X

سوغاتی سفر به تانزانیا

  • ارسال شده در : 1498/10/06 , 23:55
  • 1094 بار مشاهده

سوغاتی سفر به تانزانیا

این روز ها از کشور های مختلف، تعداد زیادی تقاضا و درخواست برای ویزای توریستی تانزانیا و ویزای آنلاین تانزانیا صادر می شود. اگر شما هم به دنبال سفری هستید که اصل آن بازدید از مکان های گردشگری و طبیعت باشد، سفر به تانزانیا را پیشنهاد می کنیم. کشور تانزانیا یکی از کشور های مهم قاره آفریقا است که از نظر موقعیت مکانی در قسمت شرق قاره افریقا واقع شده. این کشور از جهات مختلف با اوگاندا، کنیا، موزامبیک، مالاوی، زامبیا، رواندا، کنگو و دیگر مناطق هم مرز می باشد. یکی از جاذبه های گردشگری تانزانیا، کوه کلیمانجارو می باشد که در اصل بلندترین کوه آفریفا است و در بخش شمال شرقی تانزانیا قرار گرفته است.

در هر شهری از این کشور، آداب و رسوم متفاوتی جریان دارد و هر بخش برای خود سوغات خاصی دارد که بد نیست به منظور یادگاری برای خود و یا نزدیکان تان، چیز هایی از این سفر به ارمغان بیاورید.

برای همین، در اینجا مختصر و مفید چندی از سوغاتی های سفر به تانزانیا را معرفی می کنیم و کمی هم در رابطه با ویزای تانزانیا و ویزای آنلاین تانزانیا صحبت خواهیم کرد.

برای مطالعه: ویزای کنیا

 

آشنایی با سوغاتی سفر به تانزانیا

در سفر به هر منطقه ای، خرید سوغاتی باید در اولویت شما قرار گیرد. زیرا آن سوغاتی تا سال های سال می تواند خاطرات سفر را برایتان زنده نگه دارد.

در تانزانیا چیزی حدود 120 قبیله زندگی می کنند و به جرات می توان گفت که این کشور دارای یکی از متنوع ترین فرهنگ ها بر روی کره زمین می باشد. با وجود این قبیله های متنوع، جای تعجب نیست که سوغاتی های سفر به تانزانیا هم متنوع و گوناگون باشند.

پیشنهاد صالحان: تجربه زندگی عشایری با ویزای کشور قرقیزستان

ویزای تانزانیا | اخذ ویزای تانزانیا | ویزای آنلاین تانزانیا

در پی اخذ ویزای تانزانیا یا ویزای آنلاین تانزانیا و همچنین سفر به این کشور، سوغاتی هایی که می توانید خریداری کرده و به خود یا عزیزان تان هدیه دهید را در زیر معرفی کرده ایم:

حتما بخوانید: ویزای قرقیزستان

نقاشی های تینگا تینگا

این نقاشی ها که به خاطر فرد نقاشی به نام ادوارد تینگاتینگا این نام را از آن خود کرده اند، سبک ساده ای از نقاشی با رنگ های روشن و ارزان بر روی تخته های چوبی می باشد. در ابتدا این سبک نقاشی را ادوارد گسترش داد و امروزه جامعه نقاشان تینگا تینگا در سطح جهان پراکنده هستند. نقاشی های تینگا تینگا را می توانید به دو شیوه خریداری کنید:

  • انجمن تعاونی هنر در اویستربی
  • وبسایت رسمی نقاشان تینگا تینگا

ویزای تانزانیا | اخذ ویزای تانزانیا | ویزای آنلاین تانزانیا

تانزانیت

تانزانیت در واقع نوعی سنگ ارزشمند و کمیاب است که تنها در آروشا، دارالسلام و جزیره زنگبار موجود می باشد. این تانزانیت چندین برابر از الماس کمیاب تر است و در بازار جهانی از آن به نام سنگ تیفانی یاد می شود. رنگ این سنگ آبی و بنفش روشن می باشد که باعث شده بیشتر در بازار جهانی مورد توجه قرار گیرد. اگر به ویزای تانزانیا و ویزای آنلاین تانزانیا اخذ کرده و به این کشور سفر کردید، حتماً به خرید این سنگ گرانبها فکر کنید.

