X

دارالاسلام تانزانیا

  • ارسال شده در : 1400/06/03 , 10:29
  • 868 بار مشاهده

معرفی کامل شهر دارالسلام تانزانیا

معرفی شهر دارالسلام


 تانزانیا یه کشور خیلی خاص و زیبا هستش. اگه بخوایم تو یه جمله این کشور رو خلاصه کنیم، باید بگیم این کشور تلفیقی از سنت و مدرنیته هستش. دارالسلام یکی از بزرگترین شهرای تانزانیاست که تا سال 1996 پایتخت این کشور بوده اما حالا جزو یکی از مرفه ترین و مهمترین شهرای تانزانیا به حساب میاد. دارالسلام رو میشه یه شهر بسیار با فرهنگ و برجسته تو تمام زمینه ها دونست. تو این شهر موسیقی، مد، رسانه، هنر، مراکز مالی و بورس اوراق بهادار و... همگی جایگاه ویژه ای دارن و مردم این شهر کلا به علم و هنر توجه ویژه ای دارن.


•    از نظر آب و هوا
خیلی از گردشگرایی که به تانزانیا میان، مستقیما اولین جایی رو که برای بازدید انتخاب میکنن، دارالسلام هستش. این شهر خیلی بزرگه و جمعیت زیادی هم داره. آب و هوای دارالسلام تانزانیا به خاطر موقعیت جغرافیاییش که به استوا و آب ها اقیانوس هند نزدیکه، تقریبا گرمسیری هستش و بیشتر روزها تو این شهر هوا گرمه.


•    اقتصاد و زیر ساخت ها
دارالسلام یه شهریه که از نظر اقتصادی رشد و پیشرفت بالایی داشته و شما میتونین تو این شهر تا اونجایی که امکان داره، مراکز تجاری مختلف و مراکز تولیدی ببینین. به همین خاطر میتونیم بگیم دارالسلام قطب اصلی تولید و تجارت تو تانزانیاست. بر خلاف اینکه تو دارالسلام مراکز تجاری زیادی وجود داره و این شهر از نظر اقتصادی رشد خوبی داشته، خیلی از مردماش، حاشیه نشین این شهر هستن و توانایی مالی برای تهیه مسکن در قلب شهر رو ندارن. شما می تونین تو این شهر هم زندگی های فقیرانه رو ببینین و هم خونه های لوکس ثروتمندا رو مشاهده کنین. 

ویزای تانزانیا


•    از نظر امکانات حمل و نقلی
بیشترین وسیله نقلیه عمومی که مردم دارالسلام ازش استفاده میکنن، اتوبوس هستش که به اون دالا دالا میگن. از اونجایی که هزینه رفت و آمد با دالا دالا بسیار ارزونه، مردم بیشتر از این وسیله برای رفت و آمد استفاده میکنن. علاوه بر اتوبوس یا دالا دالا، رایج ترین وسیله نقلیه دیگه که تو دارالسلام ازش استفاده میشه، موتور سیکلت هستش.

بیشتر مردم برای اینکه تو ترافیک نمونن و کارشون رو سریعتر انجام بدن، با موتور سیکلت رفت و آمد میکنن. جالبه بدونین تو این شهر به موتور سیکلت، بودا بودا میگن. حالا بعد از گذشت چند سال، دولت تانزانیا برای سهولت بیشتر تو رفت و آمد شهروندا، یه شبکه راه آهن شهری هم تو دارالسلام افتتاح کرد که این راه آهن بیشتر تو مسیر مراکز تجاری دارالسلام تانزانیا قرار داره.


شما علاوه بر دالا دالا، بودا بودا و شبکه راه آهن شهری، میتونین از طریق بندر و فرودگاه هم رفت و آمد کنین. جالبه بدونین مهمترین بندر تانزانیا، تو همین شهر دارالسلام هستش که تقریبا میشه گفت تا حد 90 درصد واردات و صادرات این کشور، از طریق همین بندر انجام میشه. فرودگاهی هم که تو دارالسلام تانزانیا واقع شده، یه فرودگاه بین المللیه که دو تا پایانه عملیاتی داره و یه پایانه دیگه هم تو این فرودگاه در حال ساخت هستش. اسم این فرودگاه بین المللی، جولیوس نایرو هستش.

•    از لحاظ امکانات آموزشی
همونطور که تو بخشای قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم، دارالسلام تانزانیا، یکی از بزرگترین و مهمترین شهرای این کشور به حساب میاد و همه جوره امکاناتی تو این شهر هستش. حالا از بحث تجارت و تولید که بگذریم، باید بگیم یکی از معروف ترین دانشگاه های تانزانیا تو شهر دارالسلام هستش که جزو قدیمی ترین، بزرگترین و مهمترین دانشگاه های این کشور به حساب میاد.

جالبه بدونین علاوه بر دانشگاه دارالسلام، چند تا دانشگاه مهم دیگه هم تو این شهر هستش که دانشجوهاش رو تو تموم زمینه های علمی ساپورت میکنه. دانشگاه اردهی، دانشگاه بین المللی کپسالا، دانشگاه بازنشستگان تانزانیا و... از جمله مراکز آموزشی مهم این شهر و در کل این کشور هستن.

