X

زیبایی بیابان های دوحه را بیشتر بشناسیم

  • ارسال شده در : 1398/11/21 , 23:55
  • 1332 بار مشاهده

اگر شما هم اهل کشور قطر بودید یا ویزای قطر را داشتید و یک گردشگر در مورد یکی از بهترین مراکز تفریحی از شما سوال می پرسید بی شک زیبایی بیابان های دوحه در لیست اول شما در توضیح این کشور منحصر به فرد قرار می گرفت. دوحه پایتخت کشور قطر است یک پایتخت درخشان و بی نهایت زیبا که مایه غرور قطری ها در هر نقطه از جهان است.زیبایی بیابان های دوحه قلب پایتخت این کشور  را تزیین کرده است.بیابان هایی که در فصل زمستان که اکثر مردم کشورهای مختلف با سرمای طاقت فرسا دست و پنجه نرم میکنند در دوحه اما قصه اندکی متفاوت تر است.خودروهای آفرود مخصوص صحرا،برپایی کمپین هایی در دل صحرا صحنه هایی است که زیبایی بیابان های دوحه را دوچندان خواهد کرد و همین جاذبه ها  قطر را که در کنار حاشیه خلیج فارس ارام گرفته است را به کشوری دیدنی برای کسانی که قصد اخذ ویزای قطر رادارند تبدیل کرده است.در ادامه با ما باشید تا از راز نهفته زیبایی بیابان های دوحه پرده برداریم.

 

 

اقامت در بیابان های زیبا دوحه

دیدن هنرنمایی صحرا در خلق اشکال خیره کننده ماسه ها،حرکت و سواری بروی ماسه های صحرا و لمس کردن ستارگان درخشان در دست، تنها بخشی از زیبایی بیابان های دوحه قطر را برای گردشگران نمایش می دهد .شدت این زیبایی همه را با قطری ها که در وصف جمع شدن همه مردم از نقاط مختلف دنیا در این صحراها میگوید "این یک چیز بزرگ است زیرا این یک مناسبت خانوادگی است." هم عقیده خواهد کرد.سپری کردن اوقات در بیابان های دوحه در کنار خانواده و در محفل های با شکوه شبانه این صحرا واقعا تجربه ایست که با هیچ چیز دیگر نمی توان آن را مقایسه کرد.

 

 

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای آنلاین قطر
چادرهای مجلل در بیابان های دوحه

 

آرامش و زیبایی بیابان های دوحه

عمدتا کمپ ها و خیمه های برپا شده از ماههای قبل توسط گردشگران و دوستداران زیبایی بیابان های دوحه رزرو خواهد شد اما خوب اگر شما نیز به مانند هزاران نفر دیگر شانس حضور در این دور همی های شبانه را داشته باشید بد نیست بدانید که در هر بخش از کمپ سه چادر بر پا میگردد دو چادر برای استراحت خانواده و گردشگران و یک چادر نیز به نشتن و برگزاری محافل دورهمی.در وسط این کمپ های بزرگ بر طبق معمول یک گودال آتش جهت تامین نور اطراف کمپ برپا می گرد و نکته بسیار خوب حفظ حریم خصوصی و ازادی عمل مطابق با فرهنگ و نقطه نظر گردشگران است.آتش و آزادی!

گردشگران به علت پیوند دیرینه و نزدیک" آسمان با صحرا "صورت و شکل فلکی آسمان را بیشتر از مردم ساکن شهر حس خواهند کرد و همین صحنه ها سکوت زیبا و فارغ از صداها نا به هنجاری شهری است که به "سکوت صلح امیز" در میان اهالی کویر معروف شده است.

 

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای آنلاین قطر
صحرای زیبای دوحه

 

زیبایی بیابان های دوحه  با آواز شن ها

زیبایی بیابان های دوحه یک زیبایی منحصر به فرد و استثنایی می باشد.در این بیابان ها که در جنوب غربی دوحه قرار دارند یک پدیده نادر رخ می دهد.آواز شن ها!

