X

هزینه زندگی در قطر

  • ارسال شده در : 1398/10/10 , 23:55
  • 1471 بار مشاهده

هزینه زندگی در قطر

هزینه زندگی در قطر با ویزای قطر یا هر کشوری تا حد زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد. قطر مکان بسیار گران قیمت برای سفر با ویزای قطر نیست و برای چندین چیز از جمله برق، آب و خط تلفن هزینه زیادی نمی پردازید. قطر به سختی مالیات وضع می کند. تنها مالیاتی که پرداخت می شود، مالیات واردات است. شهروندان در اینجا خطوط برق، آب و تلفن رایگان دریافت می کنند! هزینه های عمده ای که ممکن است واقعاً در اینجا داشته باشید هزینه اقامت است، که تا حد زیادی به محلی که برای زندگی در نظر گرفته اید بستگی دارد، علاوه بر آن هزینه تحصیل و هزینه های روزمره نیز اضافه میشود.

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای آنلاین قطر | هزینه زندگی در قطر

با این حال، افرادی که با ویزای آنلاین قطر با انگیزه کار و زندگی عادی وارد کشور قطر می شوند، ممکن است متوجه شوند که در قطر برخی از موارد ارزان تر است، اما ممکن است برخی دیگر بسیار گران باشند مثلا هزینه های مواد خوراکی و میوه و محصولات کشاورزی بسیار بالاست. هزینه کلی زندگی در مقایسه با سایر مناطق شورای همکاری خلیج فارس مانند کویت، عمان، عربستان و بحرین بسیار بالاست.

به غیر از بنزین که بسیار ارزان قیمت است، بسیاری از کالاهای روزانه در قطر گران تر از سایر کشورهای اطراف می باشد. حدود 90 نود درصد مواد غذایی به قطر وارد می شود و از این رو حتی ممکن است مواد غذایی اساسی نیز گران قیمت باشند. همچنین هزینه سرگرمی نیز در این کشور برای افراد با ویزای قطر کم نیست.

 

هزینه های اقامت یا اجاره

تقریباً تمام مهاجران شاغل با ویزای آنلاین قطر املاک خود را اجاره می دهند و برخی قراردادهای استخدامی، مسکن، خدمات و اثاثیه رایگان ارائه می دهند یا کمک هزینه آن را می پردازند.

اکثر املاک در قطر که برای اجاره به مهاجران با ویزای قطر در دسترس هستند، صرفنظر از اینکه ویلا بزرگ باشد یا یک آپارتمان متوسط​​، بدون اثاثیه هستند. آپارتمان های بدون اثاثیه تنها وسایل ضروری مانند واحد آشپزخانه، ریل های پرده، وسایل روشنایی را ارائه می دهند. همچنین گاهی نیمه مبله هستند. خانه های مبله وجود دارد، اما پیدا کردن آنها سخت و گران تر است.

تقریباً تمام اقامتگاه های مهاجران با ویزای آنلاین قطر در دوحه با مجموعه ای از امکانات از جمله استخرها، سالن های بدنسازی، زمین تنیس و زمین های بازی ارائه می شود. اکثر ویلا ها و خانه ها دارای باغ هستند. همچنین می توان آپارتمان ها و خانه های جداگانه ای برای اجاره پیدا کرد.

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای آنلاین قطر | هزینه زندگی در قطر

شما می توانید درمورد بودجه تصمیم گیری کنید و بسته به اهمیت دسترسی به محل کار خود، اندازه فضای زندگی مورد نظر، ویلایی یا آپارتمانی بودن، تعداد اتاق خواب و غیره، می توانید محلی را انتخاب کنید. دوحه شهر کوچکی است که مرکز شهر، مدارس و فرودگاه نزدیک هستند.

هزینه اجاره سهم زیادی از بودجه ماهانه شما را می گیرد. همچنین برای خرید اقلامی از قبیل تختخواب و مبل سرمایه ای نیاز دارید. اجاره ها تقریباً یک سوم هزینه های متوسط ​​ماهانه یک خانواده مهاجر با ویزای آنلاین قطر را تشکیل می دهند.

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای آنلاین قطر | هزینه زندگی در قطر

هزینه حمل و نقل در قطر

هزینه حمل و نقل که شامل حمل و نقل عمومی، سوخت، بیمه، نگهداری و تعمیر، خرید یا اجاره وسیله نقلیه و خدمات حمل و نقل عمومی نسبت به سایر کشورها کمتر است.

بنزین بسیار مناسب است و خودروهای دست دوم نیز از قیمت مناسب برخوردار هستند. نحوه کلی حمل و نقل در قطر از طریق اتوبوس یا تاکسی است.

