X

پارک ملی نایروبی

  • ارسال شده در : 1398/09/14 , 23:55
  • 1 بار مشاهده

کنیا کشوری است در قاره آفریقا که پایتخت آن شهر نایروبی می باشد. این شهر جاذبه های گردشگری تاریخی زیادی نداشته و سفر به آن به کسانی پیشنهاد می شود که علاقمند بازدید از گونه های جانوری هستند. یکی از دیدنی های نایروبی کنیا، پارک ملی نایروبی است که به صورت اجمالی در زیر پیرامون آن صحبت خواهیم کرد.

اما بدانید و آگاه باشید که بعد از تصمیم گیری راجع به سفر کنیا، بایستی اول از هر چیزی اقدام به دریافت ویزای کنیا کنید. دریافت ویزای توریستی کنیا نیازمند راهنمایی هایی می باشد که مشاورین صالحان سیر شما را یاری می رسانند.

                           ویزا کنیا | پارک نایروبی

از پارک ملی نایروبی چه می دانید؟

اول لازم است درباره موقعیت جغرافیایی پارک ملی نایروبی اطلاعاتی ارائه دهیم. این پارک در هفت کیلومتری و یا چهار مایلی جنوب مرکز نایروبی پایتخت کنیا واقع شده است. این پارک ملی با حصار برقی از بخش های شمالی، غربی و شرقی از شهر جدا شده و ضلع جنوبی آن مجاور رودخانه مگاگاتی است که حصاری برای آن در نظر گرفته نشده.

سال تاسیس این پارک 1946 میلادی است و چیزی که در آن سلامت و مهاجرت حیوانات را تهدید می کند، نزدیکی محیط شهری به آن است. آنقدر شهر به این پارک ملی نزدیک است که شما می توانید از درون پارک آسمان خراش های شهری را به راحتی ببینید.

این پارک از آب و هوای خشکی برخوردار بوده و مساحتی به اندازه 117 کیلومتر مربع را در بر می گیرد.

علاوه بر گونه های جانوری متنوعی که در این پارک دیده می شوند و برای بازدید از آن ها باید خودرو های سافاری کرایه کرد، این پارک از گونه های متنوع گیاهی هم برخوردار می باشد.

حیوانات وحشی موجود در این پارک ملی عبارتند از:

  • بوفالو
  • کرگدن مشکی
  • گورخر گرانت
  • یوزپلنگ
  • هیپوپوتاموس
  • پلنگ آفریقایی
  • شیر
  • زرافه ماسایی

و ... .

همچنین ناگفته نماند که بیش از 500 گونه پرنده هم در این پارک به چشم می خورد. گونه های گیاهی خاص و پوششی نمونه های خاصی را در پارک نایروبی پیدا می کنید. طی بازدید از این پارک، می توانید به پناهگاهی سر بزنید که در آن فیل ها و کرگدن های بیمار و یتیم شده نگهداری می شوند. متاسفانه نزدیکی پارک به محل زندگی انسان ها، درگیری میان انسان ها و حیوان ها را در پی داشته که این محیط زیست و گونه جانوری نایروبی را به خطر می اندازد.

جدای از پارک ملی نایروبی، این کشور جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی دیگری هم دارد که مختصراً در زیر از آن ها نام خواهیم برد:

  1. پارک اوهورو که داخل شهر نایروبی وجود دارد و قایق سواری در دریاچه، شتر سواری در کنار دریاچه و ... از تفریحات این پارک دیدنی است.
  2. بازار ماسای که مرکز فروش وسایل رنگارنگ و عجیبی است که بومیان آن منطقه درست می کنند و کاربرد های مختلفی دارند. همچنین پوست و دندان حیوانات بزرگ و آج فیل نیز به فروش می رسد.
  3. دریاچه نیواشا که دارای چشم انداز کوه های آتشفشانی است و پرسه زدن در آب های این دریاچه را با قایق های کوچک به شما پیشنهاد می کنیم.
  4. دریاچه ناکورو که دریاچه ای مملو از جلبک های سبز بوده و فلامینگو های زیبایی در آنجا به چشم می خورد.

و غیره.

                             ویزا کنیا | پارک نایروبی

چگونه ویزای کنیا دریافت کنیم؟

ویزای کنیا لازمه ورود شما به این کشور و بازدید از جاذبه های گردشگری آن می باشد. لازم است برای اینکه به این کشور سفر کنید، از شیوه های متعددی اقدام به دریافت ویزای توریستی کنیا کنید. ویزای آنلاین کنیا جهت تسهیل فرایند شما در صالحان سیر در دسترس است.

ویزای کنیا از نوع توریستی، بر خلاف ویزا های کاری و سرمایه گذاری نیاز به مصاحبه ندارد. تنها کافی است از طریق ارائه مدارک لازم، اقدام به دریافت ویزای کنیا کنید. اگر می خواهید بدانید جهت اخذ ویزای توریستی کنیا بایستی چه مدارکی را آماده نمایید،

شرکت صالحان سیر و شرکت هایی از این دست، در زمینه اخذ ویزای کنیا و دیگر کشور های توریستی به متقاضیان کمک بسیاری می کنند. اگر در پروسه دریافت ویزای توریستی کنیا دچار سردرگمی شده اید، با وجود چنین شرکت هایی اصلاً نگران نباشید.

نظرات کاربران