X

مناطق گردشگری زنگبار

  • ارسال شده در : 1400/06/03 , 9:46
  • 707 بار مشاهده

مناطق گردشگری زنگبار

مناطق گردشگری زنگبار
زنگبار یه جزیره ساحلی تو قلب آفریقاست که تو کشور تانزانیا قرار داره. جاذبه های طبیعی این جزیره به قدری خاص و خیره کننده هستن که شما از دیدنشون سیر نمیشین. اگه انتخاب این جزیره ساحلی جزو یکی از گزینه هاتون برای سفره، بهتره تا با ما همراه بشین بعدش میبینین که چجوری سفر به این شهر براتون از یه گزینه به یه اولویت تبدیل میشه.
شما میتونین تو زنگبار، این شهر ساحلی زیبا و جذاب، از مناطق گردشگری فوق العاده ای دیدن کنین. این مناطق زیبا میتونن تا سالیان سال تو ذهن شما خاطرات خوش رو ثبت کنن. پس اگه به تانزانیا سفر کردین، هرگز بازدید از مناطق گردشگری این شهر رو از دست ندین.


•    شهر سنگی، قلب جزیره
اولین جایی که باید حتما بهش یه سری بزنین، شهر سنگی هستش. این شهر زیبا تو قلب جزیره قرار داره. پیچ و خم های جذاب کوچه های این شهر شما رو حسابی مسحور خودش میکنه. شما میتونین تو شهر سنگی، مجموعه ای از فرهنگ و آداب و رسوم سنتی مردم تانزانیا رو ببینین. اگه اهل بازارگردی و خیابون گردی باشین، حتما تو شهر سنگی خیلی بهتون خوش میگذره چون این شهر، با کوچه پس کوچه های مار پیچیش جون میده واسه گشت و گذار. دیگر جاذبه های گردشگری تانزانیا با لمس لینک.
 
•    جزیره زندان یه مکان عجیب و غریب
یکی دیگه از مناطق گردشگری تانزانیا و شهر ساحلی زنگبار، جزیره زندانه! اسم این جزیره هم واقعا عجیب و غریبه و آدم رو به وجد میاره تا ببینه چجور جاییه! این جزیره تقریبا 10 دقیقه با زنگبار فاصله داره و شما رو حسابی به گذشته ها می کشونه. تو زمان های خیلی قدیم این جزیره مخصوص کسایی بود که به بیماری های واگیردار و کشنده مبتلا می شدن و برای قرنطینه شدن به این جزیره فرستاده می شدن. البته باید بگیم الان دیگه این جزیره برای قرنطینه بیمارا نیست و یه منطقه کاملا حفاظت شده ای هستش که لاک پشت های غول پیکر تو اون زندگی می کنن. اما واقعا جای دیدنیه و باید حتما بهش یه سری بزنین. کلا مکان هایی که یه تاریخ و یه حکایت رو به دنبال دارن، مکان های جالبیه.
•    به بازدید کاخ موزه برین
یکی از قدیمی ترین و مهمترین بناهایی که تو شهر سنگی قرار داره، کاخ موزه هستش. قدیما به اون کاخ سلطان هم میگفتن اما با مرور زمان کاخ موزه نام ثابت این بنا شد. این بنا تو قرن نوزدهم محل زندگی سلطان و خانوادش بود. شاید براتون جالب باشه تا بدونین از یه سمت چشم انداز این کاخ به سمت اقیانوسه و واقعا میشه گفت چشم انداز زیبا و خاصی داره. در حال حاضر تمام عتیقه جات و وسایل زندگی سلطان تو این کاخ نگهداری میشه که شما میتونین با بازدید از این بنا، با فرهنگ و سبک زندگی قدیم مردم و پادشاهان تانزانیا آشنا بشین.