ویزای تانزانیا | اخذ ویزای تانزانیا | ویزای آنلاین تانزانیا

مجسمه آفریقایی makonde

این مجسمه ها از درخت سیاه آفریقایی ساخته می شوند. افرادی که با وسایل ابتدایی به ساخت این مجسمه ها مشغول بودند، امروزه تعدادشان زیاد شده و محصولات متنوع تری تولید می کنند. محصولات و صنایع دستی ماکوند دیگر محدود به مجسمه نیست و ماسک هایی هم از آن ها ساخته می شود که برخی جنبه آموزشی داشته و برخی دیگر در معابد و ... نگهداری می شوند. بد نیست یکی از این مجسمه ها و یا ماسک های ماکوند را به عنوان سوغاتی سفر به تانزانیا خریداری کنید.

ویزای تانزانیا | اخذ ویزای تانزانیا | ویزای آنلاین تانزانیا

پارچه  kitenge

این پارچه یک پارچه غیر رسمی و همینطور ارزان است که شبیه به پارچه سارونگ می باشد و بر روی آن طرح ها و نوشتار های مختلفی وجود دارد. این پارچه توسط خانم ها به دور سینه یا کمر پیچیده شده و یا به عنوان روسری روی سر استفاده می شود. حتی گاهاً از آن به عنوان کلنجی مخصوص نوزاد استفاده می کنند. در زبان سواحیلی به این پارچه vitenge و در تونگا به آن zitenge می گویند. لازم به ذکر است که این پارچه ها نشان دهنده بخش مهمی از فرهنگ آفریقای شرقی می باشد.

ویزای تانزانیا

پارچه maasai و یا شوکا

این پارچه را ممکن است با نام ماسایی شوکا و یا ماسایی نشناسید، اما مطمئناً بارها و بارها آن را در جا های مختلف دیده اید. این پارچه در رنگ های مختلفی تولید می شود و در دوخت پیراهن، شلوار، بلوز و ... مورد استفاده قرار می گیرند. پارچه ماسایی از سوغاتی های تور کنیا با ویزای کنیا نیز هست و اصلا قبلیه ماسایی را در ویزای کنیا می شناسند. این پارچه ها در حال حاضر توسط کشور چین هم تولید می شود و شما بدون مراجعه حضوری هم از سایت هایی نظیر آمازون قادر به خرید آن خواهید بود. اما لطف خرید این پارچه ها این است که ویزای تانزانیا و  گرفته و طی سفر به این کشور، آن را به عنوان سوغات تهیه فرمایید.

سوغات معروف تانزانیا


هر شهر و کشوری، سوغاتیای مخصوص خودش رو داره. این سوغاتیا به نوعی فرهنگ و سلیقه مردم اون شهر یا کشور رو معرفی میکنن. سوغات تانزانیا هم مثل هر کشور دیگه معرف فرهنگ این کشوره که شما میتونین با دیدن این سوغاتیا متوجه فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور بشین. 
خریدن سوغاتی یکی از جذاب ترین بخشای سفره. شما میدونین سوغات تانزانیا چه چیزهایی هستش؟ آیا مایلین تا با این سوغاتیا آشنا بشین؟ با ما همراه بشین تا بهتون جذاب ترین و معروف ترین سوغاتیای تانزانیا رو معرفی کنیم.


•    چوب های منبت کاری شده
مردم تانزانیا به حکاکی و منبت کاری علاقه خیلی زیادی دارن. به همین علت شما میتونین چوب های منبت کاری شده زیبایی رو تو بازارای تانزانیا ببینین. در واقع هنری که مردم تانزانیا برای حکاکی و منبت کاری روی چوب به خرج میدن، اونقدر زیبا و جذاب هستش که نظر توریستا رو به خودش جلب می کنه و به یه سوغاتی زیبا و جذاب تبدیل شده. پس اگه میخواین جذابترین سوغات تانزانیا رو به دوستاتون هدیه بدین، چوب های منبت کاری شده رو انتخاب کنین.

•    زیورآلات ماسایی
زیورآلات ماسایی، جزو یکی از منحصر به فردترین سوغاتیای تانزانیا به حساب میاد. شما طرح و رنگ این زیورآلات رو هیچ کجای دنیا به غیر از منطقه ماسایی نمیتونین پیدا کنین. به همین علت این زیورآلات نماد اصلی پوشش و سلیقه مردم تانزانیا و منطقه ماسایی به حساب میاد.


•    ماسای شوکا
استفاده از یه سری پارچه با طرحای زیبا تو منطقه ماسای رایجه که به اون ماسای شوکا میگن. این پارچه ها از جنس پنبه هستن و کاملا با دست تهیه میشن. شما میتونین رنگا و طرحای مختلف این پارچه ها رو تو بازار ببینین و اون رو به عنوان سوغاتی معروف تانزانیا برای عزیزانتون تهیه کنین.


