X

شکم گردی با غذاهای قرقیزستان

  • ارسال شده در : 1400/06/02 , 11:47
  • 967 بار مشاهده

بهترین غذاهای قرقیزستان

  


شما میدونین بهترین و خوشمزه ترین غذاهای قرقیزستان، چه غذاهایی هستن؟ اگه اطلاعی راجع به ذائقه و غذاهای محبوب مردم این کشور نداشته باشین، اصلا تعجب آور نیست، چون به هر حال جزو فرهنگ یه کشور دیگه هستش. اما ما میخوایم در اینجا یکم بین غذاهای خوشمزه قرقیزستان شکم گردی کنیم و شما رو با اونها آشنا کنیم. پس اگه مایلین سطح اطلاعات عمومی تون رو بالا ببرین و با منوی غذاهای این کشور آشنا بشین با ما همراه باشین.
•    بیش برمک
یکی از محبوب ترین غذاهای قرقیزستان، بیش برمک هستش که خیلی خوشمزه و لذیذه. شاید براتون جالب باشه تا بدونین اسم این غذا به معنی پنج انگشت هستش، و دلیل نامگذاری اون هم به این خاطره که شما باید این غذا رو بدون استفاده از قاشق و چنگال و فقط با پنج تا انگشتتون میل کنید! 
مواد غذایی هم که توی این غذای خوشمزه به کار رفته، گوشت خرد شده با رشته های پیاز و نوعی شوربا که به عنوان آب گوشت اون رو میل میکنن، هستش. اگه به قرقیزستان سفر کردین حتما طعم این غذا رو امتحان کنین.
•    پیلدو قزاقی
پیلدو قزاقی یکی دیگه از خوشمزه ترین غذاهای قرقیزستان هستش که از لحاظ نوع پخت و مزه، به ذائقه ما ایرانیا خیلی نزدیکه. این غذا ترکیبی از پلو با گوشت قرمزه که تو اون از برگه زرد آلو، هویج و پیاز هم استفاده میشه. پیلدو قزاقی نه فقط بین مردم قرقیزستان، بلکه برای توریستایی که به این کشور سفر میکنن هم خیلی لذیذ و محبوبه. به همین خاطر به شما پیشنهاد میکنیم اگه به قرقیزستان سفر کردین، حتما طعم و مزه اصیل این غذای محبوب و معروف رو امتحان کنین.
•    کورداک
اگه میخواین درک کنین که شکل و ظاهر کورداک چجوریه باید بگیم مثل انواع خوراکاییه که ما تو شهرای مختلف ایران اون رو میپزیم. خلاصه کلام اینکه برای طبخ کورداک از گوشت و جگر و دل و قلوه و اینجور مواد غذایی استفاده میشه و در واقع ترکیبی از این مواد غذاییه که به اون پیاز و ادویه های مخصوص هم اضافه میکنن. اگه شما به طعم و مزه گوشت علاقه زیادی دارین، این غذا رو حتما امتحان کنین.
•    مانتی
این غذا یکم سبک متفاوتی داره چون با یه سری خمیرهای مخصوص پخته میشه. این خمیر با فوت و فن خاص مردم قرقیزستان تهیه میشه و بعد از اون داخلش رو با موادی مثل گوشت بره یا گاو، ادویه جات، پیاز و... پر میکنن. نحوه درست کردن این غذا هم به صورت بخار پزه. برای سرو مانتی از سبزیجات مختلف استفاده میشه. این غذا طعم فوق العاده ای داره.

برای مطالعه: سوغاتی های خاص قرقیزستان


لیست غذاهای سنتی قرقیزستان


همونطور که ما یه سری غذاهای بین المللی و یه سری غذاهای محلی تو کشورمون داریم، غذاهای قرقیزستان هم به این شکل هستن. درست کردن یه سری غذاها تو تموم شهرهای قرقیزستان رایجه و بعضی غذاها هم مخصوص محله ی خاصی از این کشوره. غذاهای سنتی طعم و مزه خاص خودشون رو دارن که واقعا نمیشه مزه اون ها رو امتحان نکرد. حالا برای اینکه شما با چند نمونه از خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهای محلی قرقیزستان آشنا بشین، به لیست زیر توجه کنین.