انواع جاذبه های طبیعی زنگبار

انواع جاذبه های طبیعی
خب تا به اینجا با مکان های گردشگری زنگبار آشنا شدیم. یکی از جذاب ترین بخش های سفر، بازدید از جاذبه های طبیعی هستش. همونطور که تو بخش قبلی اشاره کردیم، زنگبار یه شهر ساحلیه، خب مسلما زیباترین جاذبه های طبیعی این شهر، به اقیانوس و ساحل ختم میشه. اما باید اینم بگیم که تموم جاذبه های طبیعی این شهر، فقط اقیانوس و ساحل نیست. حالا تصمیم داریم تا جاذبه های طبیعی این شهر زیبا رو بهتون معرفی کنیم تا ببینین که سفر به تانزانیا و این شهر چقدر جذاب و خاطره انگیز میشه.


•    تو ساحل نونگویی حسابی آفتاب بگیرین
خیلیا دوس ندارن برای تفریح به ساحل هایی برن که منظره اطرافش فقط هتل های لوکس و مجلله. همینطور خیلیای دیگه هم دوس ندارن که فقط به تماشای اقیانوس بشینن بلکه میخوان کمی وارد آب بشن و پاهاشون رو با آب دریا خیس کنن. ساحل نونگویی یکی از زیباترین ساحل های تانزانیاست که منظره اطرافش فقط طبیعته و شما هیچ هتلی رو اون اطراف نمیبینین. همینطور این ساحل برای کسایی که از عمق زیاد دریا میترسن گزینه مناسبیه چون هم میتونین تو این ساحل آفتاب بگیرین و هم در حد کمی پاهاتون رو با آب دریا خیس کنین و تو آب دریا قدم بزنید و لذت ببرین.


•    والیبال ساحلی در ساحل وحشی Kizim kazi
یکی دیگه از مناظر طبیعی و گردشگری شهر زنگبار، ساحل وحشی Kizim kazi هستش. اگه بخواین به این ساحل برین باید اول یه جاده خاکی رو طی کنین بعدش می رسین به ساحل شنی و بکری که مناظر طبیعی خیلی جالبی داره. شما میتونین تو این ساحل به همراه دوستاتون والیبال ساحلی بازی کنین و کلی لذت ببرین. این ساحل زیبایی خیلی منحصر به فردی داره و شما رو حسابی جذب خودش میکنه.

شرایط گرفتن ویزای تانزانیا


اگه شجاع هستین به غارهای کیونگوا برین
همون اول بهتون گفتیم که زنگبار یه شهر ساحلیه اما جاذبه های گردشگری و طبیعی اون فقط ساحل و دریا نیستن. اگه آدم شجاع و جسوری هستین میتونین از غارهای کیونگوا دیدن کنین. این غارها رو میتونین بعد از سپری کردن یه جاده با گل و لای و سنگ های زیاد ببینین اما واقعا ارزشش رو داره که به خاطرش یه جاده و یه مسیر سخت رو پشت سر بذارین. این غار، کاملا امنه و خیال شما از این بابت راحت باشه. اما تو غار کیونگوا خفاش ها و حشرات خیلی زیادی زندگی میکنن. این غار چراغ یا هیچ راهنمایی نداره. پس اگه ماجراجویی و خطر رو دوس دارین، حتما از این غار دیدن کنین.
 

•    جزیره منمبا یه جزیره رمانتیک

منطقه رمانتیک
میدونین چرا جزیره منمبا یه جزیره رمانتیک شناخته شده؟ چون این جزیره قلبی شکل هستش و فضای اون فوق العاده رمانتیک و خاصه. یه جورایی میشه گفت جزیره منمبا یه بهشتیه واسه خودش. اگه میخواین به ماه عسل برین و یا لحظات عاشقانه ای رو با شریک قلبتون سپری کنین، به این جزیره که آب های فیروزه ای و زلالی داره سفر کنین و ازش حسابی لذت ببرین.

•    جزیره مافیا، یه پارک آبی زیبا
اگه بخوایم یه بهشت همه چی تموم رو بهتون معرفی کنیم، باید بگیم به جزیره مافیا برین. هر چیزی که تو عمرتون ندیده باشین، تو این جزیره میبینین. از لاک پشت های غول پیکر گرفته تا مرجان ها و ماهی های مرجانی. جزیره مافیا هر ساله از سراسر دنیا، توریستا و غواصای زیادی رو به سمت خودش میکشونه تا حسابی تفریح کنن. کسانی که به اسکی روی آب و غواصی علاقه دارن، میتونن جزیره مافیا رو برای تفریح خودشون انتخاب کنن. این جزیره واقعا فوق العادست.