•    نقاشی تینگا تینگا
یکی دیگه از سوغاتای معروف تانزانیا، نقاشی تینگا تینگا هستش که با یه سبک خاص و استفاده از تکنیک های خاص، مناظر طبیعی زیبا رو به تصویر کشیده. گردشگرای زیادی که به تانزانیا سفر میکنن، از این نقاشی استقبال میکنن و اون رو به عنوان سوغاتی برای خودشون یا دوستاشون تهیه میکنن.
•    سازهای موسیقی تانزانیایی


موسیقی سنتی، یکی دیگه از هنرهای منحصر به فرد مردم تانزانیاست. شما میتونین انواع سازهای رایج تانزانیا رو به عنوان سوغاتی برای خودتون یا آشناهاتون تهیه کنین و در صورتی که مهارت نوازندگی رو ندارین، میتونین به عنوان یه دکوری خاص و جذاب ازش استفاده کنین. سازهای معروف و سوغات تانزانیا ماریبا، زیزی، درام آفریقایی، کانچه و... هستن. میبینید! حتی اسماشونم فوق العاده جذابن!


•    تانزانیت
خب حتما تا اینجا متوجه شدین که مردم تانزانیا خیلی هنرمند هستن. تانزانیت یکی دیگه از سوغاتیای معروف و مشهوره این کشوره که زیبایی فوق العاده خاصی داره. تانزانیت یه سنگ کمیاب و گرانبهاست که با رنگای بنفش و آبی قابل تهیه ست. شاید براتون جالب باشه تا بدونین اسم این سنگا تو کشورای دیگه دنیا، تیفانی هستش. اما در کل جزو سوغات تانزانیا به حساب میاد.


•    سفال و سرامیک
بخش عمده ای از سوغاتیای یه کشور به فرهنگ کهن و سنتای اون کشور برمی گرده. انواع ظرف و ظروفای سفالی و سرامیکی با نقش و نگارای زیبا و سنتی، سوغات تانزانیا هستش که شما میتونید اونا رو برای سرو غذا یا به عنوان دکوری برای خودتون یا دوستاتون تهیه کنین.

 
اماکن فروش سوغات تانزانیا


با لیست سوغات تانزانیا که تو بخش قبلی به اون اشاره کردیم، حتما حسابی مشتاق شدین تا این سوغاتیای هنری و زیبا رو بخرین. آخه ما مردم ایران کلا از هنر خیلی استقبال میکنیم و کارای دستی و هنری برای ما ارزش خیلی زیادی دارن. حالا تو این بخش میخوایم تا شما رو با مراکز خرید سوغاتیای جذاب تانزانیا آشنا کنیم تا وقتی به این کشور سفر کردین، بدونین کجاها باید برای خرید سوغاتی برین.


•    بازار کاریاکو
یکی از اماکنی که شما میتونین تو شهر دارالسلام از اونجا سوغاتی بخرین، بازار کاریاکو هستش. این بازار تو خیابون تانداموتی واقع شده که شما میتونین انواع سوغاتیای جذاب و زیبای تانزانیا رو از اونجا تهیه کنین. سوغاتیایی که ما تو بخش قبلی به اونها اشاره کردیم، تنها چند نمونه از سوغات تانزانیا بودن. اگه به بازار کاریاکو برین، مجموعه کاملی از سوغاتیای مختلف رو میتونین اونجا ببینین و تهیه کنین.


•    نیومبا یا سنا
مرکز خرید نیومبا یا سنا سوغاتیای خیلی زیادی داره که با هدف حمایت از جوانان برپا شده. شما میتونین انواع آثار هنری و سنتی تانزانیا رو تو این بازار ببینین. تو بازار نیومبا انواع زیورآلات و صنایع دستی و همینطور سوغاتی های خوراکی تانزانیا پیدا میشه.


•    موزه دهکده
یکی دیگه از جاهایی که هم میتونین به عنوان یه مکان دیدنی و گردشگری ازش بازدید کنین و هم میتونین کلی سوغاتی جذاب و زیبا بخرین، موزه دهکده هستش. این موزه تقریبا تو فاصله ده کیلومتری از شهر دارالسلام قرار داره که شما میتونین اونجا تک به تک سوغاتیای شهرای مختلف تانزانیا رو ببینین و بخرین. حتما به این موزه زیبا سری بزنید چون واقعا ارزشش رو داره.


