلی، دوره های که گذرانده اید، کنگره و کنفرانس هایی که برگزار کرده اید و غیره
  • زبان: این بخش برای یافتن کار در خارج از کشور بسیار مهم می باشد و در آن باید به زبان های خارجی ای که تسلط دارید اشاره کنید و سطح تسلط خود بر آن زبان را با عناوینی چون مبتدی، متوسط یا پیشرفته مشخص کنید.
  • مهارت های کامپیوتری: حاوی اطلاعاتی چون برنامه های کامپیوتری، برنامه نویسی، آفیس، اینترنت و غیره است.
  • علایق: شامل اطلاعات مهم و کاربردی در زمینه های سرگرمی، ورزشی و غیره می باشد. نوشتن این بخش را فراموش نکنید زیرا این نوع علایق ممکن است برای کارفرمایان مهم و ضروری باشند.

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر

اقدام برای درخواست کار در قطر

در صورت تنظیم یک CV مناسب، نوبت به یافتن کار در قطر می رسد. روش های مختلفی برای یافتن کار در قطر وجود دارند که به تفصیل در مقاله کاریابی در قطر با ویزای قطر توضیح داده شده است. شما می توانید مراحل و سایت های مختلف را بررسی کنید تا بتوانید شغل دلخواه و مورد نظر خود را پیدا کنید. در صورت یافتن کار نیاز است که CV خود را برای شرکت مربوطه ارسال کنید سپس برای دریافت ویزای قطر اقدام کنید. در صورت دریافت تاییدیه استخدام از سوی شرکت قطری می توانید برای دریافت ویزای کار قطر اقدام کنید در غیر اینصورت در انواع ویزای قطر باید ویزای توریستی را انتخاب کنید.

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای انلاین قطر

سخن آخر!

قطر در کنار دبی یک کشور موفق با وضعیت اقتصادی خوب است. اخذ ویزای قطر و سفر به این کشور برای کار، نیازمند نوشتن یک CV مناسب، یافتن کار مناسب به صورت آنلاین، ارسال CV به شرکت مورد نظر و دریافت تایید نامه از سوی شرکت قطری است. نیاز به ذکر است که اخذ ویزای قطر به صورت الکترونیکی در قالب ویزای آنلاین قطر در صالحان سیر قابل درخواست است.

نظرات کاربران