بله درست است آواز شن ها این پدیده بی نظیر در اثر چرخش ماسه ها و ریزش از تپه های هلالی شکل و توسط دانه های ماسه رخ می دهد و صدایی مایل فضای کویر را احاطه میکند.به علت وجود باد سنگ های اهک  که به معماری باد تشکیل شده اند ک، چهره ای سخت و ناهموار را برای کویر به ارمغان آورده است.

 

 

ماجراجویی در بیابان های دوحه

زیبایی بیابان های دوحه فقط به سمفونی ماسه ها و زیبایی دورهمی های شبانه ختم نمی شود.در واقع بخش دیگری وجود دارد که مخصوص عاشقان ادرنالین است.

درست در سمت جنوبی بیابان های دوحه در منطقه ای به اسم کویر  "مسایید"(mesaieed)  خبری از قوانین خشک راهنمایی و رانندگی وجود ندارد و این قوانین جای خود را به چیز دیگری خواهند داد .انجا یک چیز حکم خواهد کرد "قانون صحرا" .

در روزهای پایانی هفته عاشقان ماجراجو زیبایی بیابان های دوحه سوار بر ماشین های مخصوص خود هم تراز با قدرت چرخ ها و موتور ماشین های خود به آنجا می شتابند.به راستی که یکی از شدیدترین ماجراهای شن و ماسه در آنجا وجود دارد.

خلق تپه های شنی در اثر حرکت رانندگان بر روی کویر و تجربه لذت سرعت تا هرچه شد چیزی است که هزاران بار امتحان کردن ان برای ماجراجویان کافی به نظر نمی آید.ذکر یک نکته و رعایت آن که شاید بیان آن خالی از لطف نباشد

صحرا در هر ثانیه یک ارایش به خود میگیرد.جهت یابی افراد نا اشنا به صحرا متاسفانه باعث گم شدن و یا خراب شدن و گیر افتادن برخی از گردشگران خارجی شده است.حتما در کاروان های خود از افراد بومی صحرا و تور لیدرها و راهنمایی آنها استفاده کنید زیرا آنها مسیر را با قلب خود و با چشمانی بسته نیز پیدا خواهند کرد.

 

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای آنلاین قطر
ماشین سواری در دل کویر

در شب حتی در طوفان های صحرا و زمانی که قدرت تشخیص مسیر به پایین ترین سطح خود می رسد  رانندگان باتجربه دقیقاً می دانند که هر تپه در کجای این صحرا پهناور قرار دارد.

شکل کلی تپه ها چیزی است که با شیب زمانی اندکی تغییر خواهد کرد اما سرخوردن ماسه ها بر روی این تپه ها و یکسان بودن اکثر این تپه ها چیزی است که تشخیص  راه را دشوار کرده است.

 

 

رانندگی بر روی ماسه ها صحرا

علارغم زیبایی بیابان های دوحه رانندگی بر روی شن ها و ماسه های آن اگر با دستورالعمل ها و امکانات خاصی همراه نباشد می تواند خطر آفرین باشد.

در کسری از ثانیه و یک تصمیم اشتباه رانندگان در دل کویر گرفتار خواهند شد.البته پیشگیری از این پیشامدها با بهره گیری از افراد و رانندگان کاربلد بسیار اسان است.استفاده از خودروهای 4*4 یا دودیفرانسیل از الزامات این ماجراجویی است که تاثیر بسزایی در جلوگیری از سر خردگی بر روی ماسه ها دارد.

به گفته رانندگان صحرا باید چرخ هایت را با ضربان قلبت تنظیم کنی خوب اینم یک راهنمایی برای خودش!

 

 

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای آنلاین قطر
شترهای وحشی زیبایی بیابان های دوحه

 

 

زیبایی بیابان های دوحه و حیات وحش خاص

اگر مسیر خود را به سمت جنوبی ترین بخش صحرا دوحه درست در "خر آل اداید "که به دریای درون کشور معروف است ادامه دهید بعد از اینکه چشم باز کنید و گردو غبار را کنار بزنید با جنبه دیگری از زیبایی بیابان های دوحه روبه رو خواهید شد.

