X

دربند تهران کجاست

  • ارسال شده در : 1398/10/05 , 23:55
  • 1147 بار مشاهده

دربند تهران جاذبه های گردشگری شهر ویزا

تهران پایتخت ایران دارای جاذبه های بینظری است که خیلی ها را به سمت ویزای ایران حرکت می دهد. شما هم می توانید از صالحان سیر به صورت آنلاین برای ویزای آنلاین ایران اقدام کنید. از هر ایرانی خارج از تهران بپرسید که درباره پایتخت چه فکر می کند و به شما می گوید: "تهران یک شهر گران قیمت، آلوده، پر از ترافیک و گرد و غبار است".

ایرانی ها ادعا می کنند که تهران فاقد روح است و من در این مقاله در مورد یکی از ده ها زیبایی های آن صحبت می کنم که همه چه ایرانی های خارج پایتخت و چه توریست های خارجی با ویزای ایران به سمت این شهر سفر کنند.

درست است که تهران یکی از آلوده ترین هواها را دارد. اما مکانهایی را هم دارد که ارزش دیدن با ویزای ایران را دارد و امکان استشمام تمیزترین هوا ها را ممکن می کند یکی از این مناطق دربند در شمال شهر پایتخت است که در زیر در مورد آن صحبت میکنم.

 

پس از ورود به تهران با ویزای ایران و استراحت در جایگاه تشریفات فرودگاه امام، و گشت و گذاری در شهر حتما به سمت کوه های ایران بروید. در پای یکی از این کوهها مکانی به نام دربند وجود دارد. در فارسی کلمه دربند به معنی دروازه یا درب به کوه است.

دربند، سابقاً روستایی نزدیک تجریش شمیران بود، محله ای قدیمی که در شمال تهران است. این آغاز یک مسیر پیاده روی محبوب به کوه توچال است که بر فراز تهران قرار دارد.

در این منطقه رودخانه ای وجود دارد که کافه ها و رستوران ها در کنار آن فعالیت دارند. دربند یک مقصد محبوب آخر هفته برای ایرانیان است که برای استراحت و فرار از ترافیک و هوای آلوده به آنجا می روند. همچنین مکانی جالب برای توریست های خارجی با ویزای آنلاین ایران است.

ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | اخذ ویزای ایران | تهران

نحوه ورود و رسیدن به منطقه زیبای دربند

برای رفتن به دربند ابتدا باید به میدان تجریش بروید. بهترین راه برای رسیدن به میدان تجریش با مترو که در فاصله 500 متری میدان تجریش است. از آنجا تاکسی هایی به سمت دربند وجود دارد. از سراسر شهر نیز تاکسی های برای تجریش آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

به محض ورود به دربند، یک مسیر طولانی حدود 250 متر در ابتدای راه وجود دارد که در طول مسیر، مغازه های زیادی پیدا می کنید که میوه خشک محلی و آلوهای جنگلی فروخته می شود و که برای برخی از گردشگران با ویزای آنلاین ایران تازگی دارد. همچنین چندین کافه و رستوران دلنواز به چشم میخورد.

ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | اخذ ویزای ایران | تهران

قلیان و چای در کنار رودخانه

سالن های قلیان دربند همان چیزی است که برای توریست ها با ویزای ایران بسیار جذاب است.

تمام کافه ها و رستوران های کنار رودخانه دارای یک اتاق استراحت هستند که بعضی ها کاملا در رودخانه واقع شده اند و گویا آب را در زیر پا احساس میشود.

بعضی اوقات آنها حتی در کنار یک آبشار کوچک قرار دارند. که در بسیاری از آنها قلیان سرو می شود. توریست با ویزای آنلاین ایران میتوانید قهوه یا چای نیز بنوشید. شما می توانید ساعت ها آنجا بمانید و استراحت کنید.

ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | اخذ ویزای ایران | تهران

خوردن بهترین غذاهای محلی دربند

دربند به دلیل داشتن بهترین کباب ها در شهر مشهور است. کباب سیخی با گوشت و سبزیجات تازه است. کباب سیخی میتواند حاوی گوشت گوسفند، گوشت گاو، ماهی یا مرغ و همچنین سبزیجات مانند فلفل سبز، پیاز و قارچ باشد.

آنها از مرغوب ترین گوشت، استفاده می کنند و ممکن است که قیمت بالایی داشته باشند اما ارزش خوردن بخصوص برای توریستها  با ویزای ایران را دارد.

یکی دیگر از غذاهای فوق العاده دربند که برای توریست ها با ویزای آنلاین ایران توصیه میکنم امتحان کنند دیزی میباشد و دوغ محلی که یک غذای سنتی ایرانی است.

ویزای ایران | ویزای آنلاین ایران | اخذ ویزای ایران | تهران

کوه توچال

از طرف دیگر، هنگامی که کباب خود را خوردید و کمی استراحت کنید، می توانید به کوه توچال بروید و از فراز کوه از تماشای تهران لذت ببرید و در اوج بهترین هوای سالم را استشمام کنید.

دربند در شب

اگر در طول روز این زیبایی را تجربه کردید، پیشنهاد میکنم شب هم به این منطقه گذری کنید. دربند شبانه روز در بین افراد محلی شلوغ می شود. رستوران ها با روشنایی خود این منطقه را مانند روز روشن می کنند و زیبایی های آنها با تنوع چراغهای رنگی جلوه دیگری دارد. از الوچه های تورش که در مسیر می بینید استفاده کنید.

 

قبرستان دربند

با توجه به گفته ویکیپدیا، قبرستان ظهیرالدوله، که بسیاری از بزرگان هنری و فرهنگی ایرانی همچون ایرج میرزا، فروغ فرخزاد، محمدتقی بهار، ابوالحسن صبا، روح الله خالقی، رهی معیری و درویش خان در آن دفن شده اند، نیز در دربند و در نزدیکی تجریش واقع شده است. شما می توانید به صورت پیاده نیز از تجریش به سمت قبرستان دربند بروید.

ویزای ایران | اخذ ویزای ایران | تهران

در آخر...

عمق شهر تهران را دست کم نگیرید شهر تهران با قدمت بالای پایتخت بودن و شهر با تحرک و پویایی زیاد خود چیزهای زیادی برای کشف با ویزای آنلاین ایران دارد. از صالحان سیر می توانید برای ویزای ایران اقدام کنید

نظرات کاربران