    انواع پلو
تقریبا میشه گفت تو سر تا سر قرقیزستان، انواع پلوهای محلی طبخ میشه که هر کدوم از اونها طبق سنت خاص مردم محله های مختلف، برای سرو آماده میشن. سنتی ترین و محبوب ترین غذاهای قرقیزستان، انواع پلوها هستن که معمولا از ترکیب برنج، گوشت و هویج تهیه میشن. لازمه تا بدونین تنوع پلوهای محلی و سنتی در قرقیزستان خیلی زیاده، پس شما در مورد پلو، تنوع بسیار زیادی رو در قرقیزستان تجربه میکنین.


    منتو
یکی دیگه از غذاهای قرقیزستان که به غذای سنتی و محلی تو این کشور شهرت داره، منتو هستش. این غذا با یه جور خمیر مخصوص تهیه میشه که داخل اون رو با سبزیجات مختلف و گوشت پر میکنن. منتو به روشای مختلفی تهیه میشه. شما در مورد منتو هم مثل پلو تنوع زیادی میتونین ببینین و اگه بخواین تموم منتوهای قرقیزستان رو سرو کنید، باید بهتون بگیم هر بار با یه طعم و مزه جدیدی روبرو میشین.


    سامسی
غذاهای خیابانی قرقیزستان اکثرا جزو غذاهای محبوب این کشور به حساب میان. از اونجایی که این غذاها طعم و مزه دلپذیری دارن، رستوران های خیابانی اونها رو تهیه می کنن و به مردم میفروشن. یه جور اسنک خوشمزه به اسم سامسی، که جزو غذاهای سنتی قرقیزستان به حساب میاد، تو همه رستوران های خیابانی به فروش میرسه. این اسنک خوشمزه با خمیر، پنیر، مرغ، کلم، گوشت و... تهیه میشه. پس اگه بخواین این غذا رو امتحان کنین، میتونین تو هر رستوران خیابانی قرقیزستان به دنبالش بگردین.

ویزای قرقیزستان


بهترین رستوران های قرقیزستان


طبیعیه که اگه شما بخواین به یه کشور دیگه سفر کنین و در مورد تغذیه خودتون حساسیت های لازم رو به خرج بدین. خصوصا اینکه شما میخواین برای بار اول طعم و مزه جدید غذاهای قرقیزستان رو امتحان کنین و خب در این مورد کیفیت مواد غذایی و بهداشت رستوران یا محلی که میخواین توش غذا میل کنین، خیلی اهمیت داره. ما اینجا هستیم تا شما رو همه جوره راهنمایی کنیم، جوری که انگار همه جای قرقیزستان رو مثل کف دستتون میشناسین. به همین خاطر یه لیستی از رستوران های خوب و باکیفیت قرقیزستان براتون تهیه کردیم تا اگه به این کشور سفر کردین، بدونین بهترین رستوران ها کجاها هستن.


    رستوران فرونزه
اگه میخواین تو یه رستوران فوق العاده شیک و لوکس غذاهای قرقیزستان رو امتحان کنین، حتما به رستوران فرونزه سری بزنید. شما میتونین توی این رستوران انواع غذاهای محلی و حتی بین المللی قرقیزستان رو سفارش بدین. محیط این رستوران فوق العاده شیک و خاصه و شما میتونین در کنار زمانی که برای استراحت و صرف غذا اختصاص دادین، کتاب هم بخونین؛ چون تو این رستوران قفسه های کتاب قرار دادن تا یه جورایی فرهنگ کتاب خوانی رو بین مردم رواج بدن. طبیعتا یه همچین رستورانی با این ویژگی ها، قیمت بالاتری هم داره. اما اگه اولویت اول برای شما یه فضای شیک و مدرنه و کیفیت غذا و مواد غذایی در درجه اهمیت بسیار زیادی برای شما قرار داره، حتما رستوران فرونزه رو انتخاب کنین.