مطالب مرتبط: اماکن دیدنی قرقیزستان


مناطق گردشگری جنگل های جوزانی


یکی از جنگل های فوق العاده وسیع و انبوه تو تانزانیا، جنگل های جوزانی هستش. تقریبا میشه گفت جوزانی جزو آخرین جنگل های بومی تانزانیا به حساب میاد. هر چقدر که از زیبایی این جنگل ها بخوایم براتون بگیم واقعا کم گفتیم. شما تو این جنگل های زیبا سیلاب های زیادی رو میبینین که تو خودشون چقدر گونه های مختلف درختا و سرخس ها رو پرورش میدن.
 
حتما به جنگل های زیبای جوزانی سفر کنین
جنگل های جوزانی تو منطقه خلیج چواکا قرار دارن و میشه گفت جزو آخرین جنگل های باقی مونده از تاریخ تانزانیا هستن. اگه میخواین به جنگل های جوزانی برین، خودتون رو حسابی برای تنفس تو یه آب و هوای فوق العاده آماده کنین. واقعا سفر کردن به این جنگل ها روح آدم رو تازه میکنه. شما میتونین  از زنگبار با اتوبوس یا تاکسی به این جنگل ها برین. حالا اگه با یه تور مسافرتی به تانزانیا سفر کرده باشین و بخواین به دیدن جنگل های جوزانی برین که دیگه چه بهتر. خلاصه باید بگیم مسیر این جنگل سخت و پیچیده نیست و شما میتونین به راحتی اونجا رو پیدا کنین.


شاید براتون جالب باشه تا بدونین، جنگل های جوزانی جزو آخرین زیستگاه گونه ای نادر از میمون های کولوبوس به حساب میاد. نسل این میمونا تقریبا میشه گفت در حال انقراضه و آخرین گونه های اونا فقط تو جنگل های جوزانی دارن زندگی میکنن.

وقتی که شما به جنگل های جوزانی سفر میکنین، نه تنها جنگل، بلکه به دیدن یه مرداب نمکی و یه باتلاق بزرگ هم میرین. خلاصه که باید بگیم تو این مساحت 2000 هکتاری، زیبایی های طبیعی خیلی زیادی وجود داره. جالبه بدونین نه فقط میمونای قرمز که همون میمونای کولوبوس هستن، بلکه گونه های دیگه ای از میمون ها مثل گالاگوس، میمون های سیکس و... هم تو این جنگل زندگی میکنن. پس باید بگیم طبیعت و فضای جنگل های جوزانی برای میمون ها اهمیت خیلی بالایی داره. جنگل های جوزانی یکی از زیباترین مناطق گردشگری تانزانیا هستن که امکان نداره توریستا اونجا رو برای گردشگری انتخاب نکنن. یعنی هر کسی که عاشق طبیعت بکر و عاشق آب و هوای جنگله، وقتی که به تانزانیا سفر کنه حتما از این جنگل زیبا هم دیدن میکنه.
 
خلاصه مقاله


تانزانیا یه کشور خیلی وسیعه که شهرهای زیبای متعددی داره. ما تو این بخش در مورد جاذبه های طبیعی و زیبای شهر زنگبار صحبت کردیم و اون ها رو به شما معرفی کردیم. باید به این موضوع اشاره کنیم که جاذبه های دیدنی این شهر خیلی زیادن و فقط به این چیزایی که ما گفتیم خلاصه نمیشن. اگه شما دوس دارین از طبیعت زیبای این کشور و این شهر دیدن کنین، میتونین به جاهایی که ما بهتون معرفی کردیم، سفر کنین.


بدون شک ما بهترینا رو برای شما میخوایم و سعی کردیم تو این مقاله بهترین و جذاب ترین جاهای دیدنی رو بهتون معرفی کنیم. فراموش نکنین که شما میتونین با هر سلیقه ای که تو انتخاب محل سفر و تفریح دارین، از جاذبه های گردشگری زنگبار دیدن کنین و لذت ببرین، چون این شهر تنوع جاذبه های طبیعیش خیلی خیلی زیاده.
 

نظرات کاربران