X

دانستنی های جالب تانزانیا

  • ارسال شده در : 1498/10/06 , 23:55
  • 1281 بار مشاهده

دانستنی های جالب تانزانیا

تانزانیا که به دلیل حیات وحش عجیب و غریب، فرهنگ غنی و شهرهای باستانی خود شناخته شده است، به مقصدی محبوب برای مسافران با ویزای توریستی تانزانیا تبدیل شده است و کوه کلیمانجارو و جزیره بهشت زانزیبار ممکن است محبوب ترین جاذبه های آن برای ویزای تانزانیا باشد.

ویزای تانزانیا | اخذ ویزای تانزانیا | ویزای آنلاین تانزانیا

تانزانیا، بزرگترین کشور در شرق آفریقا، جزایر زنگبار، پمبا و مافیا را شامل می شود و بلندترین نقطه آفریقا کیلیمانجورا، است. کیلیمانجورا، یک آتشفشان خفته است و جالب برای ویزای آنلاین تانزانیا، با اینکه در نزدیکی خط استوا است، پوشیده از برف است. تقریباً هر نوع سیستم زیست محیطی را می توان در کوه کلیمانجارو یافت. این شامل زمین های زیر کشت، جنگل باران، بوته، بیابان کوهستانی و یک قله سرد است. جمعیت آفریقا را بیش از 120 گروه قومی تشکیل داده است. با سفر به تانزانیا با ویزای تانزانیا شگفتی های جالب و منحصر بفردی را تجربه خواهید کرد

برای مطالعه: ویزای کنیا

ویزای تانزانیا | اخذ ویزای تانزانیا | ویزای آنلاین تانزانیا

تانزانیا با دو شهر پایتخت که دارالسلام، پایتخت اداری و شهر دودوما، مرکز قانونگذاری است که پارلمان آن در آنجا قرار دارد، واقعیت های جالبی را شامل می شود که اکثر مردم کاملاً از آن بی اطلاع هستند و برای گردشگران با ویزای تانزانیا یا ویزای آنلاین تانزانیا جالب است.