بیشتر بخوانید: هزینه سفر به کنیا

مناطق گردشگری طبیعی دارالسلام

جاذبه های گردشگری
دارالسلام تانزانیا از لحاظ گردشگری یه شهر پر جاذبه هستش. این شهر زیبا، جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی داره و یه جورایی میشه گفت قطب اصلی گردشگری تو آفریقا و دنیا به حساب میاد. پس اگه میخواین به این شهر زیبا سفر کنین، بدونین که دارین خودتونو واسه سفر به یکی از پربازدیدترین شهرای دنیا آماده میکنین. 
•    باغ های گیاه شناسی
یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری طبیعی دارالسلام تانزانیا، باغ های گیاه شناسی اون هستش. کار جالبی که تو انی باغ ها انجام میشه اینه که گونه های مختلفی از گیاها و درختا رو توی زمین این باغ ها آزمایش میکنن تا اطلاعات مفیدی در رابطه باهاش به دست بیارن. معمولا کسایی که علاقه خاصی به ترکیب کردن گیاهای بومی دارن، عاشق باغ های گیاه شناسی دارالسلام هستن.

شاید براتون جالب باشه تا بدونین درخت نخل کوکو دومر یکی از درختای بسیار مهمیه که از زمین باغ گیاه شناسی آزمایشش رو پس داده و رشد کرده. البته که این یه نمونه اش بود تا شما آشنایی بیشتر با سبک کار مدیران و باغبان های این باغ ها داشته باشین.
•    جزیره بودیا
تو شهرای مختلف تانزانیا شما میتونین جزیره های مختلفی رو ببینین. تانزانیا کلا یه کشوریه که بیشتر جاذبه های گردشگریش به جزیره و ساحل ختم میشن. اما نکته ای که جالبه اینه که هر کدوم از این جزیره ها زیبایی خاص خودشون رو دارن و اصلا با دیگری قابل قیاس نیستن.

جزیره بودیا یکی از جزایر زیبای تانزانیاست که تو دارالسلام قرار داره. این جزیره کلا از فضای شهر نشینی و زندگی شهری دوره و صد در صد میشه گفت چشم اندازش طبیعته. آب های فیروزه ای بودیا، کلبه های ساحلی زیبا، سرو غذاهای دریایی کنار ساحل همه و همه جزو لذت هایی هستش که شما با رفتن به این جزیره زیبا ازش بهره مند میشین.
 
•    جزیره بونگویو
بونگویو در واقع به شبه جزیره هستش. شما میتونین تلفیق درختان انبوه و آب های فیروزه ای رو تو این جزیره تجربه کنین. جزیره بونگویو یه طبیعت خیلی بکر و خاصه که شما میتونی گونه های مختلف موجودات دریایی رو اونجا مشاهده کنین. 
•    ساحل کوکو
اگه میخواین به یه ساحل زیبا و مفرح برین، ما بهتون پیشنهاد میدیم حتما ساحل کوکو رو امتحان کنین. یکی از زیباترین ساحل های دارالسلام تانزانیا، ساحل کوکو هستش که آخر هفته ها برنامه های خیلی جالبی برای مهموناش داره. شما میتونین تو این ساحل کنسرتای جالب و سرگرم کننده ای رو ببینین و از شنیدن صدای موسیقی زنده با صدای موج های دریا لذت ببرین.

حتی میتونین انواع غذاهای دریایی و غذاهای محلی تانزانیا رو تو این ساحل سرو کنین و حسابی خوش بگذرونین. نکته ای که در خصوص ساحل کوکو باید بهتون بگیم اینه که این ساحل اصلا فضای مناسبی برای شنا کردن نیست. پس اگه دوس دارین در کنار تفریحاتتون شنا هم کنین، بهتره به سواحل دیگه تانزانیا برین.
•    جزیره مافیا
یکی دیگه از جزیره های زیبای دارالسلام، جزیره مافیا هستش. این جزیره حقیقتا یه طبیعت بکر و دست نخورده ای هستش که شما می تونین حسابی اونجا تفریح کنین. سواحل جزیره مافیا با شن های سفید پوشیده شدن و آب های زلال و شفاف اقیانوس شما رو به وجد میارن که یه شنای حسابی داشته باشین. حتما به جزیره مافیا ی سری بزنین و از طبیعت زیبای اون لذت ببرین.

مطالب مرتبط: مناطق گردشگری زنگبار


جاذبه های گردشگری دارالسلام

مناطق گردشگری
دارالسلام تانزانیا یه شهر شلوغ و پرجمعیته که یه تاریخ غنی هم پشت این شهر وجود داره. مسلما جایی که اینقدر رشد و پیشرفت کرده باشه، از قدیم مورد توجه مردم قرار گرفته. حالا اینا رو گفتیم که بهتون بگیم دارالسلام جاذبه های گردشگری زیادی داره. شهرت اصلی دارالسلام به خاطر بندرها و ساحل های زیباش هستش اما این دلیل بر این نمیشه که شما از دیدن مکان های گردشگری و تفریحی این شهر محروم بشین. پس اگه دوس دارین با این اماکن گردشگری آشنا بشین با ما همراه باشین.
 