تحصیلات در قطر

هزینه های تحصیلی هر سال در قطر افزایش می یابد. سیستم مدارس دولتی در قطر وجود دارد که رایگان است اما فقط برای اتباع باز است و مهاجرین با ویزای قطر امکان استفاده ندارند. هزینه آموزش خصوصی می تواند زیاد باشد، اما کیفیت آموزش نیز عالی است.

توجه به هزینه های تحصیل در مدرسه خصوصی هنگام مهاجرت به قطر با ویزای قطر با فرزند مدرسه ای بسیار مهم است، به ویژه اگر شامل تحصیلات دانشگاهی باشد. اگرچه ممکن است در ابتدا قابل کنترل باشد، اما به دلیل افزایش منظم هزینه ها، یک فشار مالی است. هزینه تحصیل در قطر با توجه به نوع مدرسه و برنامه درسی متفاوت است.

به طور معمول، برای یک مهد کودک خصوصی ممکن است مجبور شوید ماهانه QR 1000 تا QR 3000 را برای مراقبت کامل روزانه از یک کودک پرداخت کنید.

هزینه مدرسه ابتدایی برای مدارس بین المللی در سال بسته به مدرسه و امکانات می تواند در محدوده 18000 QR تا 50000 QR باشد.

مدارس مختلفی برای ملیت های مختلف با ویزای قطر از جمله مدارس هند، پاکستان و فیلیپینی وجود دارد و برخی از این موارد ممکن است ارزان تر باشند.

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای آنلاین قطر | هزینه زندگی در قطر

لباس و کفش

گفته می شود هزینه لباس و کفش از جمله کت و شلوار رسمی، لباسهای روزمره یا لباسهای کودکان و لوازم جانبی مانند کلاه، کت، لباس های دیگر در قطر بخصوص برندهای معروف بسیار گران است. در اینجا نیازی به لباس زمستانی نیست.

هنگام خرید، ممکن است یک شلوار جین حدود QR 100 تا QR 350 قیمت داشته باشد، یا یک لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای مانند Zara یا H&M ممکن است در حدود QR 100 تا QR 300 را برای هر فرد با ویزای آنلاین قطر هزینه کند.

هزینه مواد خوراکی در قطر

هزینه روزانه زندگی برای مهاجران با ویزای آنلاین قطر تا حد زیادی به قیمت مواد غذایی بستگی دارد. هزینه مواد غذایی، نوشیدنی های غیر الکلی، مواد غذایی کنسرو شده، مواد غذایی کودک، لبنیات، میوه و سبزیجات، آب میوه، روغن و سرکه، گوشت، مرغ، غذاهای دریایی وبه نسبت بسیار گران هستند.

حدود 90 درصد مواد غذایی در قطر وارداتی است. مهاجران با ویزای قطر می توانند حضور چندین زنجیره بزرگ سوپر مارکت در داخل و اطراف دوحه از جمله مونپورکس، اسپینی و کارفور را ببینند. غذاهای محلی و بومی بسیار با کیفیت و قیمت پایینتری در دسترس مهاجران با ویزای آنلاین قطر است.

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای آنلاین قطر | هزینه زندگی در قطر

مراقبت های بهداشتی

هزینه های خدمات درمانی، بیمه درمانی و پزشکی از نظر قیمت نسبتاً گران است. اما خدمات درمانی اضطراری رایگان ارائه می شود. در قطر بیمه درمانی عمومی خوب به طور سالانه با قیمت نسبتاً ارزان QR 200 می توانید با ویزای قطر بهره ببرید.

اما مهاجران با ویزای قطر برای مراقبت های بهداشتی خصوصی مبلغ بیشتری باید پرداخت کنند.

اگر از نظر پزشکی بیمه شده باشید ، برای هر مراجعه به یک پزشک عمومی، QR 25 را پرداخت خواهید کرد. برای یک بیمارستان خصوصی، شما ممکن است که QR 100 تا QR 250 را بپردازید و برای یک مشاور متخصص خصوصی ممکن است از شما QR 250 تا QR 600 هزینه کنید.

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای آنلاین قطر | هزینه زندگی در قطر

ارتباطات در قطر

صورتحساب تلفن همراه و اینترنت بسته به میزان استفاده شما ممکن است در حدود QR 200 تا QR 500 هزینه داشته باشد. همانند فرودگاه امام خمینی شما می توانید در لحظه ورود خود به قطر سیم کارت دریافت کنید. سیم کارت ها معمولا دارای شارژ هدیه هستند.

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای آنلاین قطر | هزینه زندگی در قطر

برای سفر، مهاجرت به قطر و اقامت در این کشور از صالحان سیر می توانید درخواست ویزای آنلاین قطر به صورت مجازی بدهید یا با تماس تلفنی ویزای قطر را دریافت کنید.

نظرات کاربران