نکته: قبل از سفر به تانزانیا بخونید

ویزای تانزانیا | اخذ ویزای تانزانیا | ویزای آنلاین تانزانیا

دانستنی های جالب تانزانیا

  1. تانزانیا فقط کمی بیشتر از دو برابر اندازه کالیفرنیا است. وسعت این کشور با حیات وحش آن جایی دیدنی برای ویزای آنلاین تانزانیا است.
  2. بیش از 120 زبان در تانزانیا صحبت می شود. بیشتر اینها زبان های بانتو هستند، دسته ای بیش از 535 زبان و گویش که در سراسر آفریقا صحبت می شود.
  3. درختان امپینگو، درختان چوب سیاه آفریقا، که معمولاً در تانزانیا دیده می شود جزء گرانترین درخت چوب سخت در جهان است.
  4. تانزانیا نقش مهمی در کمک به ما در درک تکامل خود دارد، زیرا اولین جمجمه انسان (نادرتال) در جهان، با قدمت 2 میلیون سال، در گور اولدووی در تانزانیا توسط باستان شناس مشهور آفریقای شرقی، دکتر لیکی کشف شد. تمام انسان های امروزی کره زمین حداقل 2% از توالی ژنتیک این انسان های نخست را دارند. علت چاقی انسان امروزی از وجود همین ژن های انسان های اولیه است زیرا آنها در بدن خود مکانیزمی داشتند تا در فصل سرد انرژی خود را ذخیره کنند.                                          
  5. ویزای تانزانیا | اخذ ویزای تانزانیا | ویزای آنلاین تانزانیا
  6. تانزانیا با بیش از 4 میلیون حیوان وحشی و نمایندگان 430 گونه و زیرگونه بیشترین غلظت حیوانات حیات وحش را در هر کیلومتر مربع دارد. که برای حیوان دوستان با ویزای تانزانیا یک فرصت فوق العاده برای دیدن هر گونه از حیوانات است.
  7. دوگونگ گاوهای دریایی بودند که 55 میلیون سال پیش در تانزانیا در آب ها زندگی می کردند. طول آنها حدود 3.5 متر رشد کرد و حدود 70 سال عمر داشتند.
  8. تانزانیا خانه خرچنگ نارگیل است. این خرچنگ، ​​بزرگترین خرچنگ جهان و یکی از خوشمزه ترین ها، که در جزیره چمبه زانزیبار یافت می شود. که با سفر به این شهر با ویزای تانزانیا از خوردن این خرچنگ لذت ببرید.
  9. در تانزانیا 30 درصد از مناطق کشور با پارکهای ملی اشغال شده است. پارک ملی رواها محل زندگی بیشتر فیل های وحشی در تمام آفریقای شرقی است. پارک ملی دریاچه منارا محل زندگی تنها شیرهای بالارونده از درخت جهان است. پارک ملی سرنگتی در تانزانیا یکی از قدیمی ترین اکوسیستم های کره زمین است. این شهر دارای تنوع گیاهان و جانوران طبیعی است که در هر جای دیگر دنیا قابل دسترسی نیست. دیدن پارکهای ملی این کشور با ویزای آنلاین تانزانیا دیگر یک رویا نیست.
  10. کوتاهترین جنگ تاریخ در سال 1896 در تانزانیا بین انگلستان و زانزیبار جنگ شد. این جنگ تنها 45 دقیقه به طول انجامید.
  11. تانزانیا یکی از آخرین مکان های باقیمانده است که هنوز امکان کشف گونه جدید وجود دارد. در سال 2003، یک میمون جدید به نام کیپونجی کشف شد و با جمعیت تقریباً یک هزار حیوان بسیار نادر است.

برای مطالعه: ویزای قرقیزستان

ویزای تانزانیا | اخذ ویزای تانزانیا | ویزای آنلاین تانزانیا

اقتصاد تانزانیا                                                                                              

  • صنعت: فرآوری کشاورزی (شکر، آبجو، سیگار، نخ ریسی)، استخراج الماس و طلا، پالایش روغن
  • کشاورزی: قهوه، سیزال، چای، پنبه، گاو
  • صادرات: طلا، قهوه، آجیل بادام زمینی، تولیدی، پنبه

ویزای تانزانیا | اخذ ویزای تانزانیا | ویزای آنلاین تانزانیا

مردم و فرهنگ تانزانیا

جمعیت تانزانیا حدود 120 گروه قبایل مختلف آفریقایی را شامل می شود. بزرگترین گروه سوکوما است که در شمال غربی این کشور، در جنوب دریاچه ویکتوریا زندگی می کنند. اولین افراد این کشور شکارچیان بودند که از قبل از 5000 سال قبل در این سرزمین سکونت داشتند. تعداد زیادی تجار، از هند، عربستان و پرشیا (ایران امروزی) به این کشور نقل مکان کردند و ترکیبی متنوع از مردمان و فرهنگ ها را ایجاد کردند. که با ویزای تانزانیا می توانید شاهد این فرهنگ غنی باشید.

برای مشاهده: هتل های جزیره ایی کنیا بی نظیر در جهان

ویزای تانزانیا | اخذ ویزای تانزانیا | ویزای آنلاین تانزانیا

تانزانیا، با سه دریاچه بزرگ آفریقا دریاچه ویکتوریا، دریاچه تانگانیکا و دریاچه مالاوی احاطه شده است. توده های عظیم از چمنزارهای ساونا تفرجگاه های تانزانیا را تزیین می کنند و زیبایی های واقعی این کشور از طریق تنوع زیستی و حیات وحش شگفت انگیز می درخشد که اینها عاملی برای حرکت با ویزای آنلاین تانزانیا است که از صالحان ویزای تانزانیا درخواست شود.

 

نظرات کاربران