•    شهر سنگی
شهر سنگی یکی دیگه از اماکن خرید سوغات تانزانیا هستش که تو شهر زنگبار قرار داره. کوچه های شهر سنگی فوق العاده زیبا و حیرت انگیزن. شهر سنگی یه جورایی معدن چوب های منبت کاری شده و حکاکی شده هستش که شما میتونین بهترین و زیباترین سوغاتیا رو از اینجا بخرین. تازه به جز چوب های منبت کاری شده، کلی فلزا و سنگای مصنوعی آفریقایی و عربی هم تو شهر سنگی پیدا میشه که هر کدوم از اونها سوغاتیای خاص و زیبایی میشن.


•    برج ساعت و جاده ان گولیوندویی
تو شهر اروشا شما میتونین بین برج ساعت و جاده ان گولیوندویی، سوغاتیای خاص و زیبا خریداری کنین. انواع زیورآلات، پارچه های زیبا و سنتی و هزار جور سوغاتی دیگه رو شما میتونین از اینجا خریداری کنین.


بهترین سوغات خوراکی در تانزانیا
طبیعتا سوغات تانزانیا فقط صنایع دستی و زیورآلات نیست. بهتره تا یکم از سوغاتیای خوشمزه تانزانیا براتون بگیم. تانزانیا سوغاتیای خوراکی زیادی داره. هر کدوم از این خوراکیا نشون دهنده ذائقه و سلیقه مردم تانزانیا تو خوراکیا هستش. بریم که با چند نمونه از معروف ترین هاش آشنا بشیم.


•    ادویه زنگباری
جالبه بدونین ادویه های زنگبار به قدری معروف هستش که خیلی از تورهای گردشگری، فقط برای خرید ادویه های مخصوص این شهر، به زنگبار میرن. این یکی از معروف ترین سوغات تانزانیاست چون میشه باهاش کلی غذای خوشمزه درست کرد. اگه بخواین به بازار داراجانی برین و ادویه بخرین، حتما مدت طولانی رو اونجا سپری میکنین چون از دیدن ادویه ها با تنوع بالا سیر نمیشین. شما میتونین مقداری از ادویه های خاص یا ادویه های ترکیبی این کشور رو بخرین و هم برای خودتون و هم برای دوستاتون سوغاتی بیارین.
 
ادویه های زنگبار خیلی معروفن

•    قهوه
شاید براتون جالب باشه تا بدونین قهوه هایی که تو جزایر تانزانیا پرورش داده میشن، جزو معروف ترین قهوه های دنیا به حساب میان. شما میتونین وقتی که تو بازار زنگبار مشغول خرید ادویه هستین، قهوه هم بخرین. اصلا طعم و مزه واقعی قهوه رو باید از تانزانیا بخواین. شما میتونین قهوه های تانزانیا رو به عنوان یه سوغاتی خوشمزه و اصیل به دوستاتون هدیه بدین.
•    چای
یکی دیگه از سوغات تانزانیا که طرفدارای خیلی زیادی داره، چای اون هستش. اگه میخواین طعم چای تانزانیا رو بچشید و برای دوستاتون هم هدیه بیارین، حتما این کار رو انجام بدین چون چای هم یکی دیگه از سوغات تانزانیا به حساب میاد.
•    نان چاپاتی
یکی دیگه از سوغاتیای خوشمزه تانزانیا، نان چاپاتی هستش. چاپاتی یکی از نونای خیلی ساده و خوشمزه ای هستش که مردم تانزانیا به خوردن آون علاقه خاصی دارن. نان چاپاتی تانزانیا تقریبا خشکه و یه خمیر خیلی نازکی داره. شما میتونین این نون خوشمزه و ساده رو به عنوان سوغاتی برای دوستاتون بیارین تا اونا هم بتونن مزش رو امتحان کنن.
•    ماهی
صید آبزیان و ماهی های مختلف تو تانزانیا جزو یکی از شغل های مردم به حساب میاد. به همین خاطر ماهی های خوشمزه تانزانیا هم جزو سوغاتیای این کشور به حساب میاد. شما میتونین طعم و مزه این ماهی ها رو تست کنین و اونا رو خریداری کنین.
 

ویزای تانزانیا

لازم به ذکر است که صالحان سیر به شما کمک می کند تا بهترین فروشگاه های خرید سوغات در تانزانیا را بشناسید تا در طول سفر دچار سردرگمی در خرید نشوید.

نظرات کاربران