اماکن دیدنی و گردشگری خاص و منحصر به فرد در دارالسلام


•    موزه ملی و خانه فرهنگ
یکی از جالب ترین مقاصد گردشگری تو دارالسلام، موزه ملی و خانه فرهنگ هستش. این موزه تو سال 1940 و توسط شاه جرج پنجم ساخته شده. شما میتونین تو بازدید از این موزه، چیزهای خیلی جالبی رو ببینین و باهاشون آشنا بشین. جالب ترین چیزی که تو این موزه نگهداری میشه، فسیل انسان های اولیه هستش. 


حالا خانه فرهنگ، یه مجموعه خیلی جذاب از وسایل و میراث های قومی و قبیله ای زمان های گذشته هستش که شما میتونین با بازدید از اون حسابی در مورد دوران استعمار و اتفاقات گذشته اطلاعات کسب کنین. ضمن تموم اینا باید بگیم که موزه ملی بخش های برجسته ای هم داره که گردشگرای زیادی رو به خودش جذب میکنه. از جمله این بخش ها میتونیم به دست سازه های باستانی، لباس های اقوام مختلف، انواع آلات موسیقی، نمایشگاه های قوم شناسی و... اشاره کنیم. کلا موزه ملی و خانه فرهنگ خیلی جاذبه های دیدنی و جالب برای بازدید داره.


•    موزه دهکده
اگه به موزه گردی علاقه زیادی دارین، باید بگیم دارالسلام تانزانیا برای شما گزینه مناسبی هستش. موزه دهکده یکی دیگه از موزه های جذاب و دیدنی این شهره که فرهنگ و سلیقه بیش از 120 قوم رو برای شما به نمایش میذاره. یکی از امکانات جالبی که این موزه برای بازدید کنندگانش فراهم کرده اینه که اومده یه سری کلبه های قدیمی و قومی قبیله ای رو شبیه سازی کرده تا کسایی که به دیدن این موزه میرن، بتونن به طور کامل با عمق فرهنگ و مهارت های قوم های گذشته آشنا بشن.

جالبه بدونین برای اینکه چنین فضایی برای بازدید کننده ها فراهم بشه، مساحت تقریبا 60702 برای این موزه در نظر گرفته شده. اگه اهل کاوش و جستجو هستین این موزه بهترین مکان گردشگری برای شما به حساب میاد. پس حتما ازش بازدید کنین و حسابی لذت ببرین.


•    یادمان عسکری
یکی از جالب ترین اماکن گردشگری دارالسلام تانزانیا، یادمان عسکریه. این یادمان در واقع یه مجسمه ایه که از جنس برنز ساخته شده و برای گرامیداشت ارتش آفریقا تو جنگ جهانی اول بنا شده. اگه به بازدید از این مکان برین متوجه میشین که این مجسمه، در واقع یه سرباز عسکری رو به نمایش گذاشته که نوک اسلحه اش به سمت بندره و یه جورایی گویای دفاع از مرز و بوم هستش. جالب تر از اون اینه که روی این مجسمه یه شعری هم به زبان انگلیسی حک شده.
 

•    کلیسای جامع جوزف مقدس
کلیسای جامع جوزف مقدس تو قسمت هایی از ساحل بندر دارالسلام واقع شده. این کلیسا در واقع به سبک گوتیک و توسط مبلغین آلمانی ساخته شده. نکته جالب در مورد این کلیسا اینه که اسقف اعظم دارالسلام تو این کلیسا مستقره و امروزه این کلیسا رو میشه جزو آثار هنری برجسته دارالسلام دونست.
•    خانه دولت
یکی دیگه از جاذبه های گردشگری دارالسلام تانزانیا، خانه دولت هستش. این خانه اواخر دهه 1890 ساخته شده بود و محل استقرار دولت آلمان بود. تو سال 1922 این بنا توسط انگلیسی ها مرمت شد و قسمت هایی مثل طاق های کنگره دار به اون اضافه شد. در حال حاضر خانه دولت، یکی از مکان های زیبای گردشگری به حساب میاد اما بازدید از اون، با محدودیت هایی روبرو هستش و همه نمیتون از داخل این خانه بازدید کنن. اما جلوه گری این خانه از نمای بیرون هم باعث شده تا خیلیا برای دیدنش به اطراف اون برن.

خلاصه مقاله


تو این بخش ما سعی کردیم تا جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی زیبا و جذاب دارالسلام تانزانیا رو به شما معرفی کنیم. تانزانیا یه شهر خیلی وسیعه که تاریخ کهنی رو به دنبالش داره. شما میتونین برای سفر و تفریح به این شهر زیبا بیاین چون به هر چیزی که علاقه داشته باشین میتونین تو دارالسلام ازش بازدید کنین. جنگل های زیبا، سواحل حیرت انگیز، موزه های مختلف همه و همه جزو مناطق گردشگری طبیعی دارالسلام تانزانیا به حساب میان.
 

نظرات کاربران