    رستوران آرزو
این رستوران اسم زیبایی هم داره و یه جورایی شما حس بهتری توش پیدا میکنین چون فضای اون فوق العاده آروم و زیباست. تو رستوران آرزو شما هیچ محدودیتی برای سفارش غذا ندارین چون میتونین انواع غذاهای معروف و دلچسب قرقیزی رو سفارش بدین و میل کنین. حتی تو این رستوران یه منو از غذاهای بین المللی هم وجود داره تا اگه خواستین غذاهای دیگه رو امتحان کنین، با محدودیتی روبرو نباشین. رستوران آرزو جزو یکی از بهترین رستوران های قرقیزستان به حساب میاد.


    رستوران ترکی یوسای بیشکک
اگه ذائقه شما بیشتر رو غذاهای ترکیه، رستوران ترکی یوسای بیشکک گزینه مناسبی برای شماست. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد این رستوران وجود داره اینه که تمامی غذاهایی که تو یوسای بیشکک سرو میشن، حلال هستن. تو این رستوران شما میتونین انواع غذاهای قرقیزستان رو به همراه برنج یا نون سرو کنین و از محیط زیبای اون در کنار خانواده لذت ببرین.

 
    رستوران پارسی
شاید براتون جالب باشه تا بدونین تو پایتخت قرقیزستان یعنی شهر بیشکک، 3 رستوران ایرانی وجود داره. یکی از با کیفیت ترین رستوران های ایرانی شهر بیشکک، رستوران پارسیه. این رستوران یه محیط کاملا ایرانی پسندی داره که اگه سفرتون به قرقیزستان طولانی شد و هوای ایران به سرتون زد، میتونین به این رستوران برین. رستوران پارسی انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی و غیر ایرانی رو داره که میتونین با توجه به ذائقه تون یکی از این غذاها رو سفارش بدین.

پیشنهاد صالحان: سوغاتی های عجیب سفر به کنیا


    خلیل ابراهیم
یکی دیگه از بهترین رستوران های قرقیزستان، رستوران خلیل ابراهیمه که ظاهرا خیلی از توریستای ایرانی از این رستوران استقبال کردن و برای سرو انواع غذاهای قرقیزستان و غذاهای بین المللی به این رستوران رفتن. کیفیت غذاهای خلیل ابراهیم به همراه محیط آرام و دنج اون باعث شده تا مورد توجه توریستای ایرانی قرار بگیره.


    رستوران کاریزما
تو این رستوران هر چی که بخواین میتونین پیدا کنین. اصلا اسم کاریزماتیک این رستوران ناخودآگاه آدمو جذب میکنه. رستوران کاریزما یکی از بهترین رستوران های قرقیزستانه که شما میتونین همه مدل غذایی رو با کیفیت بالا در اونجا سرو کنین. اگه به قرقیزستان سفر کردین، حتما طعم و مزه عالی غذاهای این رستوران رو امتحان کنین.
در کل باید بگیم قرقیزستان رستوران های خیلی زیادی داره که شما میتونین خودتون از نزدیک محیط و کیفیت غذاهای اونها رو ببینین. ما سعی کردیم به بهترین و معروف ترین رستوران های این کشور اشاره کنیم اما یادتون باشه که لیست بهترین رستوران های قرقیزستان، فقط به اسامی که در بالا بهش اشاره شد، محدود نمیشه. 
 

خلاصه مقاله


ما ایرانی ها به ذائقه و تغذیه مون اهمیت زیادی میدیم به همین خاطر سعی کردیم تا توی این بخش بهترین و خوشمزه ترین غذاهای قرقیزستان رو بهتون معرفی کنیم. به خاطر داشته باشین این کشور تنوع غذایی خیلی زیادی داره و شما میتونین غذاهای محلی و سنتی زیادی رو سرو کنین. همچنین ما سعی کردیم تا لیست بهترین رستوران های قرقیزستان رو در اختیارتون قرار بدیم تا اگه به این کشور سفر کردین، بدونین چه رستوران هایی امتحان خودشون رو پس دادن و خدمات عالی به مشتریاشون ارائه میدن. یادتون باشه قرقیزستان کشور پهناوریه و غذاهای قرقیزستان و رستوران هاش، محدود به یه لیست نمیشه
 

نظرات کاربران