منظره زیبا و خاص صحرای دوحه که به ثبت یونسکو نیز رسیده است "اکوسیستم خاص گیاهی و جانوری".

 

آنجاست که اگر خوش شانس باشید روباها و شترهای وحشی را میتوانید از نزدیک ملاقات کنید.

دریای داخلی از معدود مکان هایی در جهان است که دریا در قلب تپه های ماسه ای قرار می گیرد. ورودی عظیم قطر را از عربستان سعودی تقسیم می کند و یک یادآوری واضح از دوران سیاسی فعلی قطر و عربستان به تصویر میکشد .

 هتل های پنج ستاره در دل بیابان های دوحه

 

گفتن نام چادر برای اقامتگاههای در کنار زیبایی بیابان های دوحه شاید اندکی کم لطفی باشد.البته خوب نام آنها چادر است اما نه چادرهای معمولی!

این نوع معماری و هتل سازی را شاید فقط بتوان در دل بیابان های قطر جستجو کرد.کمپ هایی با ترکیب از دل سنت دیرینه صحرا و امکانات مدرن.تصمیم هوشمندانه ایست.

چادرهایی با امکاناتی چون تلویزیون هایی با صفحه نمایش بزرگ،سیستم تهویه مطابق با آخرین دانش روز دنیا،تلفن ،اینترنت نامحدود و پرسرعت و ... امکانات دیگر که در سطح هتل های پنج ستاره در کشور های دیگر باشد.

کف تمامی چادرها با فرش های سنتی و زیبا پوشیده شده است و در مناطق خاصی بوفه های سرو با غذاهای گوناگون اماده پذیرایی از مهمانان و توریست ها می باشد..

 

ویزای قطر | اخذ ویزای قطر | ویزای آنلاین قطر
 زیبایی بیابان های دوحه

 

 

بیرون از چادرها تکمیل کننده زیبایی بیابان های دوحه است و شاید به لحاظ امکانات تفاوت آنچنانی با چادرهای لوکس نداشته باشد.

پرده های لوکس، حاشیه ساحل مشرف به دریا است. این یک منظره خیره کنندس که باید برای درک آن حتما دیده شود.

گویی خطی فرضی آب کم عمق فیروزه ای را از آبی تیره خلیج فارس جدا می کند. اقیانوس نمکی و شناور  و راهی برای  فرار از گرمای کویر و آب درمانی است. پس از غروب خورشید ، یک جشن کباب پز گذاشته می شود  در این جشن چاله های آتش باز روشن می شود و رقصندگان سنتی سرگرم می شوند.

جادو بیابان واقعاً در شب اتفاق می افتد.هنگامی که چراغ ها خاموش شده و آتش سوزی می شود ، اردوگاه هایی در جنوب و شمال زیر همان آسمان دراز می کشند و ستاره ها را تراز می کنند.

تنها صدایی که سکوت را مختل می کند ، دانه های ریز شن و ماسه ای است که بر فراز شیب تپه ها می وزد.

 

 

 

در آخر

مطالبی که بالا در وصف زیبایی بیابان های دوحه آورده شده همه به دور از اغراق و حاصل تجربه وثبت خاطرات هزاران گردشگر از زبان ها و فرهنگ های مختلف بوده است.زیبایی بیابان های دوحه به خصوص در فصل زمستان رخ واقعی خود را نشان میدهند و هوای مطبوع کویر و امکانات لوکسی که گویی پای هتل های 5 ستاره را  به دل بیابان باز کرده است همه و  همه نوید  بی نظیر بودن تجربه سفر به بیابان های قطر و بهره بردن از زیبایی بیابان های دوحه را می دهد.

بد نیست که اگر به دنبال اخذ ویزای قطر هستیم و یا تمامی روند و مراحل اخذ ویزای آنلاین قطر را پشت سر گذاشته ایم در اولین فرصت سری به این سرزمین جادویی بزنیم.

نظرات کاربران